80-luvulla eläneet: Mitä kotimaisia, nykyisin tuntemattomampia, bändejä muistat tuolta ajalta?
Joo, eli tarkoituksena olisi tehdä 80-luvun soittolista eräisiin juhliin, ja kyselen tässä nyt vinkkejä bändeistä/artisteista jotka olivat suosittuja tuolloin, mutta jotka eivät nykyisin enää ole niin yleisesti tiedossa. (Siis toisin kuin esim jotkut Dingo ja Yö yms, päätä itse mitä pidät "yleisesti tiedettynä") Mieluiten kotimaisia ja rock-/pop tyylisiä, mutta toki muitakin saa ehdottaa.
Kommentit (65)
Tao Tao, Tanna, DJ Konnat, Risto Huttunen, T. Aalto, Jouni Halmari, Lindelltronics, Petri Kaivanto ja Vaaralliset Lelut.
Bogart taisi olla ainoa, joka teki hyvää discoa Suomessa 80-luvulla, vai oliko tuolloin muita samantasoisia/parempia?
Ei varsinaisesti suomalainen, mutta Hanoin jälkeen Andy, Nasse ja Kaltion Timppa (RIP) perustivat Cherry Bombzin. Ei läheskään edeltäjänsä veroinen akti, mutta erottui Smackin ja Iguanan ohella edukseen aikansa suosituista maakuntien junttibändeistä, joihin Yön ja Dingokin eittämättä lukeutuivat, sitä ei sifonkihuiveilla tai kajalilla saanut peitettyä.
Trance Dance - You're Gonna Get It
Vierailija kirjoitti:
Eve 😍
Eve- Rankkasateessa
Evellä on kyll loistobiisejä. Ja ääni!
Kirka on ROCK! Kirkan englanniksi laulama albumi.
Kirka - R.O.C.K Full Album
Vierailija kirjoitti:
Garbo.
Biisit sinänsä hyviä, mutta mua ärsytti se, että Eloranta äänti aina A-kirjaimen Ä:ksi. Sama hänen soolobiiseissäkin. Minkäs äänelleen mahtaa, mutta mulla jää Esa kuuntelematta tuon takia, en vaan voi sille mitään.
Maukka Perusjätkä - Vaatteet
Videossa soittaa Michael Monroe, Jimi Sumen ja Kaija Koo myös laulamassa.
Muistaakseni oli sellainen bändi kuin Skädäm.
Ja Nipa perusti Dingon jälkeen lyhytikäiseksi jääneen bändin nimeltä S.E.X. Kammottava nimi, mutta hyviä lauluja.
Myös Jussi Hakulisen soolotuotannosta löytyy vähemmän tunnettuja helmiä.
Aika kummaa, että kun kysytään vähemmän tunnettuja, luetellaan Hanoi Rocksia ja Hassisen Konetta, joiden kappaleita kuulee jatkuvasti radiosta nykyään.
Hassisen Kone