Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut häissä, joissa jompikumpi sanoo "en tahdo"?

Vierailija
20.06.2023 |

Entä onko muita viime hetken perumisia osunut kohdalle?
Tai sellaisia, missä joku yleisöstä on noussut vastustamaan liittoa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kun eihän ne silloin mitkään häät ole.

Mitkäs ne sitten on?

Mönkään mennyt kenraaliharjoitus.

Vierailija
22/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissa häissä olen ollut kun joku morsiamen selvästi melko vaikeasti vammainen sukulainen kiljui ja muutenkin metelöi niin, että ainakaan minä en kuullut mitään, mitä pappi sanoi. Aikuinen ihminen, mutta selvästi pienen lapsen tasolla tuo sukulainen, mutta minua ihmetytti, että miksi hänetkin piti tuoda kirkkoon kun hän ei varmasti tajunnut ollenkaan, että mistä on kyse eikä osannut olla hetkeäkään hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisissa häissä olen ollut kun joku morsiamen selvästi melko vaikeasti vammainen sukulainen kiljui ja muutenkin metelöi niin, että ainakaan minä en kuullut mitään, mitä pappi sanoi. Aikuinen ihminen, mutta selvästi pienen lapsen tasolla tuo sukulainen, mutta minua ihmetytti, että miksi hänetkin piti tuoda kirkkoon kun hän ei varmasti tajunnut ollenkaan, että mistä on kyse eikä osannut olla hetkeäkään hiljaa.

Koska kirkko on avoin myös vammaisille. Heillä on yhtäläinen oikeus osallistua vihkitilaisuuteen kuin sinullakin. 

Vierailija
24/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei taida olla tuota yleisön mahdollisuutta puuttua asiaan.

(?)

Ei enää nykyisessä vihkikaavassa. Ennen siinä oli kohta "jos jollain on jotain tätä liittoa vastaan sanokoon sen nyt tai vaietkoon iäksi". 

Olen oikeasti varma, että olen kuullut sen kirkossa. Ehkä ei kuulu peruskaavaan eikä monet sitä halua nykyään, mutta sen voinee ottaa osaksi toimitusta jos pari haluaa antaa mahdollisuuden draamalle. Ap

Vierailija
25/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirkko on avoin myös vammaisille. Heillä on yhtäläinen oikeus osallistua vihkitilaisuuteen kuin sinullakin. 

Kyllä vauvatkin normaalisti viedään pois jos karjuvat niin rajusti että mitään muuta ei kuule. Mutta vammainen olisi ehkä hermostunut kahta pahemmin jos avustaja olisi koittanut lähteä ohjaamaan ulos. Ap

Vierailija
26/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(?)

Ei enää nykyisessä vihkikaavassa. Ennen siinä oli kohta "jos jollain on jotain tätä liittoa vastaan sanokoon sen nyt tai vaietkoon iäksi". 

Olen oikeasti varma, että olen kuullut sen kirkossa. Ehkä ei kuulu peruskaavaan eikä monet sitä halua nykyään, mutta sen voinee ottaa osaksi toimitusta jos pari haluaa antaa mahdollisuuden draamalle. Ap

Olet varmasti kuullut, kun olet katsonut amerikkalaisia elokuvia. Niissähän tuo on ihan vakiojuttu, että yleisöstä sitten nousee joku exä tms. ja avioliitto peruuntuu. 

Vierailija
27/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuollaista, mutta kaverin siskon häät peruttiin päivää ennen häitä. Oli selvinnyt jotain viikkoa aikaisemmin että sulhasella oli sivusuhde. Morsian ei aluksi kehdannut perua häitä kun anoppi ja muutama muu sukulainen painosti, että kyllä nyt suhde tuollaiset kestää ja naimisiin voi ihan hyvin mennä. Oli sitten edellisenä päivänä ollut koristelemassa juhlatilaa ja siellä tajunnut ettei kykene näyttelemään onnellista juhlassa.

Sitten tiedän myös kauempaa tapauksen (lajissamme: tutun tutun kissan kaiman kummi) jossa morsian olisi vihkimisen vetänyt naama pokalla mutta sitten paennut hääjuhlista (tähän liittyi sulhasen ja jonkun muun nyrkkitappelu, mutta en muista yksityiskohtia) ja laittanut eron vireille samantien.

Vierailija
28/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vauvatkin normaalisti viedään pois jos karjuvat niin rajusti että mitään muuta ei kuule. Mutta vammainen olisi ehkä hermostunut kahta pahemmin jos avustaja olisi koittanut lähteä ohjaamaan ulos. Ap

Katsopa pari jaksoa satuhäitä niin huomaat, ettei lähimaillekaan aina viedä huutavia vauvoja pois. Miksi pitäisikään viedä? Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. 

Vierailija
29/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(?)

Olet varmasti kuullut, kun olet katsonut amerikkalaisia elokuvia. Niissähän tuo on ihan vakiojuttu, että yleisöstä sitten nousee joku exä tms. ja avioliitto peruuntuu. 

Ei tarvitse uskoa. Kuulin mitä kuulin. Ap

Vierailija
30/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan haluaisi, että vaikeasti vammaiselta siskoltani evättäisiin oikeus osallistua vihkitilaisuuteeni vain siksi, että joku sukulaistäti ei pysty kestämään vammaisuutta. Menköön täti pihalle, jos ei ääntä kestä. 

Vierailija
31/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(?)

Ei tarvitse uskoa. Kuulin mitä kuulin. Ap

Minäkin kuulen usein kaikenlaisia ääniä. Aika hauskaa, kun ei koskaan tiedä, mikä persoona seuraavaksi juttelee pääni sisällä :)

Vierailija
32/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on ollut työn puolesta häissä, joissa vihittävä sanoi "joo". Siis kun kysyttiin onko hän ottamassa morsiamensa vaimoksi. Joku kävi kuiskaamassa, että pitää sanoa "tahdon".

Vierailija
33/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(?)

En ole ollut monissa häissä, mutta suomalaisissa yksissä kyllä kysyttiin että oliko kenelläkään mitään tätä vastaan tms ja sitten oli hiljaista vähän aikaa. Ap

Mikähän kirkkokunta / maistraatti tms.? Ei kuulu yhteenkään luterilaiseen kaavaan.

Vierailija
34/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeat juhlat, kun sinutkin oli tuotu kirkkoon tunnelmaa pilaamaan norsun v¨tulla olevalla naamallasi. en ymmärrä, miksi ihmiset, jotka eivät osaa olla hetkeäkään valittamatta pitää tuoda kirkkoon. 

Vierailija
35/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häät vasta 3 vuotta vihkimisen jälkeen. Ei puhuttu mitään tahtomisesta tai tahtomatta jättämisistä niissä juhlissa. 

Vierailija
36/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisilla tuo on "vahva tahdon" ja miehillä taas "ok, ihan sama"

Vierailija
37/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei ole häät? muuttuuko ne hautajaisiksi ?

Häitä vietetään vasta vihkimisen jälkeen.

Tällainen saivartelu on älyttömän rasittavaa. Aloittaja teki kiinnostavan aloituksen ja toivottavasti on mielenkiintoista keskustelua luvassa.

Vierailija
38/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ei ole häät? muuttuuko ne hautajaisiksi ?

Häitä vietetään vasta vihkimisen jälkeen.

Tällainen saivartelu on älyttömän rasittavaa. Aloittaja teki kiinnostavan aloituksen ja toivottavasti on mielenkiintoista keskustelua luvassa.

Ei se ole saivartelua, vaan tosiasioiden esiin tuomista. Vihkitilaisuudessa tahdotaan ja häissä juhlitaan. Ei tämä nyt kovin vaikeaa ole. Hääthän voi järjestää vaikka vasta vuosia vihkimisen jälkeen. Eli  senkään puoleen eivät liity toisiinsa. 

Vierailija
39/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä jossa sulhanen odotti TODELLA pitkään ennen kuin vastasi *tahdon*. Joku veto tai vastaava oli ollut sulhasella kavereittensa kanssa. Oli se pitkä ja käsittämätön hiljaisuus. häävieraat ehtivät jo pyöritellä päätään ja kuiskia vieruskaverille että mitä vattua. Minusta mautonta käyttää noin arvokas, vakava ja tärkeä hetki kaveripiirin pilaan / vetoon.

Vierailija
40/70 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut häissä jossa sulhanen odotti TODELLA pitkään ennen kuin vastasi *tahdon*. Joku veto tai vastaava oli ollut sulhasella kavereittensa kanssa. Oli se pitkä ja käsittämätön hiljaisuus. häävieraat ehtivät jo pyöritellä päätään ja kuiskia vieruskaverille että mitä vattua. Minusta mautonta käyttää noin arvokas, vakava ja tärkeä hetki kaveripiirin pilaan / vetoon.

Valkoisen roskan juhlissa on valitettavan yleistä tuo "saat kossupullon jokaisesta hiljaaolosekunnista" tms. Todellakin mautonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi