Uneton
En ole nukkunut kolmeen yöhön, ja mielen valtaa ahdistus. Mitä jos en nuku ensi yönäkään. Miten helpottaa ahdistusta. Vertaistukea kaipaan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mä en nuku kuin lääkkeillä tai juomalla itseni sammuksiin.
Nyt multa lopetettiin zopinoxin resepti. En millään haluaisi alkaa juomaan tolkuttomasti tai kääntyä katukauppaan ostamaan bentsoja ihan sen takia että saa nukuttua 😖
Voimia sullekin.
Olen kokenut saman kuukausi sitten, suosittelen (tai, no tavallaan pakotan) laittamaan puhelimen pois tuntia ennen nukkumaan menoa. Ennen nukkumaan menoa voisit puhelimen tuijottelun sijaan siivota, kuunnella musiikkia, askarrella tai joogata, tai muuta vastaavaa mistä mielesi saa rennon ja rauhoittuneen olon. Syö myös tukeva iltapala ennen nukkumaan menoa ja käy vessassa. Jos nämä eivät auta ihmettelen mutta ymmärrän hyvin. Se on todella yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Joku iltameditaatio vois olla kyllä hyvä sulle. Mindfulness tai TM.
Mindfulness on tuttu minulle, TM:stä en ole kuullut aiemmin.
Kiltti tyttö :) kirjoitti:
Olen kokenut saman kuukausi sitten, suosittelen (tai, no tavallaan pakotan) laittamaan puhelimen pois tuntia ennen nukkumaan menoa. Ennen nukkumaan menoa voisit puhelimen tuijottelun sijaan siivota, kuunnella musiikkia, askarrella tai joogata, tai muuta vastaavaa mistä mielesi saa rennon ja rauhoittuneen olon. Syö myös tukeva iltapala ennen nukkumaan menoa ja käy vessassa. Jos nämä eivät auta ihmettelen mutta ymmärrän hyvin. Se on todella yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tenox toimi mulla ja seronil 20mg päivittäin ahdistukseen.
Ihana olo, kun ei koko ajan ole jännittynyt, ahdistunut...
Millaista unettomuutta sulla oli? Onko Tenox sellainen lääke, jolla katkaistaan unettomuuskierteitä esim. ottamalla kaksi kertaa viikossa.
Ahdistuksesta ja ehkä myös masennuksesta johtui unettomuus. En vaan nukahtanut, vaikka olin kuolemanväsynyt, vaan kävin ylikierroksilla.
Tenoxia otin viikon joka ilta ohjeen mukaan ja unirytmi palautui.
Muistaakseni tehosi jo puolikas tuota lääkettä.
Aloitin tosiaan myös seronil lääkkeen samalla ahdistuneisuushäiriöön, joka on pitänyt sairauden hyvin kurissa ilman minkäänlaisia sivuvaikutuksia.
Kamomillatee myös auttaa ennen nukkumaanmenoa, jos lievempää unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tenox toimi mulla ja seronil 20mg päivittäin ahdistukseen.
Ihana olo, kun ei koko ajan ole jännittynyt, ahdistunut...
Millaista unettomuutta sulla oli? Onko Tenox sellainen lääke, jolla katkaistaan unettomuuskierteitä esim. ottamalla kaksi kertaa viikossa.
Ahdistuksesta ja ehkä myös masennuksesta johtui unettomuus. En vaan nukahtanut, vaikka olin kuolemanväsynyt, vaan kävin ylikierroksilla.
Tenoxia otin viikon joka ilta ohjeen mukaan ja unirytmi palautui.
Muistaakseni tehosi jo puolikas tuota lääkettä.
Aloitin tosiaan myös seronil lääkkeen samalla ahdistuneisuushäiriöön, joka on pitänyt sairauden hyvin kurissa ilman minkäänlaisia sivuvaikutuksia.
Kamomillatee myös auttaa ennen nukkumaanmenoa, jos lievempää unettomuutta.
Hienoa, että sait apua.
Pystyyköhän kroonistunutta unettomuutta hoitamaan enää mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kai syödä jotain. Ei vaan tunnu mikään menevän alas. Keittoa ryystän.
Ravitsemuskin vaikuttaa uneen. Kannattaa syödä kunnolla ja monipuolisesti.
Uskon. On vaan vaikeaa niellä, kun tuntuu aivan kuin olisi pallo kurkussa ja rinnan päällä kilon hiekkasäkki.
Söin illalla puuroa ja banaania.