Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat hirveän ilkeitä tällä palstalla?

Vierailija
18.06.2023 |

Oli aihe mikä tahansa, niin valtaosa vastauksista on pelkkää ilkeilyä. Miksi?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on coolia "vähä silleen läpäl" aukoa päätä ja ylpeänä omasta kylmän viileästä ulosannistaan katsoa, kenellä meni helpoiten tunteisiin.

Anonymiteetin takana surkeimmankin nahjuksen on helppoa kehittää itselle vahva, rationaalinen ja järkähtämätön nettipersoona, mikä on varmasti vähän yksinäisemmälle ihmiselle aika koukuttavaa. Kun tällaisia ihmisiä löytää tiensä ketjuun jo muutama, niin koko keskustelu menee kilpailuksi siitä, ketä aloitukseen linkatussa uutisessa kerrottu joukkomurha, tai ap:n terminaalivaiheen syöpä kiinnostaa vähiten ja huvittaa eniten. Kuka on se kukkulan kuningas jolla ei mee tunteisiin ja, joka pystyy huutisteleen ihan kaikelle. Joka ei taputtele päähän, vaan laittaa kylmät faktat/mielipiteet oitis tiskiin. Mitään hyvän maun rajaahan sitten ei ole, koska sanoistaan ei joudu vastuuseen.

Ja, koska yhä useamman ihmisen ainoa ihmiskontakti on netin kasvottomat, niin tällaisia netissä tekaistua kovanaamaisuuttaan esitteleviä on paljon. Tästä syystä ihan jo taitava trollauskin on vähentynyt huomattavasti: Ei ole enää älyvapaita ja hauskoja trolleja uunottamassa palstailijoita, vaan he ovat vaihtuneet spämmääjiin, solvaajiin, läksyttäjiin, kontroversaaleihin vitsailijoihin ja haukkujiin

Totta. Olen aina ajatellut ilkeilijöiden ja provoilijoiden olevan yksinäisiä ja syrjäytyneitä reppanoita. Mutta ihan vastikään kuulin yllätyksekseni, kun eräs ihan fiksu ja koulutettu, hyvässä työssä oleva ihminen tunnusti joskus purkavansa paineitaan anonyymeillä nettipalstoilla. Hänen on siis asemassaan varottava jatkuvasti sanojaan ja silti niihin jotkut neropatit tarttuvat. Hän ei kuitenkaan voi tietenkään vastata samalla mitalla, vaikka myöntää ilkeilyn joskus harmittavan. Anonyymisti pääsee sitten laukomaan itsekin asiattomuuksia näille, jotka harrastavat sitä verkossa muille.

Sinä olet itse tuo juuri.

Kiitos, mutta valitettavasti olen itse lähempänä osastoa "reppana". Tosin ilman halua ilkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi