Pelottava sukulainen, tulee sisälle vanhempieni taloon kun talo on tyhjillään ja olen talossa käymässä. Mitä voin tehdä?
En ole sukulaisteni kanssa tekemisissä, tämä yksi on tosi häiriintynyt. Mulla on oikeus olla vastaamatta.
Sukulaisella on tapana marssia noin vain sisälle ja yllättyy jos olen talossa, sukulainen on yli 40 ja kiinni vanhemmissaan mikä on mun mielestä outoa. Sukulainen ei kysy mitä kuuluu vaan alkaa outo piikittely ja valittaminen, jos hänelle ei vastata niin kyllästyy ja lähtee kotiin. Hänellä on tapana jakaa tieto eteenpäin, jos ei miellytä ja puhuu selän takana. Voinko tehdä tuolle käytökselle jotakin? Ei kuulosta normaalilta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin samaa. Ap ei ole tekemisissä sukulaistensa kanssa. Hän käy kuitenkin vanhempiensa kodissa silloin kun he ovat poissa. Sukulainen huomaa, että tyhjäksi luulemassaan talossa on joku. Ja saapuu paikalle tarkistamaan tilanteen.
Maaseudulla ymmärtääkseni tavallinen tapa.
Olen kyllä vanhempieni kanssa tekemisissä, mutta en sukulaisten ne on eri. - ap
En ole kuten tämä sukulainen. - ap
Olette sisarukset loska olet vanhempiesi talisman ja myös sukulainen koka on kiintynyt vanhempiinsa
Vierailija kirjoitti:
Lisään että minut nähdessään sanoi näin: "AI sä olet täällä?"
Ei ole mikään yllätys että olen? En ole ikinä pitänyt tuosta sukulaisesta jää aina outo olo kun kohdataan, nyt tuli helpottunut tunne kun pääsin kotiin. Olenko edes "olemassa" hänelle? Onko tuo psykoosia? On aina hätäisenä soittamassa esim vanhemmilleen ja keksii että sitä ja sitä pitäisi tehdä. - ap
Miksi olet vanhempiesi talossa yksin ja oletko siellä paljonkin yksin?
Mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa, eli milloin soittelee omille vanhemmilleen (silloin vain kun näkee sinut vai?) ja mikä olisi esimerkki että mikä on sellainen asia mistä sukulainen soittelee että pitäisi sitä ja sitä tehdä?
Tämä vaikuttaa nyt hieman sekavalta, ei pahalla ap.
Mikä sukulaisessasi on pelottavaa? Jotain mitä hän sanoo? Miten hän katsoo? Vai koko olemus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo on tyhjillään ja sinä olet siellä eli sinua ei oikeasti edes ole?
Tarkoitatko että sukulaisella olisi mielessä jotakin vikaa? - ap
Ei kun kommentin kirjoittaja yritti olla näsäviisas, kun sanoit että talo on tyhjillään, vaikka sinä olet siellä (koska talohan EI ole tyhjillään jos sinä olet siellä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä siis ovet auki? Laita lukkoon niin sillähän siitä pääset.
Yksi ovi ei ole lukossa sitä ei saa lukkoon, hän keksii aina jonkun tekosyyn. - ap
Siihen oveen voi hommata lukon, lukkoseppä osaa laittaa sen.
Porvoossa ei taida olla edes lukkoseppiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap aloituksineen ei kuulosta normaalille.
Jotain sisäsiittoista porukkaa varmaan. Yksi kävelee kuin kotiinsa muiden taloon, josta asukkaat ovat poissa, ja toinen ei saa oveen lukkoa, puhumattakaan, että talon omistaja ei osaa tätä tehdä??
Talonvaltaajat saapuvat, ostakaa jo teltta valmiiksi, sukulaiselle omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ovi ei ole lukossa sitä ei saa lukkoon, hän keksii aina jonkun tekosyyn. - ap
Kuvottavaa ,kun valitat täällä, etkä saa yhteen oveen lukkoa. Yhtä yksinkertaisia olette sinä ja kutsumaton vieraasi. Mistä näitä tyhmiä sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ongelmaa ei siis ole, kun siihen oveen ei ole laitettu uutta lukkoa. Vanhempiasi ja murtovarkaita ei haittaa.
Älä sinäkään välitä sitten, kun et siellä asu.
Tämä menee kohta dekkariksi. Haen popparit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sukulaisessasi on pelottavaa? Jotain mitä hän sanoo? Miten hän katsoo? Vai koko olemus?
Koko olemus, nyt puhun sukulaisesta antakaa sen lukon olla. 😁
Arvostelu ja piikittely on paha, en tiedä jos on välit mennyt ei se haittaakaan. Hän on varmaan "keksinyt" nämä katkenneet välit että haluaa draamaa tylsään elämäänsä. Hän ei osaa puhua normaalisti vaan juurikin piikittely llä. Olen yrittänyt olla hänen ystävänsä joskus mutta ei kukaan jatkuvasti jaksa kuunnella tuollaista. Kerran suuttui pahasti en tiedä mistä ja unohti koko asian, ei edes pahoitellut. - ap
Sano hänelle ettet halua olla tekemisissä. Mitä sinä täällä seläntakana kirjoittelet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloituksessa ei ole mitään järkeä.
1. Ap ei ole tekemisissä sukulaistensa kanssa.
2. Ap:n vanhemmat asuvat omakotitalossa, jonka ovea ei saa lukkoon.
3. Kun vanhemmat poistuvat talosta, tyhjään taloon livahtaa ap ja hänen jälkeensä joku muu sukulainen.Voisitko vielä tarkentaa, mistä tässä on kysymys ja miksi talon ovea ei korjata.
En ole AP, mutta maalla tuollaiset kuviot on aika tavallisia.
Ja mitä sitä hyödyntää tarrata jankkaamaan vanhemmat ei ole sukulaisia, kun selvästi AP nyt tarkoittaa, ettei ole eikä halua olla muiden sukulaisten kans tekemisissä. Vanhempiensa kanssa tietty on, kerta on talonvahtina näiden ollessa poissa.
Tuppautujatyyppejä maalla riittää. Paras on oma sukulaiseni, joka jo asuu yhtä suvun yhteistä taloa, mutta valtaa vähitellen varastotilaa itselleen myös muualta. En siedä sitä, mutta ko. talon vakituiset asukkaat katsoo sormien läpi, koska tää valtaaja on niin avulias. Onhan se, avulias, utelias, rasittava ja yksinkertainen.
Maalla on kummia sääntöjä, jotka perustuu siihen, että näin on aina ennenkin tehty. On siinä toki sekin, että siellä tietynlainen naapuriapu/sukulaisapu on välttämätöntä, ja sitten muotoutuu näitä kuvioita, kun ei kehtaa kieltää jotain, että saa sit edelleen sen avun mitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko olemus, nyt puhun sukulaisesta antakaa sen lukon olla. 😁
Arvostelu ja piikittely on paha, en tiedä jos on välit mennyt ei se haittaakaan. Hän on varmaan "keksinyt" nämä katkenneet välit että haluaa draamaa tylsään elämäänsä. Hän ei osaa puhua normaalisti vaan juurikin piikittely llä. Olen yrittänyt olla hänen ystävänsä joskus mutta ei kukaan jatkuvasti jaksa kuunnella tuollaista. Kerran suuttui pahasti en tiedä mistä ja unohti koko asian, ei edes pahoitellut. - ap
Personallisuushäiriöt (lievähköt, mutta kommunikaatiota haittaavat) on tosi tavallisia. Rasittavia, mutta valitettavan yleisiä.
Laita ovi lukkoon, kun olet talossa yksinäsi. Vai onko hänellä avain?
Mun lapsuudenkotiin saattoi kävellä koputtamatta sisään naapurit, sukulaiset ja joskus ihan tuntemattomia ihmisiä, jotka kertoivat olevansa tutustumassa sukujuuriin. Lopulta totesin, että kun vanhempani eivät ole kotona, niin voin ihan hyvin laittaa ovet siksi aikaa lukkoon vaikka itse paikalla olisinkin.
Pysyttelisin erossa, sukulainen kuulostaa siltä että viiraa vähän päässä. Luota omiin tuntemuksiisi, ne ovat yleensä oikeassa. Vieraile harvemmin vanhempiesi luona? Älä jää yksin heidän kotiinsa? Jos mahdollista.
Ihmettelin samaa. Ap ei ole tekemisissä sukulaistensa kanssa. Hän käy kuitenkin vanhempiensa kodissa silloin kun he ovat poissa. Sukulainen huomaa, että tyhjäksi luulemassaan talossa on joku. Ja saapuu paikalle tarkistamaan tilanteen.
Maaseudulla ymmärtääkseni tavallinen tapa.