Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 viikon ohje diabeteksen poistoon

Vierailija
21.06.2023 |

Mikä ohje? IL otsikko. Ei pysty lukemaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla parani 2. tyypin diabetes kun aloin lenkkeillä joka päivä tunnin reippaita kävelylenkkejä ja aloin karppaamaan.

Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.

Niin no, kaikilla ei ole tuota järkyttävää ylipainoa aiheuttamassa diabetesta. Toisilla sairaus puhkeaa vaikka olisi koko elämänsä ollut normaalipainossa ja elänyt terveellisesti.

Kakkostyypin diabetekseen kuuluu olennaisena välivaiheena insuliini resistenssi, joka ei kyllä tule terveellisesti syömällä. Sokeria on tullut syötyä liikaa ei välttämättä valkaistua sokeria vaan hiilihydraatteja ylipäätänsä ja kaikesta hiilihydraateista tulee glukoosia, myös niistä "hyvistä hiilihydraateista". Tosin se minkä verran keho kestää hiilihydraatteja on yksilöllinen.

Ja se perinnöllinen taipumus.

On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.

Itse asiassa en haukkunut ketään, kunhan vaan totesin faktan. Jokainen päättää itse mitä käkättimeen työntää ja vastaa myös seurauksista. 

Mitä sinä työnsit käkättimeesi kun kakkoseen sairastuit? Kenties paljon ylipainoa myös? Olisit elänyt terveellisemmin koko elämäsi niin ei olisi puhjennut diabetes.

Liikaa perunaa. pastaa, hampurilaisia, pitsaa jne. Ja ylipainoa kertyi myös. Ilman näitä en todennäköisesti olisi saanut koko sairautta. Nyt kaikki on kuitenkin taas kunnossa. Paino normaali ja lääkkeet poissa.

- eri 

Vierailija
62/64 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 tyypistä pääsee eroon ketolla ja paastolla. 1 tyyppiäkin voi hoitaa ketolla, ei tarvitse niin paljon insuliinia ja verensokeri alhaisempi.

Huuhaa tiedettä.

Ruokavaliolla type2 on täysin mahdollista saada remissioon

Se ei puhjennutta sairautta kuitenkaan paranna, toki pystyy ehkä vähentämään lääkitystä muttei läheskään aina. Ykköstyypille joku ketoruokailu voi olla todella vahingollista.

Ei diabetes ole mikään rengasrikko.

Ihminen pystyy korjaamaan itseänsä. Suurin osa soluista uusiutuu 10 vuoden välin. Aivot on ainoat joita ei kasva uusia. Pystyt vaikuttamaan terveyteesi muutenkin kuin lappamalla pilleriä naamaan. Elintavat on keskiössä,

Eikö nykytiedon mukaan aivosolujakin uusiudu.

Mutta dm1 ei ole millään Iltalehden poppatohtorin keinoin parannettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla parani 2. tyypin diabetes kun aloin lenkkeillä joka päivä tunnin reippaita kävelylenkkejä ja aloin karppaamaan.

Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.

Niin no, kaikilla ei ole tuota järkyttävää ylipainoa aiheuttamassa diabetesta. Toisilla sairaus puhkeaa vaikka olisi koko elämänsä ollut normaalipainossa ja elänyt terveellisesti.

Kakkostyypin diabetekseen kuuluu olennaisena välivaiheena insuliini resistenssi, joka ei kyllä tule terveellisesti syömällä. Sokeria on tullut syötyä liikaa ei välttämättä valkaistua sokeria vaan hiilihydraatteja ylipäätänsä ja kaikesta hiilihydraateista tulee glukoosia, myös niistä "hyvistä hiilihydraateista". Tosin se minkä verran keho kestää hiilihydraatteja on yksilöllinen.

On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.

Itse asiassa en haukkunut ketään, kunhan vaan totesin faktan. Jokainen päättää itse mitä käkättimeen työntää ja vastaa myös seurauksista. 

Mitä sinä työnsit käkättimeesi kun kakkoseen sairastuit? Kenties paljon ylipainoa myös? Olisit elänyt terveellisemmin koko elämäsi niin ei olisi puhjennut diabetes.

Liikaa perunaa. pastaa, hampurilaisia, pitsaa jne. Ja ylipainoa kertyi myös. Ilman näitä en todennäköisesti olisi saanut koko sairautta. Nyt kaikki on kuitenkin taas kunnossa. Paino normaali ja lääkkeet poissa.

- eri 

Tokkopa eläkeläiset ovat paljon pizzaa, hampurilaisia, colaa mättäneet.

Sikäli tietysti opettavaista kun yhä nuoremmat sairastuvat ennen vain vanhojen ihmistrn sairauteen.

Vierailija
64/64 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri 

Tokkopa eläkeläiset ovat paljon pizzaa, hampurilaisia, colaa mättäneet.

Sikäli tietysti opettavaista kun yhä nuoremmat sairastuvat ennen vain vanhojen ihmistrn sairauteen.

Eläkeläiset puputtaa leipää, perunaa, pullaa ja muita vastaavia hiilihydraatteja