Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksen lapsikorotuksen poistaminen erittäin hyvä

Vierailija
21.06.2023 |

Koska työttömyyskorvaus on korvaus omasta työttömyydestä eikä mikään perhe sidonnainen korvaus.

Eihän palkoissakaan ole mitään lapsikorotuksia.

Lasten tekeminen on ihan vapaaehtoista ja ne pitää itse kustantaa eikä veronmaksajien. Ei pidä tehdä lapsia jollei ole varaa itse niitä elättää. Eihän eläimiäkään oteta jos ei ole itse varaa niitä elättää ja maksaa sairauskulut.

Palkanmaksajia ei enää riitä kaikille ja ihan turhaa vaan itsekkäästi lisääntyä vedoten että köyhistä tulee uusia veronmaksajia. Ei niistä tule jos ne varsinkaan eivät näe työssäkäyvien vanhempien antamaa mallia.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin syöpään kun lapsi oli jo 7 v ja sen jälkeen ei määräaikaista työsopimusta uusittu.

Vierailija
22/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneneekö työttömän elatusvelvollisuus siinä tapauksessa? Nythän lapsikorotukset ovat menneet suoraan elatusmaksuihin, mikäli sellaisia jollain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys saa laskeakkin jos vanhemmille ei ole itse varaa jälkeläisiään elättää. 

Mitä järkeä on syntyvyyttä lisätä suoraan veronmaksajien elätettäviksi. 

Mitä järkeä muiden on toisten syntyvyyttä kustantaa. Liika syntyvyydelle täällä ei olisi töitä eikä palkanmaksajia kuitenkaan. Työttömiä olisi entistäkin enemmän ja kun työttömätkin haluavat lisääntyä niin laskua vaan tulee valtiolle lisää. 

Alhainen syntyvyys on mahdollisuus, että ne työtunnit tulevaisuudessa riittää kun monet alat ovat lähitulevaisuudessa rajunkin rationalisoinnin kohteena ja työvoiman tarve tippuu.

Vierailija
24/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen on vapaaehtoista myös työssäkäyville, työssäkäyviltä lapsilisät kokonaan pois !

Vierailija
25/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastuin syöpään kun lapsi oli jo 7 v ja sen jälkeen ei määräaikaista työsopimusta uusittu.

Niin entä sitten? Luulit hyvin aikojen olevan ikuisiksi ajoiksi ansaittuja? Ei siinä ole mitään uutta, että kuka tahansa voi sairastua.

Vierailija
26/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen on vapaaehtoista myös työssäkäyville, työssäkäyviltä lapsilisät kokonaan pois !

Lapsilisät pois KAIKILTA nyt kun rouva Virtanen ei ole enää ollut ammatti yli 50 vuoteen. Ei ole enää mitenkään tasa-arvoista kompensoidaan lapsen huollosta aiheutuvia kustannuksia, kun molemmat vanhemmat voida käydä töissä yhteiskunnan tukeman päivähoidon turvin.

Vierailija
27/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla mieskin sillä ei kukaan lasta yksin pysty tekemään. Sitten jos mies ei maksa niin saat erinäisiä tukia joilla on pärjättävä. 

Kun lapsen tekee niin kaikki varmasti ottavat riskin ja luottavat suomalaiseen yhteiskuntaan että se elättää mutta ei saa mitään ylellisyyksiä. 

Vierailija
28/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten? Luulit hyvin aikojen olevan ikuisiksi ajoiksi ansaittuja? Ei siinä ole mitään uutta, että kuka tahansa voi sairastua.

No tässä kun jotkut valopäät kirjoitti ettei saa hankkia lapsia jos ei pysty elättämään. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo. Oli minullakin säästöjä pahan päivän varalle mutta pahat päivät kestikin useita vuosia. Kuinka monella on säästöjä sellaiseen?

Mut hei, ehkä sinäkin opit joskus että kaikkeen ei vaan voi varautua.

Vierailija
29/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla mieskin sillä ei kukaan lasta yksin pysty tekemään. Sitten jos mies ei maksa niin saat erinäisiä tukia joilla on pärjättävä. 

Kun lapsen tekee niin kaikki varmasti ottavat riskin ja luottavat suomalaiseen yhteiskuntaan että se elättää mutta ei saa mitään ylellisyyksiä. 

Se muutaman euron lapsikorotus on aika kaukana ylellisyydestä 🙄

Vierailija
30/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kun jotkut valopäät kirjoitti ettei saa hankkia lapsia jos ei pysty elättämään. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo. Oli minullakin säästöjä pahan päivän varalle mutta pahat päivät kestikin useita vuosia. Kuinka monella on säästöjä sellaiseen?

Minä tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana, enkä lähtenyt elämän kilpavarusteluun. Ei velkaa, eikä elatusvelvollisuutta.

Vierailija
31/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli

Se on 110% varmaa ettei elämässä ole sitä ennustettavuutta.

Vierailija
32/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu että lapsikorotus poistuu. Porukka lähtee töihin paremmin kun nälkä kurnii vatsassa muuten omat kullannuput näkevät nälkää.

Itse en töitä tee vaan sohvalla makoilen. Teet työtä jotta saan kuukausittaisen mukavan suuruisen eläkkeeni, kiitos sinulle duunari.

Vierailija
33/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä lasta pitää siis rangaista. Olisitpa itse tuo lapsi, joka joutuu elämään köyhässä taloudessa.

Vierailija
34/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana, enkä lähtenyt elämän kilpavarusteluun. Ei velkaa, eikä elatusvelvollisuutta.

Ompas harvinaisen älykäs nainen täällä retardien ja degeneraatti naisten keskellä, KERRANKIN! Arvon paksunilkkaiset ja pottunokkaiset siiderivalaat, tässä näette älykkään naisen. Tajuaa tosielämän realiteetit, kun ei ole resursseja hankkia kakaraa eikä liitua millä piirtää, niin silloin sitä ei väenvängällä hankita niitä ongelmia elämäänsä.

Vierailija
35/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se työtön äiti ole yhtään työttömämpi kuin sinkku. Sama korvaus molemmille. Toimeentulotuella voidaan sitten autella lapsia tarvittaessa.

Joo mutta lapset tarvii ruokaa ja kattoa pään päälle. Susta ei oo niin väliä.

Lapsikin on vain ihminen. Ei se sen enempää tarvitse kuin aikuinenkaan. Se on vanhemman tehtävä tarjota tälle suoja, vaatteet ja ruokaa. Ei yhteiskunta ole heille yhtään sen enempää velkaa.

Konservatiivit on kovia kärkkymään sananvapauden ja vapaan liikkuvuuden puolesta. Kummasti silti ollaan kärkkymässä heikossa asemien olevien naisten kohtuja. USA:n aborttikielto tuli siksi ettei varakkaiden tarvisi maksaa vuokrakohtua tarjoaville tahoille. Samaa näkee täälläkin. Toivotaan adoptio- ja sijoituslapsia tietyn ikäisistä lapsista.

Köyhät eivät ole teille mitään velkaa. Köyhä pystyy vallan mainiosti asumaan metsässä.

Sekös syö.

Vierailija
36/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää kyytiä osalle porukasta.

Vierailija
37/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on itse järjen jättiläinen.

Kyllähän kolmikymppisille sinitukkaisille mielenterveyskuntoutujille ja neuroepätyypillisille pitäisi maksaa kissanhoitolisää paremman tasa-arvon vuoksi. Ainakin viidestä ensimmäisestä kissasta nousevasti.

Vierailija
38/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päivähoito tuosta tietysti kuormittuu, se haittapuoli siinä on.

Vierailija
39/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin.

Vierailija
40/65 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Vaikka olen lapseton, ei ole vaikea käsittää miten tiukilla työttömät vanhemmat ovat. Ei ole lasten syy, jos vanhemmilla ei töitä.

Ihan omasta syystään siinä tilanteessa. 

Oma syy jos joutuu työttömäksi vaikkapa sairastumisen/tapaturman takia?

Tai työpaikka menee alta (esim, tehdas lopetetaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi