**Hyvää viikonloppua Syysystävät 04**
Kommentit (45)
Esikoinen oli mummun kanssa illalla opetellu " lisää pieniä kirjaimia" . Mä oon välttäny opettamasta, ettei tulis preppauksen makua, vaan saa oppia ajallaan. No, meidän tullessa poika tapaili Aku Ankkaa ja aamulla myös. Ja sinnikkäästi miettii ite lyhyitä sanoja ja lauseita.
Pekka on ruennu puhumaan lauseita. Lyhyitä vielä ja yhä saa kuunnella tarkasti välillä, mutta myös joka päivä saa hämmästyä, että poikahan sanoi tuonkin aivan oikein.
Neiti on kovasti rauhoittunut ja oppinut osallistumaan kotihommiin. Toki välillä tulee iso kiukku yhä. Nyt tosin tuntuu silmät vaivaavan, että pitänee ainakin huomenna Iikan neuvolassa mainita siitäkin.
Iika oppi 5kk päivänään kääntymään selältä mahalle ja nyt pyörii sitten lattialla. Ja sitte tuleeki iso kiukku, kun väsyy ja taitaa turhautuakin, kun ei pääse sinne , minne tahtoisi. Syöttäminen on varsin haasteellista. Tuntuu, että milloinkaan ei oo sopiva aika. Joko poika ei oo vielä tarpeeks nälkäinen ja näin ollen kaikki muu kiinnostaa. Tai sitten on liian nälkäinen ja huutaa pää punaisena ja vääntää selkänsä kaarelle.
Oppimista siis äitilläkin, miten lasten taitojen kanssa sompailee ja saa arjen sujumaan.
Parisuhteellisuudesta sen verran, että olen viime aikoina ollut onnellinen miehestä riippumatta ;) Eli itellä on päällimäisenä yleensä hyvä olo. Mies ei tokikaan oo sellainen tai tee asioita just, kuten haluaisin, mutta hetkittäin hoksaa itekin ja yrittää. Sanoinkin miehelle " Kyllä sinun kanssas on kuule lujilla. Niin lujilla, ettet taida ite ollenkaan tajuta" . Mies totes, että niinhän se taitaa olla.
Tänään on todennäköisesti viimeinen hirvijahtipäivä, kun perjantaina tulee päivämääräraja vastaan.
Siskon synnytystä yritettiin käynnistellä, muttei edistynyt. Pääsi vkl kotiin ja maanantaina takaisin.
Perjantaina käytiin taas Lapualla. Sen jälkeen olin kyllä tosi väsynyt, mutta eilen kuitenki virkistyin. (tiukka aikataulu ja reilut sata km suuntaansa)Tärkeä reissu oli taas. Lapset sai arvokkaat muistolahjat. Siis ihan tavallisia esineitä, mutta miehen täti oli tarkasti miettinyt, mitä haluaa kullekin antaa ja osaan liittyi sukutarinaakin.
Käytiin myös isopaappaa tapaamassa.
Eilinen meni siivotessa ja pyykätessä. Mutta illalla päästiin pikkujouluihin :) Sen verran, että käytiin miehen kanssa kahdestaan aikuisporukassa syömässä jouluateria ja laulamassa muutama joululaulu. Tanssiakin ois ollu tarjolla, mutta sitten tultiin kotiin syöttämään Iikaa ja laittamaan lapsia nukkumaan. Tosi hyvät ruuat oli. Ihan perusjouluateria, mutta just mun makuun. Ja vielä edullinenkin :)
Lahjoista: Lahjathan on vielä kaupassa. Kovasti oon miettinyt. Haluaisin opettaa suhteellisuutta tuossakin, mutta kuitenkin lapset on ollu nyt niin ihania, että haluaisn niille kivat lahjat. Neiti on ongelmallisin, kun hän laittoi toivelistaan tiettyjä juttuja ja kuitenkin tuntuu toivovan muuta. Mutta kun nuo puhuvat nuket maksaa halvimmillaan 99e!!! ja kauanko lie kestää ja kiinostaa. Saa nähdä, mihin päädytään.
Iika heräili hetki sitten, joten aamupesuille mars. Tänään onkin vuorossa pyhäkoulua ja joulumyyjäisiä. Ens viikolla on joka päivälle " jotain erikoista" , joten saa nähdä, minkä verran tänne ehdin.
T@hti
ps. Tuttiksen s-postiosoite on mun mielestä muuttunu, mutten oo ehtiny katella, onko mulla se uusi jossain tallessa
Reilu tunti sitten herättiin, päivän eka taistelu syömisten kanssa on jo käyty, mut eiköhän se tästä. Ida totes aamupalan jälkeen et äiti tykkää Idasta :) onhan se niin, mut kun en jaksais tota tahallaan sotkemista.
Lahjag: Meillä on Idalle vaan muumilahjoja, siis muumi-yöpuku, dvd ja sit sellanen pehmomuumipeikko, jonka sisälle saa yövaatteet piiloon. Ostettiin myös Baby Born, mutta mun mamma oli kans ostanu Idalle sellasen, joten en nyt sit tiedä et mitä me tolle meidän ostamalle tehdään... Siis kun me ostettiin tuo nukke jo aikoja sitten, et ei voi enää palauttaa... Ehkä pistän sen sit myyntiin jonnekin tms. Lisäks Ida on toivonu vaatteita (ihan oikeasti!) joten pakettiin on laitettu myös farkut ja pari pitkähihaista paitaa. Viime jouluna ostettiin tosi paljon leluja, nyt sitten ei. Idan huone on niin pieni et ei sinne mahdu eikä tänne asuntoon mahdu muuallekaan. Hiukan kateellisena katoin miten TP:n Onnin huone oli niin tilava ja muutenkin nätti. Idan huonekin on tosi nätti (prinsessahuone sanoo Ida) mut niiin täynnä tavaraa...
Mies nukkuu sohvalla kun oli eilen juhlimassa. Soitin miehelle joskus kymmenen jälkeen illalla, kun huomasin et olin saanu ruotsin tentistä 5 ja mies vaan kysy, et oliko tämä nyt niin tärkeä uutinen?!!! Oli se!!!!
Pitäis varmaan lähteä ulkoilemaan, kun ei enää tuule niin kovin. Sit Idan päiväunien aikaan on luvassa tenttiin lukemista, ja illalla tulee ehkä yhdet kaverit käymään...
Pelkkää omaa napaa, mut nyt tekemään palapeliä Idan kanssa.
Petra, Ida ja vauva rv 38+2
Olin itse vastaillut jonkun laittamaan viestiin jossa on näköjään ollut Tuttiksen vanha osoite. Itsellä näkyy olevan se uusi tallessa. Täytyis unohtaa se " vastaa kaikille" ja laittaa aina oma ryhmä osotteeksi.
Tuttis, tule silti sanomaan böö:) Ampikin katosi heti ekan viikon jälkeen.
T: Ynis
Ihanan rauhallista. Tyttö " lukee" ääneen kirjoja, mies Hesaria, ja minä nautin kahvista. Kynttilät sytytin tuomaan iloa ja valoa harmaaseen aamuun. En yhtään ihmettele että väsyttää ja masentaa, kun uloskin katsoo. Mutta nyt on taas ihan hyvä olla. Mies tosin lähtee kohta taas töitä tekemään mutta on minussa nyt eritavalla virtaa, kun saimme kuitenkin tällaisen yhteisen venyvän aamun.
LahjaG. Me olemme ostaneet tytölle yhden lahjan, sen Muumitalon. Muita lahjoja emme sitten hänelle osta, koska taitaa korjata taas kerran koko potin tuolla mummoloissa. Vaikka joka kerran yritän sanoa, että tytölle ei ihan oikeasti tarvitse ostaa kaikkea ihanaa mitä kaupoista löytyy, silti hän saa vaikka mitä. Kun oikein mietin, me emme ole miehen kanssa ostaneet tytölle paljon mitään leluja. Kaikki on tullut mummoilta ja kummeilta. Nyt olen toivonut tytölle kirjoja, palapeleja, yöpukuja. Mutta tiedän tytön saavan mm. nuken ja nukensängyn.
Aikuisille annamme jotakin pientä. Miehen kanssa ostamme tänä vuonna kuitenkin " yhteisesti" jotakin suurempaa kotiin mitä olemme ajatelleet pitkään .. Tosin taidamme ostaa sen alennusmyyntien alkaessa :) Yleensä annamme kirjalahoja. Ja niistä ainakin minä tykkään kovasti, lukemista kun rakastan.
No niin, tilanne päällä kylppärissä. Täytyy mennä!
Voikaa hyvin!
Alli
Ps. Saisinko kenestäkään glögi-seuraa ensi sunnuntaina (17.12) ostosten lomassa Selloon? Pääsen ihan itsekseni rauhassa pörräämään :)
Tai ainakin ulkona :) Täällä näkyy vaihteeksi ihana valoilmiö, nimittäin aurinko. Se päätti sittenkin hiukan paistaa. Nyt onkin pakko mennä ulos. Miltä muualla näyttää? Vaikka lunta minä silti kaipaan kaikkein eniten, pääsenkö lainkaan hiihtämään tänä vuonna :(
Alli
Tänään silitän siis jouluverhot ja leivon lasten kanssa pipareita ja joulutorttuja. Muistuttelen nyt itselleni.
Joululahjoista vielä sen verran, että meilläkin isommille ostettiin esim. viime vuonna pussilakanat ja kovasti olivat mieluisia, esikoinen haluaa aina nukkua Bionicle-lakanoissa ja keskimmäinen Winx-lakanoissa. Nyt vain ei tunnu olevan tarvetta liinavaatteille tahi vaatteille yleensäkään (tosin sukkia tarvitsisivat lisää jokainen, taitaapi joku pehmeä pakettikin kuusen alta löytyä).
Se onkin, T@hti, oikein mukavaa, jos lapselta itseltään löytyy innostusta oppia lukemaan, kouluun mennessä on sitten motivaatio kohdallaan. Tuttavaperheen lapset ovat molemmat lukeneet jo 5-vuotiaana, meillä ei moista ilmiötä ole ollut. Olin aivan varma, ettei esikoinen puheongelmineen opi millään lukemaan, ja niin vain viime vuonna esikoinen luki jo hyvinkin sujuvasti jo paljon ennen ekaluokan joulujuhlaa. Kaiken lisäksi puhuminen parani siinä samalla ja nyt ärrät sorisevat ja kaikki muukin luonnistuu. Poika aivan muuttui silmissä innokkaaksi koululaiseksi, joka pohtii ihan järjellä kaikkia oppimiaan asioita. Keskimmäisellä on vieläkin aivan samanlaiset puheongelmat kuin veljellään, eikä lukeminen ihan vielä luonnistu, mutta nyt kuuluu lukevan Hullunkurisen perheen kortteja: " Liiii-sa Kin-kku" " Kirrs-ti Kiri" (kurkkuärrällä).
Esikoinen huomasi eilen eteisen katossa tummanpuhuvia pieniä läiskiä. Poika mietti koko illan, josko ne ovat hometta (tähän liittyi pojan kanssa pitkä keskustelu siitä, mitä home sitten voi aiheuttaa, miltä se näyttää, voisikohan se sitten olla ja mitä sitten). Saattavat muuten ollakin. Täytyy tutkia asiaa ja antaa lopulta kunnan ihmisten tutkia..Toisessa päässä rivitaloamme on tehty remonttia homeen vuoksi.
Sunnuntaita kaikille, tasapuolisesti!
SaaMa
Eilen oltiin mun mummun luona sukulaisiatapaamassa ja joululahjat vaihtamassa. Ihan mukavaa oli vaikka kova meininki kun mummum kaksiossa 7 alle koluikäistä + 1 koululainen ja aikuiset.
Illalla sitten oli pikkujoulut ja kävin pyörähtämässä kun äiti tuli lapsia katsomaan.
Lahjoista: Itse ostin Eelle muumilaivan ja autot dvd:n. Aalle ei olla ostettu mitään kun ei vielä ymmärrä. Muuten tuntuu että paketteja tulee pojille joka suunnasta eli lahjoihin hukkuvat.
omaa napaa vaan
Mari ja poitsut
Nukuin superhuonosti enkä saanut nukkua aamulla pidempään kuin muut. Onni heräs 7.40 mikä on ihan hyvä aika mutta olisin voinut vielä nukkua. Eilen kun oli mun vuoro herätä Onnin kanssa, Onni nukkui 8.30 asti! Käytiin aamulla pihallakin olemassa toista tuntia kun ei satanut. Välillä tosin tuli sitten aikalailla vettä mutta kuitenkin. Alkoi eilen illalla tuntumaan, että Onni hyppii seinille, kun ei olla pihalle päästy tai viitsitty mennä sateen takia.
Lahjoista. En tiedä, miten sanoisin kaikille, varsinkin äitille, ettei ostais kun korkeintaan yhden paketin Onnille ja pakko ei ole ostaa sitäkään! Onnilla on 5 kummia enkä ollenkaan loukkaantuis vaikka joku jättäis lahjan ostamatta. No tiedän, ettei kukaan jätä mutta kun niitä paketteja tulee ihan hillitön määrä! Minä en itse ajatellut ostaa mitään mutta mies sanoi, että hän haluaa ostaa. AInoa lahja, johon minä suostun on nukke:) Joku halpis vaan. Mutta kun Onni ihan oikeesti tykkäis hoitaa sellaista. Kyllähän nyt pojatkin voi nukeilla leikkiä.
Meillä ei meidän lapsuudessa taidettu lahjoilla paljon mällätä, jos näin voi sanoa. Koskaan sitä rahaa ei ole ollut yllin kyllin ja varsin järkeviä lahjoja ollaan aina saatu. Eikä ikinä kaikkea mitä ollaan pyydetty. Muutenkin olen mielestäni oppinut hyvän suhteen rahaan kun kotona on ollut tosi tiukkaa. Lukiossakin käytin lapsilisäni kirjojen ostoon ja mitä jäi puuttumaan sai kinuttua kotoa. TUohon aikaan oli just pahin rako vanhemmilla rahallisesti.
Tomera ihaili Onnin tilavaa huonetta:) Juu, kun ei laps paralla ole juurikaan leluja, niin huono huutaa tyhjyyttään:D Osa leluista on tosin kaapissa odottamassa vuoroaan. Eipä silti, onhan tässä talossa isot huoneet, se on näiden vanhojen asuntojen plussa puoli.
Eipä ole koskaan ollut oma joulumieli näin kaukana. Vähän arveluttaa koko joulu kun anoppi ja appi ei pääse meille jouluksi, joten oltais kolmestaan aatto. Sitten kun ei ole LUNTA! Parasta tähän aikaan vuodesta on mun mielestä just se, että on pimeää mutta sopivan hämyistä kun on lunta. Ja se sininen hetki, sitä kaipaan kaikkein eniten näillä sadekeleillä!
Nyt painelen lepäileen. JOka lihasta särkee kun oli niin pitkä tauko salilla käynnissä ja tein aikamoisilla painoilla eilen. Tuntuu ettei kävelemään pääse.
T-P
Olin poikien ja vanhempieni kanssa mökillä hakemassa joulukuusia aamupäivällä :-). Mies ja Lilli jäivät kotivahdeiksi, Lillillä on niin kova yskä ettei auta lähteä veneellä vaikkei siellä kylmä ollutkaan. Eikä tulomatkalla olis mahduttu veneeseen kun kuitenkin kaksi reilun kokoista kuusta otettiin mukaan. Oli siellä mökillä myös mummini 86v ja enoni hakemassa itselleen kuusia myös, kahviteltiin ja oli vallan mukavaa.
Tuotiin poikien huoneeseen minikuusi myös. Isompi joulukuusi jäi vielä vanhempieni luo kun ei auton kattotelinettä oltu vielä ehditty laittaa. Ehtiihän sen sieltä vielä ennen joulua.
Lahjoista: Aikaisemmin ei olla ostettu lapsille ensimmäistäkään lahjaa itse. Mutta nyt kun anoppi sairastaa niin miehen vanhemmat delegoivat meille lahjojenoston, laittavat vaan rahat tilille. Ja omat vanhempani pitivät ideaa niin hyvänä että seuraavat esimerkkiä. Eilen oltiin ostoksilla, mukaan tarttui pyötälätkä, radio-ohjattava auto, jääkiekkokypärä, nukenrattaat, pari dvd:tä ja vähän muutakin. Tuntui tosi vaikealta ostaa, kun kuitenkin olen peruspihi enkä yleensä ostele kalliita leluja. Varmaan pitää vielä uudestaan käydä ostoksilla, LIllille olisi nukensänky hakusessa, mutta sitä lelukirjassa kuvattua ei ole löytynyt mistään! Alli, voisin vaikka tulla sunnuntaina etsimään sitä Sellosta? Palataan asiaan!
Lillin yskä vain pahenee :-(. Yölläkin valvottiin yskien jonkin aikaa, mikä meillä on tosi harvinaista. Kohta vien koko poppoon lääkäriin. Tosin Kare ei nyt sitten kahteen yöhön ole enää pissannut sänkyyn joten se pissatulehdus taisi mennä ohi jo ilman lääkettä.
Jospa tarttuisin taas tenttikirjaan...
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Nea on tosi kiukkuinen ja uhmainen. Tänään lähdettiin huudon kanssa pois puistosta, kun Nea konttasi ja istui vesilätäkössä ja joi kuravettä..
Päivä on ollut tosi väsyttävä. Minin kanssa ei oo ollut helppoa. Neocate loppui ja ostettiin apteekista purkki Almiron Peptiä. Aamulla alkoi kamalat ilmavaivat ja siitä asti ei oo Mini nukkunu, kuin pieniä pätkiä, piereskelee, vetää itseään kaarelle naama punaisena ja itkee.. Katselin sitten purkkia, niin Almiron sisältää heraproteiinia, eli maidon osan..huoh... Pakko mennä ostamaan purkki Neocatea, vaikka 60¿ maksaa, mut ei tota pienen pahaa oloa voi katella.. Äsken vasta saatiin Mini unille, toivottavasti ei taas herää 5min päästä, niin kuin aiemmin ja saa nyt nukuttua.. Onneks ti on se allergialääkäri. Imetän edelleen ensin ja sit pullosta päälle.
Joululahja: Ostettiin Nekulle lorukirja ja yks pehmo, muut lahjat tulee isovanhemmilta.
Kiitos kun niin paljon ootte laitelleet nimiehdotuksia s-postiin, pitää miehen kanssa paneutua miettimään! :-)
Jaksaisiko joku vastata kun eilen kysyin tv:n kattelusta, et paljon saa teillä lapsi katsoa ja miten rajoitatte. Kun meillä koko ajan tapellaan asiasta ja se on kurjaa... Huominen oikeesti hirvittää, kun tää päivä ollut lasten kans tosi rankka, kun Mini ollut niin kipuinen ja Nea pahantuulinen. Mieskin jäis mielellään kotiin vielä. Mut nyt suklaata. Taas. Anteeksi omanapaisuus, nyt pakko ehtiä lepäämään kun lapset unilla!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Eli siskoni on saanut poikavauvan reipas tunti sitten :) Ilmeisesti kaikki on mennyt hyvin ja kymmenen pisteen vauva. IHANAA!
Täällä olin kyllä jo valmiiksi kyyneleet silmissä. Sattui hassu juttu. Ehdittiin hyvin viedä isommat pyhäkouluun ja pienempien kanssa joulumyyjäisiin. Rahaa paloi. Sitten sain pienet päikkäreille ja neitikin hetken levähti ja otettiin herkkukaakaot. Niin auto ajaa pihaan etupenkillään nalle. Neiti 4,5v oli voittanu MLL:n arvalla 135cm pitkän ja tuhdin nallen! Sillä nyt leikkivät isoveljen kanns ihan onnessaan. Pienet nukkuu vielä.
T@hti onnesta sekaisin
ps. Olin kyllä jo valmiiksi sekaisin, kun näin taas niin paljon tuttuja kerralla. Ja vieläpä sellaisia kivoja ihmisia, joita harvoin enää muuten näkee.
Hetki vielä omaa aikaa. Tyttö nukkuu (!!) päiväunia, tämä ihme meillä tosiaan ollut viime aikoina näkemättä täällä kotosalla. Sain juuri kirjoitettua viimeisimmätkin joulukortit ja ovat lähettämistä vaille valmiina. Jihuu.
Kiva, Ankkis, jos pääsisit seuraksi :) Palataan asiaan, joo!
Enkelin tv-kyselyyn. Meillä riittää vielä (toistaiseksi) se, että sanotaan " nyt ei katsota" kun tyttö alkaa vinkumaan " Maisaa" tai " Myyrää" , tms. Tyttö kyllä kitisee hetken mutta kun antaa sitten kirjan käteen tai keksii jotakin muuta, tyytyy kohtaloon. Tv:tä/DVD:tä ei meillä katsella läheskään joka päivä. Viikonloppu-aamuisin hetken katselee (heh, että äiti ja isä särppii kahvinsa rauhassa). Joskus iltapäivällä kun tullaan päiväkodista ja tätyy ruoka laittaa, niin saa hetken myös katsella.
Jaahas, tyttö heräsi. Välipalan aika ja josko taas ulos ennen täydellistä pimeää.
Päivän jatkoja!
Alli
Esikoisen kanssa ajattelin (ja olin lukenutkin jostain), että ei tv:tä alle 3v. Eikä kyllä paljoa katellutkaan. Mutta sittemmin oon luopunu siitä. Pekan kans ei oo sillä tavalla ollu ongelmaa, kun en jaksa niin kauaa katellakaan, vaan rupeaa touhuamaan muuta. Meillä kun tuota touhua riittää. Isompien annan katella arikiaamuisin rauhallisimpiä nelosen aamuohjelmista (ei siis kaikkia) ja iltaisin kakkosen lastentunnin. Joskus kylässä ovat katelleet videoita. Kotona lähinnä sairastaessa saatetaan katella. Viikonloppuisin katellaan yhdessä luonto-ohjelmia tai sillä siisti -tyyppisiä ohjelmia. Ja aamun lastenohjelmat pääasiassa kakkoselta. Joskus muutakin. Jouluaikana katellaan aika surutta lastenohjelmia, kunhan välissä kuitenkin on ulkoilua ja nukkumista.
No joo, eipä taida mun vastauksesta nyt ottaa mitään tolkkua. Mun mielestä pääasia on, ettei tuntitolkulla kattela ja osaa touhuta muutakin. Ja aikuinen päättää, mitä kototaan ja milloin. Mutta tilanteen mukaan.
T@hti
Tätiytymisen johdosta onnitellen! Itse olin ainakin ihan onnessani kun veljeni poika syntyi ennen Onnia aikoinaan! On siinä tätiksi tulemisessakin sitä jotain:)
Teevion katselusta. Telkkari on Onnin sanoin teevio. Meillä on yksi ainoa dvd, Tomi Traktori. Saa katsoa sitä ehkäpä kerran viikossa. Noin puoli tuntia kerrallaan. Se on kätevä, kun siinä on n. 10min pituisia jaksoja, joten yhden loppuessa voi sitten sanoa, että nyt loppui ja sammuttaa masiinan. Sitten sitä Tomia pitäs katsoa tietokoneelta, eli käydä värittämässä niitä hahmoja yms. Se on mun mielestä turhista turhinta juttua näin pienelle kun hiirtä pitää käyttää. Eli olis oikeesti isompien lasten puuhaa mutta mies on kerran avannut tuon oven ja sitäkin se vinkuu sitten aika ajoin. Mutta mun mielestä tietokonehommat saa näin pieneltä kyllä jäädä.
Samoinhan se on meilläkin kuten Enkelillä, että tapella pitää melkeinpä tuosta teevion katselusta. Saattaa koko aamun vähän väliä vinkua Tomi Traktoria mutta siinäpä sitten vinkuu. Muutoin meillä ei Onnia paljon telkkari kiinnosta. Iltaisin se on kyllä auki (valitettavasti) taustalla melkeinpä aina. Vähän saattaa Onni jäädä jotain katsomaan mutta sitten yritän saada sen keskittymään muuhun. Hirvittää nuo uutiset ja sellaiset muut kuvat tästä todellisesta maailmasta joka kerta kun telkkari on tautahälynä. Jo pelkän hälynkin takia suljen sitten toisinaan mokoman toosan iltaisin kunnes Onni lähtee nukkumaan.
Tulipa pitkää selostusta. Mutta rajoitan siis katselua ehdottomasti.
T-P
Moikkelis,
ihan syräntä lämmitti kun olitte mua kaipailleet, ihan sellainen kutina olikin :) Koneella en oo oikein viihtynyt viime aikoina, BB-koukun jälkeen hyvin vähän. Kutomavimme on vienyt mennesssää, puikot savuaa aina mennen tullen ja palatessa. Olen innostunut huovuttamisesta ja eka kokeilu sai kipinän irtoamaan. Aivan ihanan laukun sai tehtyä itselleni, ensin piti olla lahja mutta eihän sitä raaskinutkaan antaa pois. Nyt on toinen valmis, pitäisi vaan huovuttaa. Lisäksi kokeilen huovuttaa tossuja, toinen on jo kudottu, hassun näköisiä kun ovat eka ihan järkyn kokoisia ja kun pistää koneeseen, tulee ihan erinnäköinen plus sopiva. Nuo tossut kyl näyttää menevän jättiläiselle :))) Kun kehtaisin voisin läväyttää kuvankin sähköpostiin. Muuten älkää laittako mulle sinne luukkuun mitään, siellä oli 1200 roskapostia, jaksoin deletoida 300 ja saa mun puolesta hukkua siihen sontaan. Muutamilta listoilta tulee näköjään viel sinne postia. Kauheesti ois siinä kuntalaisessakin luettavaa, toivottavasti kuvat on vielä vauveleista siellä tallessa!
ONNEA nyt uuden nyyttinsä lunastaneille, enkeli ja äitikuu (menihän oikein?) ny ainakin. Kauheeta kun oon ollut heitteillä, kun en oo seurassanne ollut. Ihan pihalla ja ei tietoakaan onkos prinsessoja vai prinssejä syntynyt *hävettää*
En oo töihin hukkunut vaikka Ynis niin epäilikin, toki täsä yksi ilta teimme puolille öin ylitöitä mutta muina päivinä eis itten tarvinnutkaan, on helpottanut siltä osin. Jotensakin on vaan niin laiskottanut ja tää lumettomuus ja vesikelit tekee hulluksi. En voisi asua ikinä missään loskakeleissä ympäri vuoden, pitänee kohta muuttaa Siperiaan jos täälläkin alkaa olla tällaista talvisin. Lunta tuli viikko sitten reilu 20 cm ja oli taas niin talvista mutta nyt vaan sataa vettä ja tiet on ihan järkyttävän liukkaat,e i puhettakaan että voi ulos mennä. Mieskin sanoi ettei meinannut auto pysyä käsissä kun kävi kaupalla noissa meidän mutkissa, kääk. Lapset on -taas- sairaana, kuukausi kai tässä terveinä oltiinkin. Yskää, kuumetta, oksentamista johtuen limasta kurkussa, pyykkikone on laulanut kiitettävästi. Kaikki jouluvalmistelut on tekemättä, en ehtinyt kauppaan tänään ja lasten kanssa en uskalla lähtee liukasteleen plus kipeitähän nuio viel on. Onneksi miehellä huomenna vapaapäivä, aikoi piettää pojat viel kotona jotta parantuvat kunnolla. Nooh jos viikolla saisi tehtyä tai sitten ens viikonloppuna. Kauheeta vauhtia tää aika kyl rientää. Onneksi tärkeimmät lahjat ostettiin jo monta vkoa sitten Torniosta ja Haaparannalta. Kivasti ollut hieman vaihtelua kun kyläiltiin vkonloppu silloin ja viikko sitten olin työkamujen kanssa lystin pidossa (vieläkin maksan univelkaa).
Mitäs lapsista, ettei mee ihan ittestä keromiseksi. Nyttynen (kuulostaa jo liian vauvalta nimimerkki) on mahoton touhuaja ja luonnettakin löytyy. Tekee tuosta vaan palapeleja, esim. 25 palan pelin tekee hetkessä, oon ihan ihmeissäni. Isoveli myös tykkää tehdä niitä. Vidoista viittaan nolona että meillä niitä katsotaan joka päivä. Ote on lipsunut aikalailla, Autot elokuvakin kestää 2t ja sitä on katsottu melkoisen monta kertaa viikossa :( Nyt on passitettu katsoon välillä jotain muuta kun ei mikään muu lelu enää kiinnostanut. Puolustukseksi sanottakoon että ei ne katso sitä elokuvaa pelkästään vaan aina leikkivät ko. leluilla samalla ja juoksevat milloin mitäkin hakemassa ja touhuamassa. Välillä kyl tulee morkkis kun ei tule tarpeeksi kiellettyä tota hommaa...
Muutamia lahjoja pitäisi vielä ensi vkonloppuna pongailla, kun ekan saisi tilin niin se helpottaisi kummasti. Tympii vaan kun ei taida paljon mitän käteen jäädä kun laskut ja sen ääliön opintolainan taas lyhentää. Kesään mennessä meinaan hoitaa sen pois, ettei oo aina kiusana. tyhmää ees ollut sitä pitkittää näin kauas, onhan opinnoista melkoisesti jo aikaa :D
Tälleesti täällä, toivottavasti muistatte vielä mut hahaa, kukalie tunkeutuu joukkoonne. Mittään en luppaa, mutta koitan piipahtaa joukossanne ja nyt tsekkaan sähköpostin reippaana. Parin päuivän ruoat on uunissa, hitsi, sekin on niin työlästä viikonloppuisin kun pitää väsätä jatkuasti ruokaa ja sitten ei tietty maistu noille sairastaville, esikoinenkin kävi just hakeen purkkiruoan kaapista ja mankuu että haluu sen syödä...plaah.
Lunta toivoena ja mukavaa joulun alusaikaa teille kaikille!
Tuttis kera pojanviikarien
TV/videot: Pönksy ei osaa katsoa muuta kuin uutiset ja sään, jotka tuijottaa hyvin keskittyneenä vanhempiensa lähellä. Vanhempiinsa tullut :) Pari lastenvideota ostettiin, mutta ei jaksa katsoa ainakaan Titi-nallea (vaikka musiikkia kuuntelee stereoista koko ajan) eikä Nalle Puhia. Minun puolestani saisi katsoa vaikka päivittäin pienen pätkän.
Lahjat: Pönksy saa lahjaksi tosi ison rekka-auton (jota on kuolannut kaupassa koko syksyn), yhden paketin Brio-junarataa sekä tummaihoisen Baby Bornin, jonka löysin uutena halvalla Huutonetistä. Sukulaiset eivät isommasti lahjo. Saatan ostaa vielä jonkin oikean oman paistinpannun, kun meidän Kovanaama kiinnostaa niin hirmuisesti ja olisi ihan paras lelu.
kesken kirjallisten töiden, lapsenhoidon ja iltapalan laiton... Huhuh, ihan hirveä työrupeama edessä ja pari piiiitkääää iltaakin työpaikalla. Yöksyöksyöks.
Tuttis: kiva, että kävit!
TV täällä melkein aina päällä miehen läsnäollessa - en tykkää. Typy katsoo päivittäin puolisen tuntia, jos kotona ollaan lastenohjelmien aikaan. Mutta muumit, Pingu ja Nalle Puh kiinnostavat ja taistoja käydään. Viimeksi perjantai-iltana Typy veti kunnon itkuraivarit, kun en nukkumaan mennessä laittanut muumeja tulemaan.
Lahjoja ei ole paljoa hankittu eikä tulossa. Typylle pari kirjaa (hankittu), ja jos löydän uutta pingu-matskua (vielä listalla). Jos Suomen kummi kysyy toivetta, ehdotan vielä kirjaa. Ulkomaan kummeilta tulee lahja varmaan vasta joulun jälkeen.
Aikuisille ei paketteja. Olen varannut alkukeväälle kylpyläviikonlopun ylläriksi koko perheelle. Miehelle ehkä hierontalahjakortti, jos jaksaa olla kiltti jouluun saakka. Tulikohan paljastettua liikaa, mies kun käy nykyisin aina silloin tällöin lukemassa meidän syysmammojen juttuja :-)
Mieltä on painanut kissajutut jo jonkin aikaa. Toinen otuksista alkaa olla jonkunasteisesti dementoitunut. Pakko kai ruveta miettimään eutanasiaa, sillä ennen ylisiisti kissa on alkanut ruikkia suurinpiirtein kerran pari viikossa ihmeellisiin paikkoihin. Onhan kissa hieman vanhuudenkankeakin, mutta muuten ei sairauksia havaittavissa.
Paluu työn pariin.
Keilin
Harjoitusta muutaman viikon kuluttua alkavaan matkaan sain taas tänään istuessani 5 h autossa.Haimme kakkosneidin tädiltä ja automatkalla totesi että;äiti,pitää mennä varmaan lääkäriin,korvaan sattuu.
Lisää potilaita siis.Annoin särkylääkkeen ja nenäsuihkeen ja huomenna sitten häntä vuorostaan näyttämään!
Mutta kyllä näistä selvitään niinkuin ennenkin!Pakko!
Sunnuntai illan jatkoja kaikille!
Pus,Leanna+5+rv 25+
Ai niin,käytiin ikeassa ja sellossa.Ja sain sellossa maailman pahinta ruokaa.Kun olis ollut kengänpohjaa liisterissä ja pataatitkin ihan kivikovia...Yöks!Enpä siinä ketjussa enää syö,ikuna!!
Nelosen aamusta vain puuha-pete ja tuomas-veturi menee,jaksaa sen 5 min katsoa.
Muutenkaan meillä ei tv:tä pahemmin katsota.Isommat katsoo jos kerkii kakkosen lastenohjelmat ja pikkukakkosen ja viikonloppu aamuisin vaihtelevasti aamun piirretyt(tarkassa valvonnassa,sieltä kun tulee myös niin paljon roskaa ja ala-arvoista piirrettyä)
Yhdessä katsomme hauskat kotivideot perheenä ja minä katson innolla greyn anatomiaa=)
Mies urheilu uutiset,tietty!
L
Mies lupasi nousta lasten kanssa, mutta kun herään klo 7 ei uni enää tulekaan kovin helposti.
Meillä on yleensä niin, että suurin osa lahjoista tulee muilta kuin vanhemmilta. Minä tosin avitan joulupukkia, jotta lahjat ovat mieluisia (äidille?). Meilläkin on lapsilla paljon leluja, vaikkei koskaan mitään ostakaan ;). Otson myötä olen ymmärtänyt, että kaikki kehittävät ja kestävätkin lelut ovat lyhyt aikaisia, kun kiinnostus muuttuu. Olenkin tänä vuonna yrittänyt, että lapsille ostetaan lelujen lisäksi jotain tarpellista. Lapset saavat lahjaksi lakanat (Pojalle Autot ja likalle jotain muuta kivaa) siskoltani. Tosin sisko tahtoo ostaa myös jotkut lelut, kun on niin tylsät lahjat. Tosin tiedän, että Autot -lakanat on pojasta kivat. Itse ajattelin ostaa muutaman kirjan kuten myös muille sukulaislapsille. Aikuisille ei osteta lahjoja, ellei sattumalta löydy joku kiva lahja. Anoppikin on oppinut sen pikkuhiljaa, mutta aina pitää joku konvehtirasia paketoida :).
Eilen olin repas ja kävin aamulla lasten kanssa kaupungilla lahjaostoksilla. Valma ei halunnut rattaisiin, joten ne jätettiin kotiin. Ratikalla mentiin ja tultiin. Kapungillakin jouduttiin kävelemään, mutta hienosti tyttö jaksoi. Vasta 100 m ennen kotia tuli itku. Iso askel siis otettu, kun ipanoiden kanssa voi kulkea ilman rattaita.
Tänään meidän pieni tyttö on syönyt: lautasellisen puuroa, kaurapuikulan juustolla, riisimaitoa, margariia suoraan purkista, joulukalenterin suklaan ja nakin. Nyt huutaa lisää makkaraa :).
Olisiko tänään hyvä päivä hankkia joululahjat?
Pilette