Onko 13h liikaa unta 27 vuotiaalle naiselle?
Todettuja sairauksia ei ole. Kuitenkin jatkuva väsymys kausittain. En ole masentunut, mutta kärsin ahdistuksesta. Välillä nukun vähemmän, usein yli 10h.
Kommentit (33)
Voi olla myös sydämessä ongelmia. Tai uniapnea.
Syötkö SRRI lääkkeitä? Kaikille ne ei sovi.
Tietyntyyppinen neurologia reagoi tekemällä valtavan väsymyksen piristymisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietyntyyppinen neurologia reagoi tekemällä valtavan väsymyksen piristymisen sijaan.
En syö. En ole koskaan syönyt mitään lääkkeitä. (Kipulääkkeet ja antibiootit poislukien).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö. En ole koskaan syönyt mitään lääkkeitä. (Kipulääkkeet ja antibiootit poislukien).
-Ap siis.
Vierailija kirjoitti:
No oletko lihava?
En. BMI 18.
-Ap
8 h ei riitä mulla mihinkään. Tarttee 10-12 h unta että pysyy tolpillaan. Mulla kaikki arvot paitsi ferritiini hyvät.
N26
Kyllä minäkin nukun 10 tuntia putkeen, jos mahdollista. 16 tuntia tais olla ennätys. Jo lapsena nukuin pitkään.
On ihan liikaa, eikä enää terveellistä. Nukuin viimeksi muutama vuosi sitten yhtä pitkään kun käytin ketipinor nimistä lääkettä 25mg annoksella.
Nukut kaksi kertaa enemmän kuin minä. Enkä käytä herätyskelloa edes arkiaamuina.
Ei ole normaalia. Tsekkaa:
Mistä alentunut kortisoli arvo voi johtua?
Matalat kortisoli pitoisuudet voivat johtua:
Lisämunuaisten kuorikerroksen tai aivolisäkkeen vajaatoiminnasta (Addisonin tauti)Lisämunuaiskuoren liiallisesta mieshormonituotannostaKilpirauhasen vajaatoiminnasta (hypotyreoosi)Proteiinin puutostiloista (nefroottinen syndrooma, vaikea maksavaurio)
Joku on kyllä luultavasti pielessä.