Oletko koskaan ollut häissä, joissa jompikumpi sanoo "en tahdo"?
Entä onko muita viime hetken perumisia osunut kohdalle?
Tai sellaisia, missä joku yleisöstä on noussut vastustamaan liittoa?
Kommentit (70)
En, mutta tiedän tapauksen, jossa pari riiteli kirkosta tullessa niin pahasti, että laittoivat avioeron vireille heti. Juhlat pidettiin ilman hääparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen että mitä jos Haluatko miljonääriksi-ohjelmassa kun juontaja pelin alussa kysyy kilpailijalta: haluatko miljonääriksi, tämä vastaisi: en halua. Mitä silloin tapahtuisi? Loppuisiko peli siihen?
Tai jos konfirmaatiossa joku ripariryhmästä vastaa kysymykseen "En tahdo"?
Tai jos Jeesus ihan oikeesti nouseekin kuolleista. Mitä me sitten tehdään?!?!?!?!
Mitä siellä kysytään? T. Ei-luterilainen.
Mitä järkeä sitten sellaisia häitä olisi alkaa edes järjestelemäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisissa häissä olen ollut kun joku morsiamen selvästi melko vaikeasti vammainen sukulainen kiljui ja muutenkin metelöi niin, että ainakaan minä en kuullut mitään, mitä pappi sanoi. Aikuinen ihminen, mutta selvästi pienen lapsen tasolla tuo sukulainen, mutta minua ihmetytti, että miksi hänetkin piti tuoda kirkkoon kun hän ei varmasti tajunnut ollenkaan, että mistä on kyse eikä osannut olla hetkeäkään hiljaa.
Koska kirkko on avoin myös vammaisille. Heillä on yhtäläinen oikeus osallistua vihkitilaisuuteen kuin sinullakin.
Mutta onko heillä oikeus häiritä häätilaisuutta nauramalla ja kiljumalla hirveään ääneen niin että hänen melu kuuluu siellä kaikkein ylimpänä? Ei minusta sellaista ihmistä pitäisi tuoda kirkkoon joka meluaa hirveään ääneen ja huutelee esimerkiksi kakka-sanaa mitä se nainen siellä teki.
Mä ajattelin sanoa että en mä tiiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei taida olla tuota yleisön mahdollisuutta puuttua asiaan.
(?)
Ei enää nykyisessä vihkikaavassa. Ennen siinä oli kohta "jos jollain on jotain tätä liittoa vastaan sanokoon sen nyt tai vaietkoon iäksi".
Milloin oli tämä "ennen"? Koskaan en ole suomalaisessa vihkitoimituksessa moista kuullut. Tuollaiset mielipiteet kerrotaan etukäteen eikä vasta toimituksen hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun sulhaselle selvisi että 28v morsiamella oli ollut yli 10 seksikumppania jo. Sulhanen sanoi en tahdo.
Pappiko kertoi?
Ei mene nyt läpi tuo valheesi, ap:kin keksii ihan omiaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, kun eihän ne silloin mitkään häät ole.
Miten ne ei ole häät? muuttuuko ne hautajaisiksi ?
Häitä vietetään vasta vihkimisen jälkeen.
Tällainen saivartelu on älyttömän rasittavaa. Aloittaja teki kiinnostavan aloituksen ja toivottavasti on mielenkiintoista keskustelua luvassa.
Mehän saimme hyvinkin mielenkiintoisen keskustelun siitä, mikä ero on vihkimisellä ja hääjuhlalla Ei mennyt hukkaan tämäkään aloitus :)
Aivan ja joku ehkä jopa oppi jotain. Lisätään vielä, että hääjuhla ei ole yhtä kuin jatkot. Niiksikin hääjuhlaosuutta joskus näkee kutsuttavan. Jatkot ovat vuorossa, jos ovat ylipäänsä, vasta varsinaisen hääjuhlan jälkeen.
No ei ne kyllä mitkään häät ole, jos pari, joka ei ole avioliitossa pitää juhlat :D