Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä isän menettäneitä?

Vierailija
20.06.2023 |

Miten olette jatkaneet elämää asian kanssa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti. On ihan normaalia elämän kiertokulkua, että edellinen sukupolvi joskus kuolee. Asia olisi varmaan ollut toisin, jos olisin menettänyt isäni lapsena enkä vasta yli viisikymppisenä.

Vierailija
2/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan, tunteet nousevat pintaan välillä vieläkin, vaikka isä on ollut poissa jo kolme vuotta. Ei se ikävä koskaan kai häviä kokonaan, mutta se asettuu mielessä omaan lokeroonsa ajan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut miltään. Oikeastaan minulla ei ole koskaan ollutkaan isää, joten mikään ei todellisuudessa muuttunut.

Vierailija
4/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt. Olin silloin 19.

Vierailija
5/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain ja ainoastaan helpottunut. Elämänlaatu parani huomattavasti. Ei tarvinut enää pelätä.

Vierailija
6/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu normaalisti. Joskus muistelen hyviä muistoja isästäni tai tekisi mieli kysyä jotain neuvoa.

M36

Vierailija
7/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla tulee vuosi isän menetyksestä. Ajoittain on ottanut koville, esim. tänään itkin yksin autossa isäikävää, kun ajoin äidin luokse. Kävin haudalla päivällä juttelemassa kuulumisia.

Vierailija
8/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole reiluun 20 vuoteen verhotangot vääntyneet tai huonekalut tai lautaset hajonneet. Eikä kukaan ole kovasti huutanutkaan äidille.

Vierailija
9/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin 29-vuotiaama isäni joka oli 52-vuotias. Vaikka siitä on jo pitkä aika niin en hyväksy tilannetta. Voin kuitenkin elää asian kanssa.

Vierailija
10/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole reiluun 20 vuoteen verhotangot vääntyneet tai huonekalut tai lautaset hajonneet. Eikä kukaan ole kovasti huutanutkaan äidille.

Sama homma. On ollut ihanan rauhallista.

Vierailija
11/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tappoi itsensä kamapäissään kun olin 7v. En ollut yhteydessä, olin nähnyt edellisen kerran edellisenä kesänä. Sanonkin joskus ihmisille, että en menettänyt isää ollessani 7v, vaan silloin kun olin 2v.

Vierailija
12/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin kateellinen niille kenen isät olit kuolleet, koska näiden ei tarvinut pelätä isäänsä.

Vierailija
13/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut isää.

En siis tiedä, olenko menettänyt.

Vierailija
14/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloinen ja helpottunut.

Vierailija
15/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isäni oli ristiriitainen henkilö, päihdeongelmainen pikkurikollinen, mutta isänä kuitenkin lopulta ei huonoimmasta päästä, herkkä sisimmältään. Kuoli tapaturmaisesti ollessani nippa nappa täysikäinen, kova paikka se kyllä oli, vaikka tiedostan myös hänen aiheuttamat tuhot perheessä. Aika ei ole ihan niin tehokkaasti kullannut muistoja, tämä on nyt jo vuosien kuluttua se uusi normaali, en märehdi tapahtunutta juurikaan.

Vierailija
16/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikeaa olla näyttämättä sitä onnellisuutta. Osanottojwn vastaanottaminen tuntui tekopyhältä. Teki mieli sanoa, että en kyllä menettänyt niin yhtään mitään.

Vierailija
17/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt. Hyvin olen jatkanut. Isä sai lähteä saappaat jalassa, ja se on paras tapa lähteä.

Vierailija
18/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen täysorpo. Isäni kuoli muutama vuosi sitten 90-vuotiaana.

Terveisin Salme 71 v.

Vierailija
19/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut tappaa itsensä jo vuosia aiemmin.

Vierailija
20/53 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi oli pahin. Sen jälkeen alkoi helpottaa. Nyt keskityn sairaan äidin hoitamiseen ja valmistaudun äidin kuolemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi