80-luvulla eläneet: Mitä kotimaisia, nykyisin tuntemattomampia, bändejä muistat tuolta ajalta?
Joo, eli tarkoituksena olisi tehdä 80-luvun soittolista eräisiin juhliin, ja kyselen tässä nyt vinkkejä bändeistä/artisteista jotka olivat suosittuja tuolloin, mutta jotka eivät nykyisin enää ole niin yleisesti tiedossa. (Siis toisin kuin esim jotkut Dingo ja Yö yms, päätä itse mitä pidät "yleisesti tiedettynä") Mieluiten kotimaisia ja rock-/pop tyylisiä, mutta toki muitakin saa ehdottaa.
Kommentit (65)
Tanna ja Skädäm Dingon vanavedessä.
Moottorilinnut
Hevibändi Sarcofaguksen projekti, jossa lauloivat Kirka ja Muska.
Ei täällä mitään 80-luvulla eläneitä ole. Ne on vanhainkodissa.
Kiitoksia kaikille avusta :D . Ja muitakin ehdotuksia saa toki kertoa, jos jotain tulee vielä mieleen.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Tarot ja olikohan Kolmas Nainen jo kasarilla esillä, en muista?
Oli toki! Rockin SM- kisojen mitalikolmikko 1984: Peer Gynt, Kolmas nainen, Keba!
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikille avusta :D . Ja muitakin ehdotuksia saa toki kertoa, jos jotain tulee vielä mieleen.
AP.
Ole hyvä, oli ilo auttaa. Kyllä suomessa on tehty tosi hyvää musaa, näitä klassikkoja kelpaa soittaa karkeloisssa isolla volalla :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se (turkulainen?) duo kasarin lopusta joka oli vähän kuin Suomen Yazoo? Näkyi Hittimittarissa kerran. Nainen lauloi dramaattista laulua ja mies soitti taustalla. Taisi olla sisarukset.
Löysin ja muistin oikein. Liettyä Project. https://areena.yle.fi/1-2748826
Buck jones, bad sign, falcons, the slippers, black bisons, the lone stars
Vierailija kirjoitti:
Paul Oxley's Unit
Mä olen aina luullut että toi oli brittiläinen bändi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paul Oxley's Unit
Mä olen aina luullut että toi oli brittiläinen bändi??
Brittejä siinä onkin sekä suomalaisia, eli olet puoliksi oikeassa :)
Moog Konttinen
Kake Singers