Jos olisin työtön ja minut pakotettaisiin "vastikkeelliseen" työhön
Siis jotain 9e/pv potaskaa työmarkkinatuen päälle sen sijaan, että maksettaisiin ihan laillista palkkaa. :'D Istuisin pöydän ääreen ja sanoisin, että aloitan työt heti, kun työsopimus on tehty. Siis oikea työsopimus, jossa minulle maksetaan Tes mukaista palkkaa. Eihän se 9e leikkipalkka edes kerrytä eläkettä. Ai herrajumala tämä maa on täynnä hulluja.
Kommentit (13)
Kiitos tästä kuuluu Lauri Ihalaiselle ja SDP:lle.
Minä olin nuorena tuollaisissa töissä. Ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Sittemmin olen ollut monenlaisessa ns tavallisessa työssä.
Se nyt vaan on pakko. Mutta työt voi hoitaa palkkatason mukaan eli kyseisessä tapauksessa päin persiitä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä siinä taida vaihtoehtoja olla, jos meinaa rahaa jostain saada.
Kaltaisesi ihmiset mahdollistavat tämän
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kai ne työpaikalla kantelisi työkkäriin, että poistakaa tämä tyyppi. Ja sitten saisi karenssin.
Ehkä pidemmän päälle saisi jonkun persoonallisuus diagnoosin minkä perusteella työkkäri voisi vapauttaa noista.
Kyllähän se toimisi jos kaikki kieltäytyisi ilmaistöistä. Mutta suuri osa ihmisistä on niin tossuja ja tyhmimmt uskoo, että vielä pääsisi työelämään ilmaistöiden kautta.
Eikös kannattaisi tehdä mahdollisimman vauhdikkaasti ja kyseenalaistaa muiden työteho yrityksessä?
Joo ne yritti työkkärissä pakottaa minut kuntouttavaan työhön verkukkeella että koska olen ollut työtön pitkään niin olen sairas ja alkoholisti. Katkaisivat tuet sen takia koska sairaalle ei voi työttömyystukea maksaa. Minäpä haastoin virkailijan oikeuteen. Se oli täysin yhden virkailijan päätös että olen sairas ja työkyvytön joten haastoin sen oikeuteen. Voitin sitten ja sain 2500 euroa korvauksia mikä oli naurettavaa että 1500 euroa vain kunnianloukkauksesta.
Voit ihan vapaasti valita tässä maassa myös ihan tavallisen hyvin palkatun työsuhteen. Ainakin minä teen niin.
Tuolla tempauksella taitaa menettää ainakin osan työttömyyskorvauksestaan. Kyllä työttömiä osataan kiristää mitä alhaisimmilla keinoilla eli et saa rahaa ruokaan, asumiseen yms. välttämättömyyksiin, josset tottele sinä kurja alhaisista alimmainen työtön lusmu loinen.
Itse en ole työtön, mutta on siitäkin kokemuksia. Silloin ei vielä oltu keksittykään yrityksille ilmaisia työntekijöitä. Puhuttiin vaan ylevää tekstiä, että tulevaisuudessa työttömiä laitetaan leikkitöihin, joista firmat eivät saa hyötyä rahallisesti. Jännästi sekin unohdettiin. En tiedä onko totta, mutta ilmeisesti valtio maksaa sen 9€/pv korvauksen ja jotain muuta rahaa yrityksille, jotka ottavat ilmaisia työntekijöitä. Missä järki hoi?
Minulla olisi varaa elää vuosikymmenet perheemme säästöillä. Pääsisin varmaan eläkkeelle asti. Mutta jotkut tarvitsevat rahaa. Siinä on iso ero, saako päivässä 0 euroa vain 1 euron.
On sitä joidenkin ajattelumaailma vinksahtanut,
Jos jotain ihmisoikeuksia aiotaan saada Eurooppaan ja muualle, ettei ihmiset ole kuin vankilassa tai mafian alla, pitäisi sitä rauhanomaisesti edistää. Se ei tapahdu sillä että menet sinne pöydän äärelle, ei heitä voisi vähempää kiinnostaa, kirjaavat vain merkintöjä sinua vastaan jos sanot jotain.