6 viikon ohje diabeteksen poistoon
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla parani 2. tyypin diabetes kun aloin lenkkeillä joka päivä tunnin reippaita kävelylenkkejä ja aloin karppaamaan.
Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.Tietenkin millä tahansa painon saaminen normaaliksi vähentää monien tautien saamista ja riskiä.
Ketossa pitää kuitenkin muista muut vaarat:
https://www.dailymail.co.uk/health/article-12038715/Low-carb-diets-INCR…
Jos ei voi hyvin jollain dieetillä, sitä pitää vaihtaa.Monilel ketosta tulee ikuisia ongelmia esim. sapen kanssa.
Ja äkkikuolema sydänsuonien tukkeutumisen takia on paljon yleisempi kuin normaalisti syöjillä.
Minkäälaista vastuutahan nämä ketoilijat eivät ota siitä, että suosittelevat sitä jokaiseen tautiin parannukseksi.
Onneksi useimmat kokeilijat tulevat kipeiksi ja eivät niin rajoittavaa ruokavaliota halua jatkuvasti noudattaa. Syömisen pitää olla myös nautinto, ja hyviin tuloksiin pääsee myös ihan virallisterveellisellä dieetillä.
Keto on vaan yksi VHH:n muoto. Hiilihydraatteja voi vähentää muutenkin kuin ketoilemalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 tyypistä pääsee eroon ketolla ja paastolla. 1 tyyppiäkin voi hoitaa ketolla, ei tarvitse niin paljon insuliinia ja verensokeri alhaisempi.
Huuhaa tiedettä.
Ruokavaliolla type2 on täysin mahdollista saada remissioon
Se ei puhjennutta sairautta kuitenkaan paranna, toki pystyy ehkä vähentämään lääkitystä muttei läheskään aina. Ykköstyypille joku ketoruokailu voi olla todella vahingollista.
Ei diabetes ole mikään rengasrikko.
Ihminen pystyy korjaamaan itseänsä. Suurin osa soluista uusiutuu 10 vuoden välin. Aivot on ainoat joita ei kasva uusia. Pystyt vaikuttamaan terveyteesi muutenkin kuin lappamalla pilleriä naamaan. Elintavat on keskiössä,
Miten voi ihminen olla noin pihalla diabeteksen tarkasta hoidosta? Logiikallasi olisi jo kaikki diabeetikot kuolleet.
Tuolla logiikalla diabetes potilaat voisivat enemmän kuin hyvin ja ilman lääkkeitä.
Jokainen DM1 kuolisi. Ei ole rakettitiedettä mutta ilmeisesti diabeteksen hyvä hoito on useimmille todella haastavaa, ainakin tällä palstalla.
Myös lukutaito on monilla haastavaa. Kaikki ruokavaliosta kirjoittaneet ovat puhuneet type 2 diabetestä
Aloituksessa ei sitä eroteltu, siinä ensimmäinen virhe. Toiseksi yleensä type 2 ei ole mitään tiietoa type 1 hoidosta, kuvittelevat samaksi sairaudeksi. Tähän olen törmännyt myös hoitohenkilöstössä, järkyttävää.
Jokainen diabetekseen sairastunut tietää kyllä niiden eron. Ihan jokainen
Ei todellakaan tiedä. Sellaisia satuja olen saanut kuunnella nyt yli 30 vuoden kokemuksella DM1 sairastavana. Ja oikeasti todella uuvuttavaa kuinka paljon ulkopuoliset puuttuvat sairauteni hoitoon, oli sitten terve taikka DM2 sairastava niin aika helvetin tylsää kuinka jaksavat ihmetellä ja udella.
Ihan parhaita nämä "en ikinä uskaltaisi pistää itseäni"-kommentoijat, siinä erotellaan jyvät akanoista. Ihan uskomattoman tyhmiä kommentteja saa sietää ja sitten kun vähän nasevammin vastaa niin vetävät heti herneitä nekkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 tyypistä pääsee eroon ketolla ja paastolla. 1 tyyppiäkin voi hoitaa ketolla, ei tarvitse niin paljon insuliinia ja verensokeri alhaisempi.
Huuhaa tiedettä.
Se ei puhjennutta sairautta kuitenkaan paranna, toki pystyy ehkä vähentämään lääkitystä muttei läheskään aina. Ykköstyypille joku ketoruokailu voi olla todella vahingollista.
Onko remissio tuttu käsite? Itse sain kaikki lääkkeet pois ja kaikki arvot normaalit vielä 14 vuoden jälkeenkin.
Hoidat ilmeisesti ruokavaliolla? Niin, sait lääkkeet pois mutta vain ruokavalion avulla, eli jos palaat uudestaan entisille elintavoillesi sairaus "uusiutuu", koska edes ruokavalio ei sitä paranna. Dm1 joutuu AINA ruokavalion lisäksi käyttämään insuliinia, se kun ei monella vieläkään mene jakeluun.
Asia on hyvin kertainen. Jos liiallisella sokerin syömisellä on saatu diabetes aikaan, niin vähentämällä sokerin syöntiä se saadaan taas remissioon.
Huomaan ettet ainakaan ole lääkäri noilla "opeilla".
VHH ruokavalio perustuu juurikin tuohon ajatukseen ja se toimii,
Kakkosilla ehkä joo, ei kaikilla. Ykkösillä sairaus ei puhkea sokerista eikä se parannu ikinä vaikka kuinka niin haluaisi.
Kyllä se auttaa ihan kaikkiin type 2 potilaisiin. Ihan kaikki ei ehkä pääse kokonaan lääkityksestä, mutta tarvittava määrä kuitenkin pienenee.
Tuskin poistaa kuitenkaan mittaamisen tarvetta, miten sitä muuten voisi varmistua että hoito tepsii? Tämä on täysin eri asia kuin se että kaikki paranevat ruokavaliolla niin kuin täällä joku väitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhaa tiedettä.
Ei diabetes ole mikään rengasrikko.
Ihminen pystyy korjaamaan itseänsä. Suurin osa soluista uusiutuu 10 vuoden välin. Aivot on ainoat joita ei kasva uusia. Pystyt vaikuttamaan terveyteesi muutenkin kuin lappamalla pilleriä naamaan. Elintavat on keskiössä,
Miten voi ihminen olla noin pihalla diabeteksen tarkasta hoidosta? Logiikallasi olisi jo kaikki diabeetikot kuolleet.
Tuolla logiikalla diabetes potilaat voisivat enemmän kuin hyvin ja ilman lääkkeitä.
Jokainen DM1 kuolisi. Ei ole rakettitiedettä mutta ilmeisesti diabeteksen hyvä hoito on useimmille todella haastavaa, ainakin tällä palstalla.
Myös lukutaito on monilla haastavaa. Kaikki ruokavaliosta kirjoittaneet ovat puhuneet type 2 diabetestä
Aloituksessa ei sitä eroteltu, siinä ensimmäinen virhe. Toiseksi yleensä type 2 ei ole mitään tiietoa type 1 hoidosta, kuvittelevat samaksi sairaudeksi. Tähän olen törmännyt myös hoitohenkilöstössä, järkyttävää.
Jokainen diabetekseen sairastunut tietää kyllä niiden eron. Ihan jokainen
Ei todellakaan tiedä. Sellaisia satuja olen saanut kuunnella nyt yli 30 vuoden kokemuksella DM1 sairastavana. Ja oikeasti todella uuvuttavaa kuinka paljon ulkopuoliset puuttuvat sairauteni hoitoon, oli sitten terve taikka DM2 sairastava niin aika helvetin tylsää kuinka jaksavat ihmetellä ja udella.
Ihan parhaita nämä "en ikinä uskaltaisi pistää itseäni"-kommentoijat, siinä erotellaan jyvät akanoista. Ihan uskomattoman tyhmiä kommentteja saa sietää ja sitten kun vähän nasevammin vastaa niin vetävät heti herneitä nekkuun.
Tässä on nyt puhuttu eri asioista. Sinä type 1 diabeteksesta ja mitä ilmeisemmin kaikki ruokavaliolla remission saavuttaneista type 2 diabeteksesta. Täysin eri sairaudet kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhaa tiedettä.
Onko remissio tuttu käsite? Itse sain kaikki lääkkeet pois ja kaikki arvot normaalit vielä 14 vuoden jälkeenkin.
Hoidat ilmeisesti ruokavaliolla? Niin, sait lääkkeet pois mutta vain ruokavalion avulla, eli jos palaat uudestaan entisille elintavoillesi sairaus "uusiutuu", koska edes ruokavalio ei sitä paranna. Dm1 joutuu AINA ruokavalion lisäksi käyttämään insuliinia, se kun ei monella vieläkään mene jakeluun.
Asia on hyvin kertainen. Jos liiallisella sokerin syömisellä on saatu diabetes aikaan, niin vähentämällä sokerin syöntiä se saadaan taas remissioon.
Huomaan ettet ainakaan ole lääkäri noilla "opeilla".
VHH ruokavalio perustuu juurikin tuohon ajatukseen ja se toimii,
Kakkosilla ehkä joo, ei kaikilla. Ykkösillä sairaus ei puhkea sokerista eikä se parannu ikinä vaikka kuinka niin haluaisi.
Kyllä se auttaa ihan kaikkiin type 2 potilaisiin. Ihan kaikki ei ehkä pääse kokonaan lääkityksestä, mutta tarvittava määrä kuitenkin pienenee.
Tuskin poistaa kuitenkaan mittaamisen tarvetta, miten sitä muuten voisi varmistua että hoito tepsii? Tämä on täysin eri asia kuin se että kaikki paranevat ruokavaliolla niin kuin täällä joku väitti.
Niitä mittareita voi jokainen ostaa kotiin ja mittailla silloin tällöin jos silti tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Minulla parani 2. tyypin diabetes kun aloin lenkkeillä joka päivä tunnin reippaita kävelylenkkejä ja aloin karppaamaan.
Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.
Niin no, kaikilla ei ole tuota järkyttävää ylipainoa aiheuttamassa diabetesta. Toisilla sairaus puhkeaa vaikka olisi koko elämänsä ollut normaalipainossa ja elänyt terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.Niin no, kaikilla ei ole tuota järkyttävää ylipainoa aiheuttamassa diabetesta. Toisilla sairaus puhkeaa vaikka olisi koko elämänsä ollut normaalipainossa ja elänyt terveellisesti.
Kakkostyypin diabetekseen kuuluu olennaisena välivaiheena insuliini resistenssi, joka ei kyllä tule terveellisesti syömällä. Sokeria on tullut syötyä liikaa ei välttämättä valkaistua sokeria vaan hiilihydraatteja ylipäätänsä ja kaikesta hiilihydraateista tulee glukoosia, myös niistä "hyvistä hiilihydraateista". Tosin se minkä verran keho kestää hiilihydraatteja on yksilöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino tippui vuodessa 40kg ja nyt olen normaalipainon alarajoilla, pysynyt samoissa mitoissa jo vuosia.Niin no, kaikilla ei ole tuota järkyttävää ylipainoa aiheuttamassa diabetesta. Toisilla sairaus puhkeaa vaikka olisi koko elämänsä ollut normaalipainossa ja elänyt terveellisesti.
Sisareni pieni siro nainen, ei koskasn yli 50 kiloa. Ikääntyessä tuli vaikeahoitoinen verenpaine ja kakkosdiabetes, todella korkeita arvoja. Itelläni ei sentään yli 8 kuin tosi harvoin ollut. Nyt on kuudessa - lääkkeillä
Veljeni oli samanlainen, laiha kuivakka mies. Tuli kuolio jalkaan mutta kuoli just ennen leikkausta kun vatsassa petti joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetekseen kuuluu olennaisena välivaiheena insuliini resistenssi, joka ei kyllä tule terveellisesti syömällä. Sokeria on tullut syötyä liikaa ei välttämättä valkaistua sokeria vaan hiilihydraatteja ylipäätänsä ja kaikesta hiilihydraateista tulee glukoosia, myös niistä "hyvistä hiilihydraateista". Tosin se minkä verran keho kestää hiilihydraatteja on yksilöllinen.
Ja se perinnöllinen taipumus.
On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.
Diabeteksen synnystä löytyy hyllymetreittäin tietoa jos on vaan halua ottaa selvää. Ja kyllä perintötekijöillä on siihen vaikutusta, mutta se ei ole kuitenkaan mikään yksiselitteinen selittävä syy, jolla epäterveelliset elämäntavat voidaan perustella. Kakkostyypin diabetes on ensisijaisesti elintapasairaus ja valtaosalla se on ihan itse hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.Diabeteksen synnystä löytyy hyllymetreittäin tietoa jos on vaan halua ottaa selvää. Ja kyllä perintötekijöillä on siihen vaikutusta, mutta se ei ole kuitenkaan mikään yksiselitteinen selittävä syy, jolla epäterveelliset elämäntavat voidaan perustella. Kakkostyypin diabetes on ensisijaisesti elintapasairaus ja valtaosalla se on ihan itse hankittu.
Mutta kun se on niin helppo vaan todeta, että minkäs sitä geeneilleen voi ja mättää pullaa naamaan ja kokista perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.Diabeteksen synnystä löytyy hyllymetreittäin tietoa jos on vaan halua ottaa selvää. Ja kyllä perintötekijöillä on siihen vaikutusta, mutta se ei ole kuitenkaan mikään yksiselitteinen selittävä syy, jolla epäterveelliset elämäntavat voidaan perustella. Kakkostyypin diabetes on ensisijaisesti elintapasairaus ja valtaosalla se on ihan itse hankittu.
Mutta kun se on niin helppo vaan todeta, että minkäs sitä geeneilleen voi ja mättää pullaa naamaan ja kokista perään.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisareni pieni siro nainen, ei koskasn yli 50 kiloa. Ikääntyessä tuli vaikeahoitoinen verenpaine ja kakkosdiabetes, todella korkeita arvoja. Itelläni ei sentään yli 8 kuin tosi harvoin ollut. Nyt on kuudessa - lääkkeillä
Veljeni oli samanlainen, laiha kuivakka mies. Tuli kuolio jalkaan mutta kuoli just ennen leikkausta kun vatsassa petti joku.
Keho alkaa pettää kun ikää tulee
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö joku oikeasti lukemaan jutun maksumuurin takaa? Muakin kiinnostaa tämä.
Pääsee, mutta JAKAMINEN on varastamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa en haukkunut ketään, kunhan vaan totesin faktan. Jokainen päättää itse mitä käkättimeen työntää ja vastaa myös seurauksista.
Minulla kesti vajaat kaksi kuukautta päästä eroon 2 tyypin diabeteksestä, edellytti muutoksia ruokavalioon ja jotta tilanne ei pala entiselleen on ruokavaliomuutosten oltava pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kesti vajaat kaksi kuukautta päästä eroon 2 tyypin diabeteksestä, edellytti muutoksia ruokavalioon ja jotta tilanne ei pala entiselleen on ruokavaliomuutosten oltava pysyviä.
Aika loogista. Monet jostain syystä odottavat erilaisia tuloksia vanhoilla keinoille eli palaavat siihen ruokavalioon, joka sairastutti alun perinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nion helppoa paasata netistä opittua viisautta kun on terve. Kai sinä muistat myös syöpäpotilaat haukkua, netin tietäjät tietää tarkkaan syyt syöpienkin syntyyn. Väärin syöty ja eletty.Itse asiassa en haukkunut ketään, kunhan vaan totesin faktan. Jokainen päättää itse mitä käkättimeen työntää ja vastaa myös seurauksista.
Mitä sinä työnsit käkättimeesi kun kakkoseen sairastuit? Kenties paljon ylipainoa myös? Olisit elänyt terveellisemmin koko elämäsi niin ei olisi puhjennut diabetes.