Työttömyyskorvauksen lapsikorotuksen poistaminen erittäin hyvä
Koska työttömyyskorvaus on korvaus omasta työttömyydestä eikä mikään perhe sidonnainen korvaus.
Eihän palkoissakaan ole mitään lapsikorotuksia.
Lasten tekeminen on ihan vapaaehtoista ja ne pitää itse kustantaa eikä veronmaksajien. Ei pidä tehdä lapsia jollei ole varaa itse niitä elättää. Eihän eläimiäkään oteta jos ei ole itse varaa niitä elättää ja maksaa sairauskulut.
Palkanmaksajia ei enää riitä kaikille ja ihan turhaa vaan itsekkäästi lisääntyä vedoten että köyhistä tulee uusia veronmaksajia. Ei niistä tule jos ne varsinkaan eivät näe työssäkäyvien vanhempien antamaa mallia.
Kommentit (65)
Ei taida olla olemassa niin tyhmää aloitusta ettei se saisi paljon ylänuolia, jos se vaan on oikeistolainen.
Pitääkö vielä selittää miksi aloitus on tyhmä? (Jos vain ne tekisivät lapsia jotka voisivat olla varmoja etteivät jää työttömäksi, niin kukaan ei tekisi lapsia. Kukaan ei voi olla varma ettei koskaan jää työttömäksi. Julkisen talouden suurin ongelma on matala syntyvyys.)
Leskeneläkettä saa 240000. Leskeneläkettä saa, vaikka menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
AP, mikä eläin sinä olit lapsena?
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.
https://www.thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-…
Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyneuvontaa lisättävä.
Mistä saadaan tulevaisuudessa Suomeen työvoimaa ja rakentamaan yhteiskuntaa?
Tällä hetkellä toiseksi suurin ikäluokka on 60-luvulla syntyneet ja samaan aikaan poistuu työelämästä ja jää eläkeelle toiseksi suurin ikäluokka 2-15v sisällä ja seuraavaksi 70-luvulla syntyneet.
Ja pienet ikäluokat jäävät työelämään ja saadaanko Suomesta riittävän houkutteleva maa ulkomaalaisille tulla Suomeen töihin, ettei Suomi putoa maailman kartalta.
Joidenkuiden täytyy saada pirusti kun eläkemenot noin suuret on. Ihmettelee tonnin eläkeläinen jolla takana työvuosia noin nelkytviis. Alkuperäiseen aiheeseen: lapsilta ja vammaisilta otetaan sen takia kun eiväthän ne äänestä. En kannata. Mutta ei ahneudelle ja kateudelle vissiin mitään voi
Hallitus sitten päätti poistaa työttömyskorvauksen lapsikorotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Vaikka olen lapseton, ei ole vaikea käsittää miten tiukilla työttömät vanhemmat ovat. Ei ole lasten syy, jos vanhemmilla ei töitä.
Kun vanhemmat suunnittelevat sitä perhettä heidän pitäisi ottaa huomioon, esim työttömyys. Lapset ei ole ihmisoikeus.
Eli jätetään lapset tekemättä, jos työttömäksi joutuu. Minun mielestä se on pieni korotus palkan menetykseen.
Siinä 18 vuoden elatusvelvollisuuden ajalla saattaa tilanteet muuttua yllättäenkin ja moneen kertaan. Harvoin nykyään ollaan samassa työpaikassa ammattikoulusta eläkkeelle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Vaikka olen lapseton, ei ole vaikea käsittää miten tiukilla työttömät vanhemmat ovat. Ei ole lasten syy, jos vanhemmilla ei töitä.
Kun vanhemmat suunnittelevat sitä perhettä heidän pitäisi ottaa huomioon, esim työttömyys. Lapset ei ole ihmisoikeus.
Eli jätetään lapset tekemättä, jos työttömäksi joutuu. Minun mielestä se on pieni korotus palkan menetykseen.
Mitäs sitten jos olet mennyt jo lisääntymään ja saatkin irtisanomislapun käteen? Annatko lapset pois kun et pysty elättämään niitä enää? Onko lasten vika ja miksi lasten pitää kärsiä siitä jos vaikka paikkakunnan ainut tehdas lopetetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiabortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omasta syystään siinä tilanteessa.
Oma syy jos joutuu työttömäksi vaikkapa sairastumisen/tapaturman takia?
Tai työpaikka menee alta (esim, tehdas lopetetaan).
Täälläkin oli ihmisillä tehtaassa vakipaikat ja sitten vaan yhtenä yönä tehdas haihtui savuna ilmaan.
Ei tälläisiin voi varautua mitenkään.
Arvoisa Ap! Ensinnäkin miten voit edes verrata eläintä ihmiseen nimenomaan tässä lapsikorotus asiassa? Ei ne liity mitenkään toisiinsa.
Ei eläimistä muutoinkaan makseta eläinlisää tai eläinkorotuslisää.
Ymmärrätkö miksi lapsilisiä maksetaan?
Jos ymmärrät niin perustelisitko uudestaan miksi lapsikorotusta ei voisi maksaa työttömälle vanhemmalle?
Tyypillistä. Kaikki vaan pois TOISILTA.
Se on hyvä juttu.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
"Näin suuri osa palkastasi menee edeltäjiesi eläkkeisiin."
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html
Niin, eläimet on myös laitettava pois, kun työttömyyskorvauksia leikataan.
No varmasti ap kannattaa sitten myös rajoittamatonta aborttioikeutta..?
Todella typerää poistaa lapsikorotus. Työttömillä on muutenkin tiukkaa. Aikanaan kun asiasta on päätetty, on ollut sille hyvät perusteet.
Sulla ei ole kaikki kotona.