Jos kummit tai mummit kysyvät lasten lahjatoiveita, kuinka kalliita kehtaatte pyytää?
Kommentit (12)
Saman verran laitan omien kummilasteni lahjaan.
En kehtaa pyytää mitään kalliita, ne ostetaan itse.
kuulevii korviin. Toinen lapsi 4,5v. Molemoien kohdalla olen esittänyt 10-20¿ toiveita kysyttäessä. Molempien kummeilla on rahaa millä mällätä, mutta ei kai se lahja ole se oleellisin asia maailmassa.
Esim nyt kolmevuotiaalla on prinsessa-jutut ja muumit sekä nallepuhit.
Itse saavat keksiä mahdollisesti aiheeseen liityviä juttuja. On se sitten prinsessalehti tai yöppäri nallepuh-logolla tms.
mutta lahjatoiveita kysyttäessä sanon vain, että eivät tarvitse mitään. Lapset 2 v ja 1/2 v eivätkä oikeasti tarvitse mitään eikä tulisi pieneen mieleenkään alkaa luetella mitään tavaratoiveita... Jos joku oikein inttää, että haluaa jotain ostaa, yleensä sanon, että kirjat ovat aina kivoja lahjoja.
Itse yritin keksiä jotain pientä korkeintaan 20¿ arvoista, kun anoppi kolmannen kerran soitti. Anoppi vaan ihmetteli kun meidän lapsilla niin vaatimattomat toiveet, en silti sanonut, että osta sitten Amandat.
taan, että ei sitten mielellään niitä kaupan suurimpia leluja, kun eivät mahdu mihinkään.
Jos erehtyy minulta kysymään, niin toivon uimaan, satutunnille, pulkkamäkeen tai jonnekin ilmaiseen/halpaan paikkaan viemistä. Näin kummit tulevat ehkä läheisemmiksi.
esim. lasketteluvehkeet tai kunnon toppavaatteet, mutta sanonut heti perään, etten oleta heidän niitä ostavan vaan, että voivat osallistua hankintaan millä summalla haluavat tai antaa lahjan ihan oman mielen mukaan.
6v poika tykkää legoista joten olen sanonut että esim city- sarjaa, bionickleä, star wars- aihetta. Minua ärsyttää mieheni veli joka toivoo meiltä joka vuosi 50-75 arvoisia lahjoja. Siis tyyliin osta Star Wars lego II peli uudelle xboxille. He ostavat ainoastaan meidän lapsille lahjat ja mieheni vanhemmille. Meillä taas on paljon ystäviä ja lapsia joille laitetaan lahjoja. Noilla hinnoilla meillä menisi tuhansia euroja muiden lahjoihin.
Omalle isälleni voin esittää kalliimpia toiveita, koska tiedän hänen laittavan lapsen lahjaan useita satasia, mutta esimerkiksi kummeille annan vaihtoehtoja/ideoita 5-30 euron väliltä ja painotan, ettei tosiaankaan tarvitse olla mitään mieletöntä lahjaa ;)