Onko 120 miljoonaa liian iso pelivoitto yhdelle pelaajalle ?
Eurojackpotissa on taas iso voittopotti, 120 miljoonaa.
Laskin, että jos henkilö/perhe kuluttaisi kuukaudessa 7000 euroa kuussa elämiseen, vuodessa se tekisi 84 000 euroa ja 20 vuodessa se tekisi 1 680,000 euroa. Tuosta 120 miljoonan pääpotista jäisi jäljelle vielä 118 320,000 euroa, miinus verot.
Onko tuo mielestäsi liian iso summa, jos vain yksi henkilö tai perhe sen voittaisi ?
Haluaisitko itse voittaa noin paljon, ja uskoisitko, että olisit sen jälkeen vielä sama ihminen kuin ennen ?
Aiheuttaisiko noin iso äkillinen voitto stressiä rahan sijoittamisen suhteen ?
Uskotko, että ihmissuhteesi pysyisivät samoina kuin ennen ?
Lahjoittaisitko hyväntekeväisyyteen ja mihin kohteeseen ?
Jos olet jo voittanut ison summan, kerro, mitä teit voiton jälkeen ja saitko sydämentykytyksiä kun kuulit voitosta ?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
No onhan joku eelonin muski voittanut elämän monopolissa satoja miljardeja. Onnesta sekin riippuu.
Muski on kyllä jotain tehnytkin, muutakin kuin täyttänyt lottokupongin. Että ei ihan voi verrata vaikken kyseisestä ukosta tykkääkään.
Tulisi melko paljon päänvaivaa siitä, että keille yksityishenkilöille ja mille kaikille hyväntekeväisyysjärjestöille ja tieteellisen tutkimuksen ryhmille niitä rahoja alkaa lahjoittaa ja kuinka paljon. 90-95%:sta pitäisi päästä eroon, ja silti jäisi yli 6-12 mijoonaa itselle.
Jos tuota alkaisi itse hallinnoida ja sijoittaa, niin menisi kyllä ikä ja terveys aika nopeaan. Etenkin mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan joku eelonin muski voittanut elämän monopolissa satoja miljardeja. Onnesta sekin riippuu.
Muski on kyllä jotain tehnytkin, muutakin kuin täyttänyt lottokupongin. Että ei ihan voi verrata vaikken kyseisestä ukosta tykkääkään.
Niin, syntyihän se tietyn isän pojaksi, joka on lähes sama asia kuin se, että ensin voittaa lotossa ja sitten tekee viisaita ja vähemmän viisaita sijoituksia. Sanoisin, että Muskissa ja Trumpissa on liikemiehinä paljon samaa. Perityt rahat ja iso huomioarvo. Ehkä Muskistakin tulee vielä joskus USAN presidentti.
Ajatelkaa miten paljon hyvää tuolla rahalla saisi aikaan!!! Tietäisin monta hyväntekeväisyyskohdetta mihin lahjoittaisin. Omat vanhemmat saisi hyvän hoidon loppumetreillä. Läheiset pääsisivät veloistaan ja voisivat opiskella ilman huolen häivää. Kaikkein pienimmänkin loppuelämä olisi rahallisesti turvattu.
Toki tuollaisesta rahamäärästä tulisi valtava taakka ja työmäärä. Pitäisi opetella sijoittamista mm.
Pelasinkin porukkapelin, silläkin voittaisi 1/5 potista ja olisi hyvin huoleton loppuelämä.
Ei ole, eihän se riitä mihinkään!
Lahjoittaisin vasta testamentissa. Ei mulla olisi mitään kiirettä jakaa rahojani hyväntekeväisyyskohteisiin elinaikanani, koska saattaisin tarvita niitä rahoja itse. Varmasti löytyisi hyviä kohteita autettavaksi kuolemani jälkeenkin. Läheisiäni kyllä auttaisin toki.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva summa. Suomalaiset on kasvatettu kateellisiksi kun jatkuvasti ollaan ahdistumassa siitä että jollakulla on "liikaa" rahaa. Ei ihme ettei tää maa menesty kun hyvin harva uskaltaa ottaa riskiä erottua muista menestymällä paremmin. Toisaalta eipä yhteiskunta muutenkaan kannusta menestymään esim. yrittäjänä ja moni virasto tekee kaikkensa kaataakseen yritykset ennen menestystä.
Kysymyksessä ei ole kyse kateudesta, ajattelin omallekin kohdalle, haluaisinko voittaa noin paljon.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tossa itteä hirvittää se, että 120 M€ alkaa olla sellanen summa, että tarviit aidatun kartanon, kameravalvonnan ja turvamiehet.
Ajattelitko säilyttää niitä rahoja käteisenä jossain olohuoneen kaapeissa?
Onko kidnappaus tuttu termi..?
Mistä se kidnappausta suunnitteleva tietäisi että juuri sinä olet voittanut?
Eikä niitä kaikkia rahoja kannata edes heti sijoittaa siihen kartanoon. Itse ainakin haluaisin että niitä asuntoja olisi monessa paikassa.
Hirveä työ huolehtia monesta eri asunnosta, vaikka olisi palkatut siivoojatkin.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole liian iso voitto. Lottoamisen koko idea on se että voi haaveilla jostain joka oikeasti muuttaisi elämää.
"Laskin, että jos henkilö/perhe kuluttaisi kuukaudessa 7000 euroa kuussa elämiseen"
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Minkä helvetin takia joku joka voittaa 120 miljoonaa kuluttaisi vain 7000 euroa kuukaudessa elämiseen? Minä ja mieheni emme todellakaan ole lottovoittajia ja meiltäkin menee tuon verran.
Jos voittaisin 120 miljoonaa niin 7000 kuukaudessa ei riittäisi edes päiväksi. Matkustelisin ja yöpyisin maailman hienoimmissa hotelleissa, sellaisissa joissa sviitti on jotain 50 000 - 100 000 euroa per yksi yö.
En tarkoittanutkaan, että voiton jälkeen 7000/kk, vaan esitin keskivertokulutuksesta vertauksen siitä, kuinka iso voittosumma on kyseessä. -ap
Kun ei ole mitään hajua sijoittamisesta, voisi olla vaikeaa aluksi hallita pankkitiliä.
Jos joutuisi sijoittamaan asuntoihin ja vuokraamaan ne, siitä tulisi aika paljon työtä (esim. valvoa ja korjata asuntoja, hankkia uusia vuokralaisia kun entiset muuttaa pois, ym.).
Osakkeisiin sijoittaminen on riskialtista.
Jos pankit eivät takaa noin suurta summaa 120 miljoonaa, siinäkin voi menettää rahansa, jos pankki yhtäkkiä kaatuu. Esim. S-pankki ei muistaakseni takaa kuin 100.000 säästöt.
Kai ihan ensimmäiseksi pitäisi hajauttaa voitto useisiin eri pankkeihin.
No se on peliyhtiön päätettävä asia.
Ei ole. Se on voitto joka kuuluu voittajalle. Köyhät ulisee ja työntää käsiä toisten taskuille.
Melkein kaikki voitot menivät Saksaan. Myös suomalaiset sponsoroivat saksalaisten voittoja. Toki saksalaiset itse lottoavat valtavasti.
Jos on huolissaan voiton suuruudesta, kannattaa peliin käytetty raha pistääkin porukassa järjestelmään. Voiton mahdollisuus paranee mutta ei voi saada liikaa rahaa.
Tuo 120 miljoonaakin olisi viidelläkymmenellä jaettuna 2,4 miljoonaa. Ihan itse pystyy säätämään mikä olisi itselle sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Osakkeisiin sijoittaminen on riskialtista.
Pörssissä noteerattuihin osakkeisiin sijoittaminen olisi tuossa tilanteessa helpoin ja turvallisin tapa. Huomio vaan riittävä ajallinen ja paikallinen hajautus eli mahdollisimman erilaisia yhtiöitä eri toimialoilta ja alueilta eikä koko salkkua kannata ostaa samana päivänä täyteen.
Lotossa on huomenna 13 miljoonaa, onko se nyt sitten liian iso? Itse kyllä sanoisin että pelaaja päättää miten rahansa käyttää, porukkaan tai hyväntekeväisyyteen. Useimmille kuitenkin varmaan realismia täällä paheksua maailman menoa ja toisten elämää.
Hyväntekeväisyyskin on monimutkaista ja sen pohtimiseen saa menemään työtuntien verran päivässä ainakin jos haluaa olla varma että menee ns. "oikeaan kohteeseen". Mikä järjestö onkaan sitten vakaa ja asiallinen ja tekee todellista hyötyä työllään.
Eli kyllä rahoista nopeasti eroon pääsee jos jakaa kymppitonnin sinne ja toisen tänne mutta ehkä itse haluaisin että ainakin osa rahoista menisi kohteeseen jossa on jatkuvuutta niin että tarvitsevat saisivat pysyvämpää apua. Tai olisiko kohteena sitten kulttuuri ja tutkimus sen mukaan mikä on itselle läheistä?
Omaa naamaa en haluaisi esiin lahjoittajana vaikka positiivinen asiahan sen pitäisi olla ja kannustaisi ehkä sitten muitakin.
Mistä se kidnappausta suunnitteleva tietäisi että juuri sinä olet voittanut?
Eikä niitä kaikkia rahoja kannata edes heti sijoittaa siihen kartanoon. Itse ainakin haluaisin että niitä asuntoja olisi monessa paikassa.