Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkaus 8,3 euroa/tunti

Vierailija
21.06.2023 |

Kyseessä on kesätyö ja työtunteja 37,5 viikossa. Suomessahan ei ole minimipalkkaa, mutta onko tämä teidän mielestä ok?

Kiitos

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan?

Minkä ikäiselle?

Onko opintoihin liittyvää / oletko opiskelija tällä hetkellä?

On se nyt tyhjää parempi, jos olet opiskelija ja saat siitä jotain kokemusta. Moni tekee ilmaiseksi pelkän CV-merkinnän takia (ei hyvä).

Vierailija
2/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos saat täydet 37,5 tuntia viikossa. Palkka on toki surkea, mutta jos parempaa ei ole tarjolla, niin ehkä tuota jaksaa pari kuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan?

Minkä ikäiselle?

On se nyt tyhjää parempi, jos olet opiskelija ja saat siitä jotain kokemusta. Moni tekee ilmaiseksi pelkän CV-merkinnän takia (ei hyvä).

Museoalan

En ole opiskelija, vaan valmistunut yliopistosta alalta.

Ap

Vierailija
4/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea palkka.

Vierailija
5/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän näitten kesätyöläisten palkka jää niin pieneksi, että he eivät joudu maksamaan lainkaan veroja. 

Vierailija
6/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama kuin työttömänä ollessa. Satku kuukaudessa lisää(ei pk-seudulla) voisi olla jokin minimiraja.

Vierailija
7/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni, mun 17v palkka on 12e ja on eka työ ilman kokemusta

Vierailija
8/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaus on ala-arvoinen, mutta jos työ on mukavaa ja helppoa (kirkon opas tai vast.) niin kyllä kai sitä pari kuukautta tekee jos ei muuta ole.

Vierailija
9/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan?

Minkä ikäiselle?

Museoalan

Ap

Kulukorvaus harrastuksesta, päiväraha + matkakulu, yhteensä noin 60 /päivä. 

Vierailija
10/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on melko rentoa (pääosin kassan käyttöä ja opastusta) mutta työtähän tämä on kuitenkin. Mun perhe ja tuttavat on ihmetelleet, että voiko olla noin pieni palkka. Sitten aloin itsekin miettimään, olen sentään valmistunut eli maisteri.

Ap

Vierailija
11/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee muuttofirmaan kantamaan raksatavaroita,saat 9 e tunnilta.Levyjä,keittiöitä ja muuta kevyttä kerroksiin.

Vierailija
12/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan?

Minkä ikäiselle?

Museoalan

Ap

Ei ole ok. Oikea palkka on lähempänä 20e tunti. 

Vierailija
13/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on melko rentoa (pääosin kassan käyttöä ja opastusta) mutta työtähän tämä on kuitenkin. Mun perhe ja tuttavat on ihmetelleet, että voiko olla noin pieni palkka. Sitten aloin itsekin miettimään, olen sentään valmistunut eli maisteri.

Ap

Se on huono palkka maisterille ja huono palkka työntekijälle, jolla olisi koulutus tuolle alalle.

Mutta jos tuo työ oli räätälöity jollekin nuorelle kesätyöntekijälle ja sinä vaan satuit olemaan siinä tyrkyllä, niin mun mielestä ei mahda mitään. Olisit toki voinut hinnoitella osaamisesi toisin, mutta et välttämättä olisi saanut paikkaa. Olisivat ottaneet sen opiskelijan. Mikä olisi varmaan ollut reilumpaa kaikille.

Vierailija
14/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on huono palkka maisterille ja huono palkka työntekijälle, jolla olisi koulutus tuolle alalle.

Mutta jos tuo työ oli räätälöity jollekin nuorelle kesätyöntekijälle ja sinä vaan satuit olemaan siinä tyrkyllä, niin mun mielestä ei mahda mitään. Olisit toki voinut hinnoitella osaamisesi toisin, mutta et välttämättä olisi saanut paikkaa. Olisivat ottaneet sen opiskelijan. Mikä olisi varmaan ollut reilumpaa kaikille.

No koulutukseni kyllä vaikutti siihen, että sain paikan. Kysyin alussa, että eikö pätevyys vaikuta palkkaukseen. Vastaus oli, että ei vaikuta. En ymmärrä tätä. Olen nimittäin tehnyt myös muita töitä kunnallisella puolella ja näissä koulutustaso vaikutti heti sijaisenkin palkkaan.

Ap

15/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosinä 2007-2008 olin opintojen ohessa täissä Mäkkärissä ja mun pakkak oli jotain 9€/h

Vierailija
16/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua o höynäytetty!

Toimiston avustavatkin tehtävät o museo alalla 10 euroo tunti! (Tehtäväs ehkä kuuluu tähän)

Pidä ite huoli palkastas ja kato etukäteen TESsi enneko sovit mitään ahneitten työnantajien kaa...

Vierailija
17/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde on jo alkanut, mutta voisinko kysyä vielä joltakin palkkauksesta? HR-puolelta?

Ap

Vierailija
18/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 nettona, siitä verot ja muut maksut. Sitten vielä yliopistokoulutus. En voi kuin nauraa.

Vierailija
19/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka tuo on. Minulla on 9€ päivä.

Vierailija
20/40 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työehtosopimuksilla sovitaan se minimipalkka. Ota kuule ihan selvää alan työehtosopimuksesta, mikä on alan minimipalkka. Löytyy ihan jos osaa googlea käyttää.

Maisteri, joka ei tiedä, että Suomessa ihan joka ikisen alan palkoista on säädetty työehtosopimuksilla. Aika jännä maisteri juu.