Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eroaminen

Vierailija
21.06.2023 |

Olen 18v ja olen miettinyt jo monta vuotta kirkosta eroamista, ja haluaisin nyt oikeasti tehdä sen.
Kuulema aika helppoa tehdä netin kautta, mutta mietin vain että tarvitseeko mun erikseen ilmoittaa verottajalle asiasta ja milloin sitten lakkaan maksamasta kirkolle veroa?
En nyt ala syitä kertomaan, vaan haluaisin vastaukset kysymyksiin.
Toivon, että tämä keskustelu pysyy asiallisena, koska tää on oikeesti tavallaan mulle sellanen asia josta haluaisin nyt keskustella.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kirkosta eronnut enkä eroa, joten olen huono neuvomaan. 

Ok jos et ole eronnut etkä eroa, mutta miksi täytyy kommentoida jos ei osaa neuvoa :(

Voisin osata neuvoa, mutta en viitsi. En edes muista paljonko kirkollisveron määrä oli, kun viime kuussa vilkaisin tietoja. Ei tullut pershikeä siitä. Ihmiset ei halua maksaa kirkollisveroa, mutta kuitenkin he hautaa mummonsa sinne kirkkomaahan. 

Mummo on veronsa sinne maksanut ja varmasti niin paljon että sen voisi haudata niillä rahoilla kuin presidentin. Ei niitä veroja siksi makseta että sukulaiset saa hautauspalveluja, ei niiden asiat sinuun mitenkään liity.

Vierailija
22/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisvero on noin 1.5% tuloista, joten jos ei toimintaan osallistu niin on hyvä leikkauskohde kun nyt tasapainotetaan talouksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö riparin ja pääsit ripille? Paljon sait kannustusrahaa? Aiotko maksaa sen takaisin?

Kiperiä kysymyksiä aikuistuvalle. Moraali koetuksella.

Vierailija
24/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko keskipalkkainen maksaa kirkollisveroa vuodessa? Suunnilleen.

Seurakunnasta riippuen noin 1% bruttotuloista. Ei ole progressiivinen.

Vierailija
25/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia tulikin tuossa riittävästi.

Kuinkahan moni on eronnut kirkosta heti ripillepääsyä seuraavana arkipäivänä, vanhempien lupalapulla, kuten minä.

Vierailija
26/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnasta riippuen noin 1% bruttotuloista. Ei ole progressiivinen.

1.45% näyttää omille tuloilleni, kyllähän tuossa on hieno leikkauskohde. Itse lopetin maksamisen kun aloin saada palkkaa.

Vierailija
27/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö riparin ja pääsit ripille? Paljon sait kannustusrahaa? Aiotko maksaa sen takaisin?

Kiperiä kysymyksiä aikuistuvalle. Moraali koetuksella.

Ei sen enempää kuin sekään jatkatko Aku Ankan tilaus minkä vanhempasi sinulle aloitti. Jumala ei niitä rahoja saa ja palvominenkin on ihan ilmaista jos sitä haluaa tehdä.

Vierailija
28/28 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisvero on suunnillee prosentti sun tuloista. Eli parista muutamaan sataseen vuodessa.