Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan jonain päivänä tekoäly niin kehittynyt, että tunnistaa valvonta kamerasta kuka siinä on?

Vierailija
11.01.2025 |

Eli kasvojen tunnistus. Ei tarvisi enää laittaa uutisiin, että kuka on kuvan mies teki sitä ja tätä, Poliisi etsii.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ChatGPT tekee sitä jo nyt.

Vierailija
2/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti. Rikollisille tulee tulevaisuudessa vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo sun tekoäly. Sä et maksa mulle mitään palkkaa vaan varastat minulta aikaa, jonka olisin voinut käyttää työn tekemiseen.

Ole hyvä ja tilaa itsellesi tekoäly ja maksa siitä. Mä en oo sun ilmainen tekoäly.

Vierailija
5/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt tunnistaa. Tai tunnistaisi, jos meistä kaikista olisi olemassa ns. virallinen kuva vertailuun.

Meillä firmassa on 12 työntekijän kuvat tiedostona, tekoäly avaa oven, jos ovelle tulee joku meistä, muille ovi pysyy lukittuna.

Vierailija
6/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUn AI direktiivi kieltää tåmän

Vierailija
7/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin aukee kasvo tunnistuksella...että on teknologia, ei meille vaan kerrota millon isoveli seuraa ja missä.

Vierailija
8/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii tuolla tavalla jo kiinassa, koreassa jne. Rekkarin tunnistus on vielä helpompaa. Kamera tunnistaa kun nouset työtuolilta ylös tauolle, sitten se laskee ajan kuin kauan olit poissa työtuolilta.

Vierailija
9/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitulevaisuudessa teköäly voi luoda "valvontakameran" kuvaan, mitä ikinä joku tahtoo.

Kusessa ollaan!

Vierailija
10/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän on kyetty jo yli 15 vuotta ainakin. Kiinassa ollut ties kuinka kauan käytössä. Euroopassa ei ole otettu käyttöön yksityisyys- ja ihmisoikeussyistä. Väläyteltiin kyllä Pariisin olympialaisissa turvaratkaisuna.

Ei se tietty mahdottomiin pysty eli jos kuva on liian epäselvä niin ei siitä voi tekoälylläkään saada selvää.

Vierailija
11/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa puhelimestasi kasvontunnistus päälle ja pohdi asiaa.

Vierailija
12/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt tunnistaa. Tai tunnistaisi, jos meistä kaikista olisi olemassa ns. virallinen kuva vertailuun.

Meillä firmassa on 12 työntekijän kuvat tiedostona, tekoäly avaa oven, jos ovelle tulee joku meistä, muille ovi pysyy lukittuna.

Printtaan jonkun teidän työntekijän kasvot paperille ja viritän sen naamalleni?

Vierailija
13/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä naisia on muitakin kuin minä? Sulla on pakkomielle, hakeudu hoitoon.

Vierailija
14/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljon lapsellisia tyyppejä olemassa!

Vierailija
15/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan joku syy minkä takia kotiin pitää saada kamera. Sitten se kamera pystyy valvomaan jokaista asiaa. Listaa mitä teit päivän aikana ja mitä asioita jäi tekemättä. Tiedossa sekunnilleen mitä olet tehnyt.

Vierailija
16/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän on kyetty jo yli 15 vuotta ainakin. Kiinassa ollut ties kuinka kauan käytössä. Euroopassa ei ole otettu käyttöön yksityisyys- ja ihmisoikeussyistä. Väläyteltiin kyllä Pariisin olympialaisissa turvaratkaisuna.

Ei se tietty mahdottomiin pysty eli jos kuva on liian epäselvä niin ei siitä voi tekoälylläkään saada selvää.

Lontossa ollut käytössä vuosikausia.

https://www.nytimes.com/2020/01/24/business/london-police-facial-recogn…

https://www.met.police.uk/advice/advice-and-information/fr/facial-recog…

https://www.theguardian.com/politics/article/2024/aug/10/video-doorbell…

Vierailija
17/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yritettiin saada koronasovellusta jokaisen kansalaisen käyttöön. Tuollainen valvonta on tulevaisuudessa mahdollista jonkun syyn takia. Kamerat on jo valmiina, tarvitaan vain valvonta-softa. Senkin saa varmaan tilattua kiinasta nopeasti. Poliisi voi käydä henkilökohtaisesti tunnistamassa nämä ihmiset joita järjestelmä ei osaa tunnistaa. Dronet on apuna tunnistamisessa.

Vierailija
18/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video on 7-vuotta vanha. Silloin tekoäly-valvonta ei ollut mitenkään suurta. Korona aikana on otettu suuria kehityksiä tekniikassa. 

"https://www.youtube.com/watch?v=uReVvICTrCM"

Vierailija
19/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan joku syy minkä takia kotiin pitää saada kamera. Sitten se kamera pystyy valvomaan jokaista asiaa. Listaa mitä teit päivän aikana ja mitä asioita jäi tekemättä. Tiedossa sekunnilleen mitä olet tehnyt.

Lähes jokaisessa kodissa on älytelevisio.

Vierailija
20/27 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo sun tekoäly. Sä et maksa mulle mitään palkkaa vaan varastat minulta aikaa, jonka olisin voinut käyttää työn tekemiseen.

Ole hyvä ja tilaa itsellesi tekoäly ja maksa siitä. Mä en oo sun ilmainen tekoäly.

Miksi sä urpå maksat siitä?