Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmennyin rannalla uimapukujen takapuolista

Vierailija
18.06.2023 |

En ole muutamiin vuosiin käynyt rannalla ja nyt kun kävin niin mitä ihmettä! Selluliitit tytisten housuosa persvaossa ihmiset patsastelivat. Nuoretkin! Ja vanhemmat! Oman selluliittiperseeni pyrin piilottamaan kokonaan uikkareihin, eik tulisi mieleenkään vetäistä niitä persvakoon ja antaa valkoisen kuoppahanurin loistaa. On tämä joku uusi normaali?

Kommentit (1091)

Vierailija
321/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle vartalotyypille löytyy kyllä sopivat bikinit tai ainakin kokouikkarit, jos vain viitsii vähän asiaan perehtyä eikä osta niitä H&M:n nirunarubikinejä, jos oma kroppa ei ole kokoa XS-S.

Olen tilannut netistä sekä kokouimapuvun että bikinit, ja ne käy mun vartalolle ihan hyvin. Ei ole tarkoitus esitellä pyllyä tai tissejä kenellekään, joten en ole ostanut niitä pikkiriikkisiä bikinejä. 

Moni ei tunnu tajuavan omaa kokoaan, tai ei edes katso itseään peilistä, vaan ajattelee, että voi ostaa minkä tahansa uikkarin, mitä kaupassa myydään. Ja tietenkin voi ja saa ostaa, jos välttämättä haluaa, mutta ei näytä ehkä kovin hyvältä siinä, koska se ei ole omalle kropalle sopivin malli.

Heh. Olen M-kokoa, mutta täytyy sanoa, että omaan kroppaan sopii juurikin parhaiten ne narubiksut. Ei kylläkään ne kolmiolaput tai stringit, mutta ne ihan perusmalliset sidottavat. Ne sopii yllättävän monille ja näyttävät monesti kivammilta kuin ne paksuolkaimiset ja navan yli vedettävät vaippahousut.

Vierailija
322/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi uida ja saunoa ilman että on mitään seksiä. Esim sauna on pyhä paikka, siellä ei nussita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselen usein nuoria naisia rannalla, kaukaa metsän siimeksestä ja vemputan

Vierailija
324/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että Suomessa, jossa luulisi olevan totuttu alastomuuteen, kauhistellaan pakaroiden näkymistä. Monet käyvät ihan muitta mutkitta vaikka sekasaunassa täysin alastomina, eivätkä näe siinä mitään väärää, mutta sitten rannalla ei saisi olla bikineihin puettuna.

Täällä kun toiset naiset julistavat miten ällöttävää on nähdä paljaita perseitä että ihan oksennus meinaa tulla suuhun ja tuntee tulleensa ahdistelluksi, niin ettekö te ikinä käy julkisissa saunoissa tai suihkuissa esim. uimahallissa? Siellä näkyy paljaana se römpsäkin, eikä pelkät pakarat. Vai puleudutteko itse uimapukuun vessassa, suihkuttelette uimapuku päällä ja pidätte katseen lattiassa ettette vain näe kenenkään "ällöttävää valkeaa persettä"?

Eiköhän tässä ole enemmänkin kyse alkukantaisesta kilpailuvietistä, eli siitä että naisia ärsyttää, kun toiset naiset näyttävät hyvältä tai seksuaaliselta bikineissään ja keräävät miesten katseita. Sitten paheksutaan kateellisina ja "järkyttyneinä", että on kyllä inhottavaa muotia ja ajatelkaa nyt lapsiakin.

Oma itsetunto kuntoon vaan (ja ne stringit päälle jos mieli tekee), sillä se helpottaa.

N31

Valtaosa ei näytä noissa vermeissä hyvältä. Mistään kateudesta ei ole kyse. Menetkö sinä uimarannalle seksuaalisuus pääajatuksena? Siis rannalle, jossa on paljon myös pikkulapsia?

Vierailija
325/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että Suomessa, jossa luulisi olevan totuttu alastomuuteen, kauhistellaan pakaroiden näkymistä. Monet käyvät ihan muitta mutkitta vaikka sekasaunassa täysin alastomina, eivätkä näe siinä mitään väärää, mutta sitten rannalla ei saisi olla bikineihin puettuna.

Täällä kun toiset naiset julistavat miten ällöttävää on nähdä paljaita perseitä että ihan oksennus meinaa tulla suuhun ja tuntee tulleensa ahdistelluksi, niin ettekö te ikinä käy julkisissa saunoissa tai suihkuissa esim. uimahallissa? Siellä näkyy paljaana se römpsäkin, eikä pelkät pakarat. Vai puleudutteko itse uimapukuun vessassa, suihkuttelette uimapuku päällä ja pidätte katseen lattiassa ettette vain näe kenenkään "ällöttävää valkeaa persettä"?

Eiköhän tässä ole enemmänkin kyse alkukantaisesta kilpailuvietistä, eli siitä että naisia ärsyttää, kun toiset naiset näyttävät hyvältä tai seksuaaliselta bikineissään ja keräävät miesten katseita. Sitten paheksutaan kateellisina ja "järkyttyneinä", että on kyllä inhottavaa muotia ja ajatelkaa nyt lapsiakin.

Oma itsetunto kuntoon vaan (ja ne stringit päälle jos mieli tekee), sillä se helpottaa.

N31

No jep. Uimahallin pesutiloissa näkee paljaitten perseitten lisäksi paljon muutakin, eikä siellä sitten jotenkin ole mikään ongelma jos aikuiset ja lapsetkin näkee alastomuutta. Mutta pakara uimarannalla, hui kamalaa. Ei voi kuin ihmetellä tätä(kin) keskustelua. Ja ei, en käytä pyllybikineitä itse, mutta ei minua haittaa jos joku kokee ettei haittaa jos selluliitit näkyy.

Uimahallin pesutiloissa ei ole miehiä naisten tiloissa niin siitä puuttuu sellainen itsensä paljastelun fiilis. Stringien käyttö varsinkin rannalla on itsensä paljastelua, kyllä siitä jotain seks. viboja saa itse eihän siihen muuten tarvetta olisi, puhumattakaan miehistä joille sitä peppua esitellään. Lasten ei ole hyvä olla tällaisessa ilmapiirissä.

Mitä mieltä olisit jos miehetkin alkaisi käyttämään stringejä rannalla ja uimahallissa? Olisiko ok? Minulle ei enkä haluaisi nähdä. Sama juttu naisten kanssa.

Eli toisin sanoen seksuaalisuus ahdistaa sinua ja toisaalta olet kateellinen jos joku toinen nainen suhtautuu seksuaalisuuteensa mutkattomasti ja saa myös huomiota miehiltä.

Lapsia ei ainakaan tarvitsisi varta vasten opettaa seksikielteisiksi ja siirtää omia ongelmiaan heille. Seksuaalisuus on olennainen ja iso positiivinen energia ihmisellä, joten paljon terveempää olisi opettaa lapsetkin suhtautumaan siihen niin ettei siinä ole mitään väärää. Kukaan ei kuitenkaan siellä rannalla lasten edessä seksiä harrasta, joten kukaan ei varmasti siitä rikki mene vaikka näkisi seksikkäästi puetun ihmisen.

Mietipä sitä, että ennen Suomessakin asuttiin ja nukuttiin samassa savutuvassa koko perhe ja lapsia saattoi syntyä vaikka kymmenen. Varmasti näkivät ja kuulivat kaikenlaista paljon enemmän kuin nykylapset, eivätkä silti siitä pilalle traumatisoituneet, kun heille ei opetettu että luonnollisessa asiassa on jotain ahdistavaa ja väärää.

Onko uimarannat paikkoja, missä esitellään kukin omaa seksuaalisuuttaan? Itse on ole koskaan tullut ajatelleeksi biitsiä sellaisena paikkana. Vaan paikkana, missä voi viettää aurinkoista päivää, uida ja nauttia kesästä. Mutta että jotkut on rannalla esittelemässä omaa seksuaalisuuttaan - niin kyllä on kieroutunut ajatusmaailma ihmisellä joka menee rannalle seksikkäästi pukeutuen, seksuaalisuuttaan esitellen.

Katsos kun seksuaalisuus ei ole sellainen takki, joka puetaan ja riisutaan. Eli joka olisi vain joko 0 tai 1. Vaan pysyvä ja määrittelemätön vietti käytännössä jokaisessa meissä. Se on siis aina mukana, hautajaisista uimarannan kautta sänkyyn. Ja jo vauvasta alkaen.

Vierailija
326/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa päälle uimahameen niin ei perse vilku. Mulla oli tällainen hame käytössä kun olin pienten lasten kanssa rannalla.

Vierailija
327/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ne stringibikinitkin on ihan ok verrattuna siihen, etta on metrikaupalla tungettu sita kangasta persreikaan. Onko sen tarkoitus toimia filtterina ilmavaivojen varalta? Vai mika on pointti? Allottavaa. Mua alkaa oksettaa, vaikka olisi miten timmi kroppa

Vierailija
328/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuijotat toisten perseitä?

Eipä tässä tiedä minne silmänsä laittaisi kun kaikilla on nuo kammottavat naruhousut. Tuo malli ei sovi edes hoikille saati sitten noille laardiperäisille henkilöille.

Vierailija
329/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy perän ja mahankin peittäviä uikkareita. Pitäisi vähän katsoa sitä peräänsäkkin ennen kuin alkaa sitä paljastelemaan. Pitäähän ne tissitkin peittää. Persvako naru housut eivät sovi ollenkaan yleisille rannoille. Sittenhän voisi yläosakin olla vain naru rintavaossa.

Jos lähtee rantsulle tällaisilla, niin hienot rajat tulossa...

Vierailija
330/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

No jep. Uimahallin pesutiloissa näkee paljaitten perseitten lisäksi paljon muutakin, eikä siellä sitten jotenkin ole mikään ongelma jos aikuiset ja lapsetkin näkee alastomuutta. Mutta pakara uimarannalla, hui kamalaa. Ei voi kuin ihmetellä tätä(kin) keskustelua. Ja ei, en käytä pyllybikineitä itse, mutta ei minua haittaa jos joku kokee ettei haittaa jos selluliitit näkyy.

Uimahallin pesutiloissa ei ole miehiä naisten tiloissa niin siitä puuttuu sellainen itsensä paljastelun fiilis. Stringien käyttö varsinkin rannalla on itsensä paljastelua, kyllä siitä jotain seks. viboja saa itse eihän siihen muuten tarvetta olisi, puhumattakaan miehistä joille sitä peppua esitellään. Lasten ei ole hyvä olla tällaisessa ilmapiirissä.

Mitä mieltä olisit jos miehetkin alkaisi käyttämään stringejä rannalla ja uimahallissa? Olisiko ok? Minulle ei enkä haluaisi nähdä. Sama juttu naisten kanssa.

Eli toisin sanoen seksuaalisuus ahdistaa sinua ja toisaalta olet kateellinen jos joku toinen nainen suhtautuu seksuaalisuuteensa mutkattomasti ja saa myös huomiota miehiltä.

Lapsia ei ainakaan tarvitsisi varta vasten opettaa seksikielteisiksi ja siirtää omia ongelmiaan heille. Seksuaalisuus on olennainen ja iso positiivinen energia ihmisellä, joten paljon terveempää olisi opettaa lapsetkin suhtautumaan siihen niin ettei siinä ole mitään väärää. Kukaan ei kuitenkaan siellä rannalla lasten edessä seksiä harrasta, joten kukaan ei varmasti siitä rikki mene vaikka näkisi seksikkäästi puetun ihmisen.

Mietipä sitä, että ennen Suomessakin asuttiin ja nukuttiin samassa savutuvassa koko perhe ja lapsia saattoi syntyä vaikka kymmenen. Varmasti näkivät ja kuulivat kaikenlaista paljon enemmän kuin nykylapset, eivätkä silti siitä pilalle traumatisoituneet, kun heille ei opetettu että luonnollisessa asiassa on jotain ahdistavaa ja väärää.

Kauhea meteli olisi, jos ne persvakouimahousut olisivat miehillä. Pervoiksi haukuttaisiin. Tuota on nykyajan ns. tasa-arvo.

Näin varmaan olisi. Uimastringit miehillä, munille pussukka. Herättäisivät pahennusta.

Vierailija
331/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ne stringibikinitkin on ihan ok verrattuna siihen, etta on metrikaupalla tungettu sita kangasta persreikaan. Onko sen tarkoitus toimia filtterina ilmavaivojen varalta? Vai mika on pointti? Allottavaa. Mua alkaa oksettaa, vaikka olisi miten timmi kroppa

Oletko sitä mieltä, että tyylillä pitää olla pointti? Voin kertoa sinulle ehkä uuden tiedon: maailmassa on olemassa paljon taidetta, joka ei usko mihinkään pointtiin ja joka ei edes halua mitään pointtia tai ole kiinnostunut siitä.

Edes elämässä itsessään ei tarvitse olla pointtia.

Tämä voi sinulle tulla yllätyksenä, mutta näin asia kuitenkin on.

Vierailija
332/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua 80- ja 90 luvulla otin aurinkoa ilman yläosaa.

Sillon oli miehilläkin vaan pienet uimapöksyt. Hyvin pullisteli.

Mahallani maoin niin tungin pöksyni niin että kannikkaat saivat aurinkoa myös.

Paljastavampaa sen ajan rantamuoti oli.

Tietty ihmiset olivat laihempia sillon.

Neuvoni, pitäkää päällänne ihan sitä missä itse viihdytte. Oli sitten peittävää tai paljastavaa.

Vierailija
333/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuijotat uimapukujen kääntöpuolia?

Vierailija
334/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että tässäkin nainen on kivittämässä toisia naisia, kun ahdistuu toisten naisten selluliittipakaroista.

Vierailija
335/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa päälle uimahameen niin ei perse vilku. Mulla oli tällainen hame käytössä kun olin pienten lasten kanssa rannalla.

Tuo on näppärä pienten lasten kanssa rannalla.

Vierailija
336/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että tässäkin nainen on kivittämässä toisia naisia, kun ahdistuu toisten naisten selluliittipakaroista.

Oletatko anonyymien kirjoittajien sukupuolia?

Vierailija
337/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Kauhea meteli olisi, jos ne persvakouimahousut olisivat miehillä. Pervoiksi haukuttaisiin. Tuota on nykyajan ns. tasa-arvo.

Näin varmaan olisi. Uimastringit miehillä, munille pussukka. Herättäisivät pahennusta.

Näitä näki sillontällön etelässä 80 luvulla. Gigolon työasu. Ei kukaan paheksinut sillon.

Vierailija
338/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sellupercettä läppäisee hyllyy se vielä minuttienkin päästä :D

Noillekkin on ottajansa. Ajatellappa nusauttaa takaantapäin ja samalla läimäytellä napakasti pakaroille.

Vierailija
339/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy perän ja mahankin peittäviä uikkareita. Pitäisi vähän katsoa sitä peräänsäkkin ennen kuin alkaa sitä paljastelemaan. Pitäähän ne tissitkin peittää. Persvako naru housut eivät sovi ollenkaan yleisille rannoille. Sittenhän voisi yläosakin olla vain naru rintavaossa.

Jos lähtee rantsulle tällaisilla, niin hienot rajat tulossa...

Auringonotto on epäterveellistä. Kumma, että vielä 2023 osa haluaa tarkoituksella kärventää itseään. Siellä rannallakin olisi fiksua hakeutua varjoon sen lisäksi, että käyttää aurinkovoidetta.

Vierailija
340/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä tietenkin haluaa järkevää tyyliä ja taidetta. Kulttuurillakin on osuutensa.

Mutta silti, järjellinen käsitettävyys ei ole päätepiste ilmaisulle. Vertauskuvana Suomisen Perhe -elokuvat eivät ikinä voi määrittää koko elokuva-alan tyyliä ja järkeä. Vaikka ne näyttävät aivan järkeväntyylisiltä leffoilta.

Tähän oivallukseen perustuu monikin taidesuunta, 1700-luvulla tämä löi oikeastaan läpi lännessä, ja myös vaatesuunnittelussa on suunnan edustajia.

Joku voi jopa katsoa niin, että liian järjellinen tyyli tai taide on haitallista tai huonoa taidetta. Eli kääntää asian aivan toisinpäin.