Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko työttömällä olla lomaa?

Vierailija
18.06.2023 |

Olen työtön ja sanoin kaipaavani lomaa. Puolisoni siihen ivallisesti tokaisi, mistä oikein olisin muka lomalla. Tunteeni loukkaantuivat. Koska minäkin tarvitsen ja miksi en joskus myös ansaitsisi lomaa ja palautumista? olen uupunut. sitten kun hänen lomansa alkaa, niin se on kyllä sitten tapaus. somepäivitykset ja lomanaloituskaljat ja asiaankuuluvat rituaalit varmasti toteutuvat tänäkin vuonna. koska kun on tärkeä ja tekee töitä, niin silloin kyllä on lomansa ansainnut. ja silloin o n sitä lomaa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi jäädä sairauslomalle. Muistakaa työttömät: Kun kuritukset ja kuristukset alkaa, voitte hakea sairauslomaa! Jotkut hakee sairauslomaa silloin, kun TE-toimisto yrittää tuupata tukitöihin. 

Työttömäthän ovat työttömiä, siis ilmaa työtä. Mistä työttömät jäävät lomalle tai hakevat sairaslomaa? Ei aukene tämä logiikka minulle.

Vierailija
22/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömällä ole lomaa, työtön ei saa lähteä kotipaikkakunnan ulkopuolelle ilman te-toimiston lupaa, työttömän pitää hakea koko ajan töitä ja olla te-toimiston tavoitettavissa, jos menee vaikka etelästä lappiin lomalle niin tulee karenssi jos jää kiinni ja jos olet salaa lapissa ja sinulle tulee kutsu te-toimistossa käyntiin niin joudut keskeyttämään loman ja palaamaan etelään. Työttömän elämä on jatkuvaa stressiä eikä voi rauhassa edes lomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi jäädä sairauslomalle. Muistakaa työttömät: Kun kuritukset ja kuristukset alkaa, voitte hakea sairauslomaa! Jotkut hakee sairauslomaa silloin, kun TE-toimisto yrittää tuupata tukitöihin. 

Työttömäthän ovat työttömiä, siis ilmaa työtä. Mistä työttömät jäävät lomalle tai hakevat sairaslomaa? Ei aukene tämä logiikka minulle.

Kyllä työtön saa sairauslomaa, jos vaikka jalka murtuu on pitkä sairausloma jolloin ei hakeuduta töihin eikä tule kirjeitä mahdollisista työpaikoista, työttömyysturva vaihtuu sairauspäivärahaksi. Tukimuodon muuttumisen vuoksi pitää olla sairausloma.

Vierailija
24/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin työttömänä vuoden sairaslomalla.

Etkö tajua että työtönkin voi sairastua?

Vierailija
25/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noin loman aloitusfiilistelyt, tunteet jne. kuuluvat työntekijöiden oikeuksiin. Eli, jos olet töissä niin sitten tuosta lomastakin nauttii ihan erilailla ja se on myös erilaista aikaa kuin arki ja niin sen pitää ollakin. Minusta senkin kaipaaminen on hyvä motivaattori töiden hakuun. Kas, kun ei työttömille pidä alkaa maksaa lomaltapaluurahaa. Ei se oikeasti se lomakkeiden täyttö ole yhtä vaativaa kuin 8 tuntia töitä päivässä. Olen itsekin ollut työttömänä yli vuoden, joten tiedän mistä puhun.  

Vierailija
26/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä. Jos lomalla pitäisi olla koska arki on stressaavaa, niukkaa ja ahdistavaa ja pitää murehtia toimeentulosta yms. Miten se loma (=lisäkustannus?) tarkalleen ottaen auttaisi tilanteeseen?

Noin muutoinhan sitä voi hyvin työttömänä päättää pitävänsä "loman" koska tahansa ja viikon ajan aktiivisesti keskittyä vain mieluisiin asioihin, oli se sitten lukemista, joogaa, lenkkeilyä, terassilla istuskelua aurinkoa ottaen tai mitä tahansa... Hoitaa vaan edeltävällä viikolla tehokkaasti työnhaut, kodin isommat siivoukset yms. velvollisuudet.

Vierailija
27/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on oma asioinnissa kohta, jossa voit ilmoittaa lomastasi. Eikö työkkäri ohjeistanut sinua tässä? Korkeintaan 6 kk ajan!

Vierailija
28/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset lomaa mistä? Eikö työttömänä oleminen ole jatkuvaa lomaa?

Ei ole. Kokeile joskus. Paljon stressiä, niukkuutta ja ahdistusta. Rajoitettua elämää monin tavoin. Vai ovatko sinun lomasi sellaisia?

Ei minulla ainakaan loma kovasti noiden osalta eroa arjesta. Taloudellisesti on yhtä tiukkaa kuin arkena ja joutuu miettimään mihin on varaa mihin ei. Eikä se stressikään mihinkään häviä, vaikka sen voisi muutamaksi päiväksi jättääkin taka-alalle.

Vierailija
29/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on aina lomalla. Työtön voi suunnitella elämää viikkojen päähän että milloin lähtee vaikka etelään lomalle koska tietää ettei töihin ainakaan joudu.

Vierailija
30/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyys ole aina niin kivaa mitä voisi helposti kuvitella.

Vierailija
31/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi olla työttömällä lomaa koska tulot suurella osaa sen 500 euroa ja sillä nyt ei lomailla. Toisena ulkomaillehan ei saa työtön matkustaa voi vielä hakea töitä sieltä.

Vierailija
32/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet koko ajan lomalla.

Vierailija
33/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä lusimisestaan. Saahan vangitkin lomaa.

34/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että lisää vaan rahulia sossupossulle, kun on niin väsynyt kaikesta murehtimisesta. Jep jep.

joo ja lomarahat myös ja lomalta paluurahat

35/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Työtön on aina lomalla. Työtön voi suunnitella elämää viikkojen päähän että milloin lähtee vaikka etelään lomalle koska tietää ettei töihin ainakaan joudu.

tai katella kerrostalon ikkunasta ulos kun ei muuhun ole varaa

Vierailija
36/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, oikeistotrolli. 

Vierailija
37/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan toivoo saavansa lomarahat ja lomaltapaluurahat.

Vierailija
38/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu:n alueella saa lomailla ihan vapaasti koska kukaan ei saa tietää missä sinä olet 😀, Jos lompakko antaa myöten niin siitä vain. Katsokaa työtön ei ole aina köyhä vaikka täällä usein niin luullaan 😀

Vierailija
39/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden ensi viikolla työttömän mieheni kanssa lomalle. Kyllä meillä molemmilla on sitten loma, kun omani alkaa ja kyllä sitä työtönkin tarvii ja saa lomailla. Eihän niitä paikkojakaan tule heinäkuussa samalla tavalla auki, kun kaikki lomalla.

Vierailija
40/84 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset lomaa mistä? Eikö työttömänä oleminen ole jatkuvaa lomaa?

Työttömänä oleminen on huomattavasti stressaavampaa, kuin yksikään työ. Joten ei kiitos lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä