Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uneton

Vierailija
20.06.2023 |

En ole nukkunut kolmeen yöhön, ja mielen valtaa ahdistus. Mitä jos en nuku ensi yönäkään. Miten helpottaa ahdistusta. Vertaistukea kaipaan.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tenox toimi mulla ja seronil 20mg päivittäin ahdistukseen.

Ihana olo, kun ei koko ajan ole jännittynyt, ahdistunut...

Millaista unettomuutta sulla oli? Onko Tenox sellainen lääke, jolla katkaistaan unettomuuskierteitä esim. ottamalla kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
42/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene hakemaan lääkäriltä apua?

Koska en oikein luota lääkäreihin ja lääketieteeseen. Otetaanko minut tosissaan vai ei.

Luotat sitten Vauva.fi palstaan. 🤣

Kysely=luottamus? 🤣

🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
44/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kai syödä jotain. Ei vaan tunnu mikään menevän alas. Keittoa ryystän.

Ravitsemuskin vaikuttaa uneen. Kannattaa syödä kunnolla ja monipuolisesti.

Uskon. On vaan vaikeaa niellä, kun tuntuu aivan kuin olisi pallo kurkussa ja rinnan päällä kilon hiekkasäkki.

Vierailija
45/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei vaan voi nukkua vaikka muuten terve olisikin. Muista maata osan aikaa liikkumatta että ruumis saa levätä ja muista pitää silmiä osan aikaa kiinni että silmät saa levätä. Tiedän tunteen ja kamalaa on. Ainoo  lohdutus kuitenkin on että on sängyssä eikä baarissa.

Vierailija
46/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kaipaa väsyäkseen fyysistä rasitusta ainakin jonkun verran, liikutko ulkona kuinka paljon? Alkoholiakaan ei tarvitse kuin yhden annoksen ja sekin vaikuttaa unenlaatua heikentävästi.

Mihin sinulla on alunperin määrätty Ketipinor? Psykoosi? Jos olet sarastanut psykoosin, niin nyt alkanut ahdistus ja unettomuus voi enteillä sairastumista.

Jos olisin sinä, niin varaisin ajan lääkäriin, tai jos tilanne pahenee, niin päivystykseen.

Vierailija
47/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei vaan voi nukkua vaikka muuten terve olisikin. Muista maata osan aikaa liikkumatta että ruumis saa levätä ja muista pitää silmiä osan aikaa kiinni että silmät saa levätä. Tiedän tunteen ja kamalaa on. Ainoo  lohdutus kuitenkin on että on sängyssä eikä baarissa.

Vierailija
48/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kaipaa väsyäkseen fyysistä rasitusta ainakin jonkun verran, liikutko ulkona kuinka paljon? Alkoholiakaan ei tarvitse kuin yhden annoksen ja sekin vaikuttaa unenlaatua heikentävästi.

Mihin sinulla on alunperin määrätty Ketipinor? Psykoosi? Jos olet sarastanut psykoosin, niin nyt alkanut ahdistus ja unettomuus voi enteillä sairastumista.

Jos olisin sinä, niin varaisin ajan lääkäriin, tai jos tilanne pahenee, niin päivystykseen.

Liikun ulkona melko paljon. Alkoholia en juo. Ketipinor on määrätty unettomuuteen/(maanisuuteen).

Vierailija
49/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
50/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
51/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
52/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkityksiä? Miksi et nuku?

Lääkityksenä on Ketipinor 300 mg.

En nuku, kun ei väsytä, ahdistaa, elimistö käy ylikierroksilla.

Ketipinor kutistaa aivoja. Tie dilleksi käy keppiksen kanssa kätevästi.

Vierailija
53/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
54/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkityksiä? Miksi et nuku?

Lääkityksenä on Ketipinor 300 mg.

En nuku, kun ei väsytä, ahdistaa, elimistö käy ylikierroksilla.

Ketipinor kutistaa aivoja. Tie dilleksi käy keppiksen kanssa kätevästi.

😔

Vierailija
55/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koittanut eri nukkumispaikkoja (sohva tai lattia) tai 180-asteen temppua (pää jalkopäässä)? Mulla on välillä toiminut.

Vierailija
56/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko koittanut eri nukkumispaikkoja (sohva tai lattia) tai 180-asteen temppua (pää jalkopäässä)? Mulla on välillä toiminut.

Oon yrittänyt nukkua lattialla ja sohvalla. 😀

180-asteen temppuakin olen koittanut vaihtelevalla menestyksellä.

Vierailija
57/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
58/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nuku kuin lääkkeillä tai juomalla itseni sammuksiin.

Nyt multa lopetettiin zopinoxin resepti. En millään haluaisi alkaa juomaan tolkuttomasti tai kääntyä katukauppaan ostamaan bentsoja ihan sen takia että saa nukuttua 😖

Vierailija
59/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tiedän tunteen ap. Joskus käy itsellenikin noin. Stressistä johtuu mulla. Jos pystyt käy ulkona, istuskele jossain kodin lähellä. Älä tee mitään fyysisesti liian rasittavaa. Hengitä syvään, pidätä vähän aikaa ja puhalla suun kautta pitkästi ulos. Tee tuota hengittelyä aina välillä. Myöhään illalla tai yöllä mene pitkäksesi. Nukut jos nukut. Kokeile lukea jotain.

Ihminen nukahtelee pitkään valvoessaan ns.mikrounia, vaikkei niitä itse huomaa. Jos jatkuu pidempään niin päivystykseenkin voi mennä vaikka keskellä yötä. Joskus juttelu jonkun ammattilaisen kanssa voi olla parempi vaihtoehto kuin lääkkeet.

Vierailija
60/72 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku iltameditaatio vois olla kyllä hyvä sulle. Mindfulness tai TM.