Onko lapsettomuus Jumalan tahto?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahtoa on myös nälänhädät, kansanmurhat, insesti, raiskaukset, kidutus, eläminen köyhyysrajan alapuolella, sodat, hurrikaanit, tsunamit, kivitykset, islam, juutalaisuus, budhismi, ateismi, ihmisoikeusrikkomukset, kuolemaan tuomitseminen ja se, että ruuan hinta nousee koko ajan sekä Ilkka Kanervan tekstiviestit.
Ovela heppu se Jumala kun toiset tuomitsee joukkuhautaan ja toiset lapsettomuuteen. Tutkimattomia ovat Jumalan tiet.
Jumala toimii sielun tasolla, ei materiaalisella. Jos puhutaan vaikka insestistä, herran nuhteessa elävien suvuissa ei sitä esiinny. Lapsenkin sielu voi olla paha. Suomalaiset ateistit eivät tätä käsitä, mutta näin asia on
Raamatussakin esiintyy insestiä ja misogyniaa, itse asiassa koko pyhä kolminaisuus on misogynistinen. Katoliset ovat ainoita kristittyjä, jotka palvovat naista "jumalan äitinä", mikä sekin on alhainen kädenojennus. Se ei tarkoita sitä, että jumala olisi misogynistinen. Jumala puhuu naisille eri kieltä ja ohjaa kauas misogynisistä "uskovaisista", joita jeesuskin vihasi
Onko lapsettomuushoidot sitten kielletty juttu? Onko se Jumalan sijaan asettumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahtoa on myös nälänhädät, kansanmurhat, insesti, raiskaukset, kidutus, eläminen köyhyysrajan alapuolella, sodat, hurrikaanit, tsunamit, kivitykset, islam, juutalaisuus, budhismi, ateismi, ihmisoikeusrikkomukset, kuolemaan tuomitseminen ja se, että ruuan hinta nousee koko ajan sekä Ilkka Kanervan tekstiviestit.
Ovela heppu se Jumala kun toiset tuomitsee joukkuhautaan ja toiset lapsettomuuteen. Tutkimattomia ovat Jumalan tiet.Jumala toimii sielun tasolla, ei materiaalisella. Jos puhutaan vaikka insestistä, herran nuhteessa elävien suvuissa ei sitä esiinny. Lapsenkin sielu voi olla paha. Suomalaiset ateistit eivät tätä käsitä, mutta näin asia on
Raamatussakin esiintyy insestiä ja misogyniaa, itse asiassa koko pyhä kolminaisuus on misogynistinen. Katoliset ovat ainoita kristittyjä, jotka palvovat naista "jumalan äitinä", mikä sekin on alhainen kädenoje
Raamattu on satukirja.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että lapsettomuudestä kärsivälle saattaa jumalalla olla joku toinen tehtävä jos vain antaa sille mahdollisuuden.
Mä en ole siis varsinaisesti uskovainen, ennemminkin tapakristitty. Olen kuitenkin itse joskus paininut lapsettomuuden aiheiden parissa ja minulle omatkaan lapset eivät ole "minun omia" vaan lapset ovat lainassa, ja koen että kaikki kasvatamme ympärillä olevia lapsia. Lapsen ei siis mielestäni tarvitse olla fyysisesti oma.
Joo kiva. Toivottavasti ne äidit ovat itse antaneet lapsensa "lainaan" eikä joku siittäjä, valtio tai lasu ole niitä tältä vienyt. Jos jumala on antanut sinulle toisen tehtävän, pysy vaan erossa niistä lapsista
Eikös uskisten mukaan kaikki tapahdu jumalan tahdon mukaan? Tällä oletuksella siis on. Myös murhat, sairaudet yms. Työttömyys ja sodat. Kaikki jumalan tahtoa ja suunnitelmaa, oi kaikkivoipa jumalamme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovela heppu se Jumala kun toiset tuomitsee joukkuhautaan ja toiset lapsettomuuteen. Tutkimattomia ovat Jumalan tiet.Jumala toimii sielun tasolla, ei materiaalisella. Jos puhutaan vaikka insestistä, herran nuhteessa elävien suvuissa ei sitä esiinny. Lapsenkin sielu voi olla paha. Suomalaiset ateistit eivät tätä käsitä, mutta näin asia on
Raamatussakin esiintyy insestiä ja misogyniaa, itse asiassa koko pyhä kolminaisuus on misogynistinen. Katoliset ovat ainoita kristittyjä, jotka palvovat naista "jumalan äitinä", mikä sekin on alhainen kädenoje
Täytyy olla häiriintynyt jos insestistä syyttää lasta.
Jos olet uskovainen, niin on (tietysti).
Jos olet ateisti, niin ei varmasti ole.
Molemmilla on myös luonnollinen selitys sille, miksi on lapsettomuutta, mutta vain uskis liittää siihen jonkin merkityksen tai sanoo, että näin on tarkoitettu. En tiedä miten ateisti ajattelee - että näin ei ole tarkoitettu?
Myös lasten syövät ja muut sairaudet, epämuodostumat, keskenmenot ja kohtukuolemat ovat jumalan tahto. Vai olisivatkohan ne sittenkin todiste siitä, ettei jumalaa ole olemassakaan?!
Vierailija kirjoitti:
Jos olet uskovainen, niin on (tietysti).
Jos olet ateisti, niin ei varmasti ole.
Molemmilla on myös luonnollinen selitys sille, miksi on lapsettomuutta, mutta vain uskis liittää siihen jonkin merkityksen tai sanoo, että näin on tarkoitettu. En tiedä miten ateisti ajattelee - että näin ei ole tarkoitettu?
Ateisti ei oleta eikä luule mitään, vaan tietää että asialle löytyy lääketieteellinen selitys.
Minulla se nyt ainakin on on täysin oma tahtoni. En kysy yhdeltäkään äijältä tai kuvitelluta äijältä siihen lupaa, kuten en mihinkään muuhunkaan omaa elämääni koskeviin pääröksiin.
Niele se.
Kun katsoo neulansilmämäisesti vain yhteen kohtaan, näkee kovin vähän. Jumalan tunteminen vaatii vaivannäköä, ja sanan tutkimista rukoillen. Hän myös näkee jokaisen meistä samalla kuin myös koko maailmankaikkeuden. Suuri on Herra. Kun syntiinlankeamus vaati sovitusta, Hän antoi poikansa. Kun synti hallitsee, siihenkin on vastaus, mutta joskus sen ymmärrämme vasta ajan rajan tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Syntiinlankeamuksessa kaikki täydellinen "särkyi". Elämme epätäydellisessä maailmassa jossa luomakuntakin huokaa. Osa epätäydellisyyttä =lapsettomuus. Alkuperäinen kehoitus oli lisääntykää ja täyttäkää maa...
Eikä tämä tarkoita ehkäisykieltoa tms.
Olen alkanut miettiä tätä 'lisääntykää ja täyttäkää maa' toiselta kannalta. Luomakunta on pahan eli Saatanan vallassa ja siksi ihminen heitettiin ulos Paratiisista. Google antaa elämän tarkoitukseksi lisääntymisen eli seksin. Saatana ja mammona=raha(himo) kuuluvat yhteen... ja raha pyörittää maailmaa... Jumalan mukaan elämän tarkoitus on elää Jumala-yhteydessä ja tehdä kaikkea hienoa johon Jumala on antanut ihmiselle kyvyn esim rakentaa, puhe-laulu-musiikki, kirjoitus ja piirtäminen jne... kaikki luova... tätä on tarkoitus että ihminen tekee eikä pelkästään lisäänny... Seksi=himo=??? Minä olenkin nyt ruvennut ajattelemaan että kun Aatami ja Eeva heitettiin ulos Paratiisista Saatanan, kolmannen pyörän, yhdyttyä Eevaan niin Jumala onkin tarkoittanut ivallisesti että lisääntykää ja täyttäkää nyt sitten maa niillä Saatanan eli langenneen enkelin lapsilla... Kannamme tätä DNA:samme...
LUULEN ETTÄ OLEN OSUNUT ASIAN YTIMEEN... Monet asiat tuntuvat olevan Jumalan tarkoitusta mutta millä tavoin niin se selviää vasta kun tulemme iäkkäiksi ja kaikilla ei ehkä koskaan... Minulla voisi olla vaikka kuinka paljon lapsia mutta on nolla lasta. Nyt pidän tätä Jumalan tarkoituksena ja sitäkin että DNAni ei mene jatkoon tähän sekasotkumaailmaan... Lapset ovat vain lainaa sen 18 vuotta (tai vielä nuoremmiksi) kun he ovat vastuullamme mutta ihmiselämä on paljon pitempi. Elämän tarkoitus ei ole lisääntyminen eikä nyky-yhteiskuntaan tarvita jälkipolvea tavalla jota vielä jokunen sukupolvi sitten...
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien geenivikaisten tulekaan lisääntyä,varsinkaan keskenään(moneltahan lapsettomuusongelma katoaa kun kumppani vaihtuu)
Lapsettomuuden yleisin syy on liian kiireinen elämä ettei kumppania ehdi löytää ja saada lapsia. Siksi lastenteko viivästyy. Geenivirhe on aniharvoin syynä.
Ihmisten älykkyys laskee länsimaissa koko ajan, koska tyhmät lisääntyvät eniten. Miksi Jumala ei rajoita tyhmien lisääntymistä?
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa.
Hullu sanoo ettei Jumalaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa.
Se onkin uskon asia.
Tottakai se on uskon asia, sillä olemattomasta ei voi mitään tietää. Tutkimattomia on herran tiet, ja itse herra täysin näkymätön. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uskoa ja luulla. Niin ja pelätä, sillä siihenhän ne uskonnot perustuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa.
Hullu sanoo ettei Jumalaa ole.
Totta. Onhan jumala olemassa, ihan kuten Mikki-Hiiri ja Teräsmieskin. Eivät tosin ole todellisia vaan kuvitteellisia hahmoja, mutta "olemassa olevia" hahmoja silti.
Yksisarvisen tahto on, että lapsettomat hakevat apua.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsettomuushoidot sitten kielletty juttu? Onko se Jumalan sijaan asettumista?
Itse en niihin lähtisi. Jos luonto sanoo, että tälle parille ei näissä olosuhteissa lapsia tule, niin luottaisin siihen 1000% enemmän, kuin lääkäriin tai johonkin höpinään, että kaikki ansaitsevat lapsia. Kaikki olosuhteet eivät ole sopivia lapsille ja jos luonto blokkaa hedelmöittymisen, siihen on todennäköisesti syy
Perustele itse se olemassaolo, vähintään 100 sanaa.-eri