Onko 120 miljoonaa liian iso pelivoitto yhdelle pelaajalle ?
Eurojackpotissa on taas iso voittopotti, 120 miljoonaa.
Laskin, että jos henkilö/perhe kuluttaisi kuukaudessa 7000 euroa kuussa elämiseen, vuodessa se tekisi 84 000 euroa ja 20 vuodessa se tekisi 1 680,000 euroa. Tuosta 120 miljoonan pääpotista jäisi jäljelle vielä 118 320,000 euroa, miinus verot.
Onko tuo mielestäsi liian iso summa, jos vain yksi henkilö tai perhe sen voittaisi ?
Haluaisitko itse voittaa noin paljon, ja uskoisitko, että olisit sen jälkeen vielä sama ihminen kuin ennen ?
Aiheuttaisiko noin iso äkillinen voitto stressiä rahan sijoittamisen suhteen ?
Uskotko, että ihmissuhteesi pysyisivät samoina kuin ennen ?
Lahjoittaisitko hyväntekeväisyyteen ja mihin kohteeseen ?
Jos olet jo voittanut ison summan, kerro, mitä teit voiton jälkeen ja saitko sydämentykytyksiä kun kuulit voitosta ?
Kommentit (149)
Noissa jenkkien peleissä on usein se voiton maksu monessa erässä kymmenien vuosien aikana ja mainostettu voittosumma on yleensä laskennallinen joka perustuu laskelmiin jossa alkupääomalle tulee korkoja. Sen voi ottaa myös kerralla käteen jolloin rahamäärä onkin yllätys, yllätys, paljon pienempi.
(Ja joo, minä itse ottaisin kyllä tuon luokan voiton ihan vain käteisenä kun sekin olisi ihan riittävä...)
On, etenkin niille voittajille joiden asenne on luokkaa ei tämä voitto mitään muuta, töissä jatkan normaalisti ja vanhan auton pidän ettei synny kateutta kylillä
Näitä on ihan liikaa suomalaisissa lottovoittajissa.
Vierailija kirjoitti:
...joiden asenne on luokkaa ei tämä voitto mitään muuta,
Toivottavasti osuu sellaisille useammin. Mielenterveyspalveluille ei tarvita lisää käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on ihan liikaa suomalaisissa lottovoittajissa.
Asenteessa ei mitään vikaa ja hyvä vain ettei arpajaisten voittajia valita anonyymien nettikommentaattorien laatimien asennetestien perusteella. Vaikka ne itse sitä kovin toki haluaisivat.
Pelaan eurojackpotia yleensä yhden tai muutaman osuuden porukkapelinä.
Mahdollinen voitto olisi korkeintaan muutaman miljoonan luokkaa, eli ei pitäisi tulla sen kummempia sijoitus- tai mielenterveysongelmia kuin normi suomilottovoittajallekaan.
Tämä hyvänä vinkkinä niille jotka itse pelkää että menisi sekaisin kymmenistä miljoonista.
Ei ole liian isoja voittoja, on vain pelkotilaisia, kyvyttömiä voittajia tai voittajakandidaatteja.
Jos ei kykene käsittämään tai käsittelemään isompia voittoja, kannattaa pysyä kenossa tai jossain raaputusarvassa.
Super mega teini beiben ostaminen kokonaan omaksi 24/7 tyttöystäväksi maksaa noin miljoonan per vuosi, joten siinä menisi jo 50 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla summalla on vaikeaa elää niin, ettei ympäristö huomaisi, että on voitto tullut kohdalle.
Joutuisiko esim. pelkäämään rikollisuutta tai tuntemattomien rahapyyntöjä ?
Takaisiko pankit noin suurta rahamäärää?
Enintään 5 miljoonaa yhdelle on tarpeeksi, siinäkin on jo varaa lahjoittaa hyvään tarkoitukseen.
Mielestäni tuo iso summa pitäisi jakaa vähemmän oikeita voittonumeroita saaneiden kesken, auttaisi ehkä joitakin vähävaraisia.
Vähävaraistenhan se just kannattaa ne vähätkin rahat tunkee lottoon.
Ainakin jenkkien Powerballissa on mennyt 2,02 miljardia yhdelle melko vasta.