Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko työttömällä olla lomaa?

Vierailija
18.06.2023 |

Olen työtön ja sanoin kaipaavani lomaa. Puolisoni siihen ivallisesti tokaisi, mistä oikein olisin muka lomalla. Tunteeni loukkaantuivat. Koska minäkin tarvitsen ja miksi en joskus myös ansaitsisi lomaa ja palautumista? olen uupunut. sitten kun hänen lomansa alkaa, niin se on kyllä sitten tapaus. somepäivitykset ja lomanaloituskaljat ja asiaankuuluvat rituaalit varmasti toteutuvat tänäkin vuonna. koska kun on tärkeä ja tekee töitä, niin silloin kyllä on lomansa ansainnut. ja silloin o n sitä lomaa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa uudestaan Turha-purot,Uunohan suorastaan kaipaa lomaa.

Vierailija
62/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se loma sitten ilmenisi? Mitä sellaista tekisit, mitä et muuten tee? Sinähän olet koko ajan vapaa tekemään mitä haluat, joten en ymmärrä millä tavalla loma eroaisi arjesta. Lomahan on sitä, ettei töihin tarvitse mennä.

Niinkö? Olen kuullut että moni työllinen käy lomalla ulkomailla. Ihanko kotiin jää työlliset lomaa viettämään. Kerro toki lisää.

Moni työläinen käy lomalla ulkomailla. Se ei tarkoita että kaikki käy. Jos on rahaa, ja kiinostusta, niin sitten varmaan käy. Moni käy vaikka mökillään, eikä ole kiinnostunut muualle lähtemään. Moni tosiaan viettää lomansa kotona lepäillen, ja ehkä tehden askareita joita ei muuten ole ehtinyt tehdä. Kuka nyt mitenkin haluaa, ja miten varat sallii. Ihan samalla tavalla työtänkin voi tehdä mitä haluaa, sen puitteissa mikä on mahdollista. Hänellä etuna on vapaus valita milloin tekee, ja miten pitkään. Työssäkäyvillä loma on vain tiettynä ajankohtana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hiihtoloma-aika. Hiihtolomalaiset monesti hiihtelevät. Siitä vaan ladulle ja termari mukaan. Kukaan ei kiellä. Käväiset vaikka joku päivä laskettelurinteessä laskettelemassa. Meillä lähin rinne on 10 km päässä.

Vierailija
64/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset lomaa mistä? Eikö työttömänä oleminen ole jatkuvaa lomaa?

Ei ole. Kokeile joskus. Paljon stressiä, niukkuutta ja ahdistusta. Rajoitettua elämää monin tavoin. Vai ovatko sinun lomasi sellaisia?

Pitäisikö yhteiskunnan sinulle lomarahat maksaa ? Olen ollut itse työtön eikä käynyt mielessä että jotain lomaa tarvitsisin.

Vierailija
65/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, jos täyttää velvoitteet ja hakee tosissaan työtä. Olen hakenut putkeen yli vuoden ja todellakin loman tarpeessa. Ikävää, ettei se onnistu laillisesti. Mies mäkeen, vaikka saisit työtäkin. Kuka tuota idioottia jaksaa katsella? 

Neljä hakemusta neljässä viikossa, äkkiä ne tekee yhtenä päivänä sitten jääkin lomaa.

Vierailija
66/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnalla tulevaisuutta :(

Vierailija
67/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän AP tee miehensä loman aikoihin ihan samaa kuin miehensäkin.

Vierailija
68/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se loma sitten ilmenisi? Mitä sellaista tekisit, mitä et muuten tee? Sinähän olet koko ajan vapaa tekemään mitä haluat, joten en ymmärrä millä tavalla loma eroaisi arjesta. Lomahan on sitä, ettei töihin tarvitse mennä.

Niinkö? Olen kuullut että moni työllinen käy lomalla ulkomailla. Ihanko kotiin jää työlliset lomaa viettämään. Kerro toki lisää.

Miten se liittyy asiaan? Matkailu on matkailua, ja loma on lomaa. Vaikka ei lähtisi minnekään, on silti lomalla silloin kun ei ole töissä. Mikä estää työtäntä lähtemästä vaikka matkalle, jos se on loman kriteeri? Mun työtön sisko ramppaa vähän väliä jossain reissussa. 

Vierailija
69/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tunteita loukkaa näiden kommenttien lukeminen, jengi on yhtä törppojä kuin ap:n mies.

Enpä usko että yhdenkään työttömän, joka vakavissaan aikoo työllistyä, arki on leppoisaa, huoletonta, stressitöntä, mukavaa oleskelua. Niskassa painaa edellisten lisäksi syyllisyys, heikkenevä itsetunto, riittämättömyyden ja mitättömyyden tunteet.

Itse olen perheellinen työtön ja kun perheellä alkaa viikonloppu tai lomaviikko, niin kyllä otan sen itsekin vapaana. En muuten jaksaisi. Ihan yhtä lailla työtönkin tarvitsee arkeen huilia, jolloin murheet voi heittää pariksi päiväksi narikkaan ja tehdä muun perheen kanssa energisoivia ja palauttavia asioita.

Ja hei, onko jollekin oikeasti joskus tullut kutsu töihin parin päivän varoajalla? Että jos nyt lähtee perheen kanssa viikoksi mummolaan lomalle, niin jostain yllättäen just silloin tulee töihinkutsu? Avoimiin työpaikkoihin on hakuaika, joka on yleensä vähintään kuukauden. Eipä kyllä ole tullut yhdenkään työn aloitus ikinä yllättäen. Saatikka että työkkäri soittelis, että huomenna sun on oltava työpaikalla x. Ei työkkäri töitä tarjoa tai määrää. Itse niitä paikkoja haetaan. 

Vierailija
70/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tunteita loukkaa näiden kommenttien lukeminen, jengi on yhtä törppojä kuin ap:n mies.

Enpä usko että yhdenkään työttömän, joka vakavissaan aikoo työllistyä, arki on leppoisaa, huoletonta, stressitöntä, mukavaa oleskelua. Niskassa painaa edellisten lisäksi syyllisyys, heikkenevä itsetunto, riittämättömyyden ja mitättömyyden tunteet.

Itse olen perheellinen työtön ja kun perheellä alkaa viikonloppu tai lomaviikko, niin kyllä otan sen itsekin vapaana. En muuten jaksaisi. Ihan yhtä lailla työtönkin tarvitsee arkeen huilia, jolloin murheet voi heittää pariksi päiväksi narikkaan ja tehdä muun perheen kanssa energisoivia ja palauttavia asioita.

Ja hei, onko jollekin oikeasti joskus tullut kutsu töihin parin päivän varoajalla? Että jos nyt lähtee perheen kanssa viikoksi mummolaan lomalle, niin jostain yllättäen just silloin tulee töihinkutsu? Avoimiin työpaikkoihin on hakuaika, joka on yleensä vähintään kuukaude

Niin mutta lisäisin vielä että se kutsuhan ei tule töihin vaan te-toimistolle kuulusteluun teemalla miksi olet työtön. Siitä huolimatta että sitä on puitu siellä työkkärin joka tapaamisessa ja laadittu lomakkeita ja selvityksiä. Aina on suuri mysteeri ja kuulustelun paikka.

Töistä saa työtön vaan unelmoida. Niitä ei työttömälle suoda ja se on ihan tilastoissa todistettu että koko työnhaku on pudasta työttömän simputtamista. Ei mitään toivoa työllistymisestä kun työnantajien ja työllisten asenteen tiedetään.

Vierailija
71/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tuota suomalaisten työttömien lomailua säätää lakiin kun niin mennään se lakikirjassa työttömien kohdalla ja sallia työnhaku ulkomailta myös pitkäaikaistyöttömille.

Vierailija
72/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työläinen käy lomalla ulkomailla. Se ei tarkoita että kaikki käy. Jos on rahaa, ja kiinostusta, niin sitten varmaan käy. Moni käy vaikka mökillään, eikä ole kiinnostunut muualle lähtemään. Moni tosiaan viettää lomansa kotona lepäillen, ja ehkä tehden askareita joita ei muuten ole ehtinyt tehdä. Kuka nyt mitenkin haluaa, ja miten varat sallii. Ihan samalla tavalla työtänkin voi tehdä mitä haluaa, sen puitteissa mikä on mahdollista.

Niin mökillä, mistä saataisiin poliittisesti työttömien rooliin pakotetuille mökit?

Vierailija
73/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saanti voi todella tuntua lomalta. Kun pääsee siitä koti ympyrästä ja jatkuvasta työpaikkojen hakemisesta ja stressistä yms töihin muiden ihmisten luo, tavalliseen arkeen, saa tuntea kuuluvansa työyhteisöön, ah sitä tunnetta. Voi vihdoin ostaa jotain, vaikkakin pientä. Voi suunnitella lomia jne.ö

Vierailija
74/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen usein käynyt työttömänä lomalla Japanissa ja Koreassa. M25

Vierailija
75/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, jos täyttää velvoitteet ja hakee tosissaan työtä. Olen hakenut putkeen yli vuoden ja todellakin loman tarpeessa. Ikävää, ettei se onnistu laillisesti.

Tottakai se onnistuu täysin laillisesti. Ilmoitat TE-toimistoon että haluamasi ajan lomailet etkä hae kokoaikatyötä. Asia on sillä selvä. Ilmoitat sitten taas, kun haet töitä.

Vierailija
76/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja vain sairaslomalla ollessa olen lomalla. Työttömänä olo on todella ahdistavaa. Jatkuvasti pitää muistaa päivämäärät, kuunnella työkkärin valitusta ja syyllistämistä, hakea töitä mihin ei mitään mahdollisuutta päästä, jatkuva epäonnistumisen tunne jne. 

Vierailija
77/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi jäädä sairauslomalle. Muistakaa työttömät: Kun kuritukset ja kuristukset alkaa, voitte hakea sairauslomaa! Jotkut hakee sairauslomaa silloin, kun TE-toimisto yrittää tuupata tukitöihin. 

Työttömäthän ovat työttömiä, siis ilmaa työtä. Mistä työttömät jäävät lomalle tai hakevat sairaslomaa? Ei aukene tämä logiikka minulle.

Kyllä työtön saa sairauslomaa, jos vaikka jalka murtuu on pitkä sairausloma jolloin ei hakeuduta töihin eikä tule kirjeitä mahdollisista työpaikoista, työttömyysturva vaihtuu sairauspäivärahaksi. Tukimuodon muuttumisen vuoksi pitää olla sairausloma.

Ei saa työtön sairaslomaa, lakia on muutettu niin.

Milloin muutettu? Lähde tälle?

Vierailija
78/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, jos täyttää velvoitteet ja hakee tosissaan työtä. Olen hakenut putkeen yli vuoden ja todellakin loman tarpeessa. Ikävää, ettei se onnistu laillisesti. Mies mäkeen, vaikka saisit työtäkin. Kuka tuota idioottia jaksaa katsella? 

Neljä hakemusta neljässä viikossa, äkkiä ne tekee yhtenä päivänä sitten jääkin lomaa.

No ei tasan tee, jos oikeasti räätälöit sen hakemuksen haettavan paikan mukaan, ja teet parhaasi saadaksesi sen paikan. Tällä tavoin olen itse päässyt monesti sentään haastatteluihin asti.

Vierailija
79/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi jäädä sairauslomalle. Muistakaa työttömät: Kun kuritukset ja kuristukset alkaa, voitte hakea sairauslomaa! Jotkut hakee sairauslomaa silloin, kun TE-toimisto yrittää tuupata tukitöihin. 

Työttömäthän ovat työttömiä, siis ilmaa työtä. Mistä työttömät jäävät lomalle tai hakevat sairaslomaa? Ei aukene tämä logiikka minulle.

Kyllä työtön saa sairauslomaa, jos vaikka jalka murtuu on pitkä sairausloma jolloin ei hakeuduta töihin eikä tule kirjeitä mahdollisista työpaikoista, työttömyysturva vaihtuu sairauspäivärahaksi. Tukimuodon muuttumisen vuoksi pitää olla sairausloma.

Ei saa työtön sairaslomaa, lakia on muutettu n

Höpö höpö! Älkää uskoko huijaria. Todellakin työtön saa sairauslomaa aivan kuten kaikki muutkin. Ja kuuluukin olla sairauslomalla jos ei työkykyä ole. Terv.lääkäri

Vierailija
80/84 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja vain sairaslomalla ollessa olen lomalla. Työttömänä olo on todella ahdistavaa. Jatkuvasti pitää muistaa päivämäärät, kuunnella työkkärin valitusta ja syyllistämistä, hakea töitä mihin ei mitään mahdollisuutta päästä, jatkuva epäonnistumisen tunne jne. 

On todella mielisairasta että pakotetaan osattomat tekemään jotain sellaista missä ei varmasti koskaan onnistu eli hakemaan töitä. Tulee mieleen na tsisaksa. Arbeit mach frei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän