Kirkosta eroaminen
Olen 18v ja olen miettinyt jo monta vuotta kirkosta eroamista, ja haluaisin nyt oikeasti tehdä sen.
Kuulema aika helppoa tehdä netin kautta, mutta mietin vain että tarvitseeko mun erikseen ilmoittaa verottajalle asiasta ja milloin sitten lakkaan maksamasta kirkolle veroa?
En nyt ala syitä kertomaan, vaan haluaisin vastaukset kysymyksiin.
Toivon, että tämä keskustelu pysyy asiallisena, koska tää on oikeesti tavallaan mulle sellanen asia josta haluaisin nyt keskustella.
Kommentit (28)
Kirkollisvero on noin 1.5% tuloista, joten jos ei toimintaan osallistu niin on hyvä leikkauskohde kun nyt tasapainotetaan talouksia.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö riparin ja pääsit ripille? Paljon sait kannustusrahaa? Aiotko maksaa sen takaisin?
Kiperiä kysymyksiä aikuistuvalle. Moraali koetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko keskipalkkainen maksaa kirkollisveroa vuodessa? Suunnilleen.
Seurakunnasta riippuen noin 1% bruttotuloista. Ei ole progressiivinen.
Vastauksia tulikin tuossa riittävästi.
Kuinkahan moni on eronnut kirkosta heti ripillepääsyä seuraavana arkipäivänä, vanhempien lupalapulla, kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnasta riippuen noin 1% bruttotuloista. Ei ole progressiivinen.
1.45% näyttää omille tuloilleni, kyllähän tuossa on hieno leikkauskohde. Itse lopetin maksamisen kun aloin saada palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö riparin ja pääsit ripille? Paljon sait kannustusrahaa? Aiotko maksaa sen takaisin?
Kiperiä kysymyksiä aikuistuvalle. Moraali koetuksella.
Ei sen enempää kuin sekään jatkatko Aku Ankan tilaus minkä vanhempasi sinulle aloitti. Jumala ei niitä rahoja saa ja palvominenkin on ihan ilmaista jos sitä haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisvero on suunnillee prosentti sun tuloista. Eli parista muutamaan sataseen vuodessa.
Mummo on veronsa sinne maksanut ja varmasti niin paljon että sen voisi haudata niillä rahoilla kuin presidentin. Ei niitä veroja siksi makseta että sukulaiset saa hautauspalveluja, ei niiden asiat sinuun mitenkään liity.