Ongelmia miehen kanssa.. (ov)
Ärsyttää suunnattomasti, kun miehelle ei voisi mistään asiasta sanoa negatiivistä palautetta. Esim. nyt kun olen raskaana, en voi pestä meillä lattioita, koska tulee heti maha kipeäksi, eli mies sitten pesee ne parin viikon välein.
No viimeksi lattiassa oli tosi paljon tahroja, eli ei ollut pessyt kunnolla ja nyt tällä kertaa (kuten myös viimeksi) oli pessyt väärällä aineella. Niin ja viimeksi sitten tietenkin ihmettelin, että onko hän pessyt lattiaa ollenkaan, ku oli niin tahrainen (enkä siis olenkaan valittavalla äänellä) ja nyt kysyin millä aineella oli lattian pessyt (oli ihan tahmea!). Mies sitten tästä suuttui.
Että mitä mieltä av-mammat on? Pitäskö mun olla vaan aina hiljaa ja olla tyytyväinen, että lattia edes on jotenkin pesty, vai onko minulla oikeus vaatia, että lattia tulee pestyn näköiseksi ja oikealla aineella, ILMAN että itse huolehdin etukäteen ämpärin ja siihen oikean ainepullon viereen.. En kerta voi käsittää, miksi tuollainen asia on NIIN vaikea muistaa!!!
Kommentit (15)
Toisaalta, jos sua noin häiritsee, niin siivotkaa seuraavalla kerralla yhdessä ja laita miehelle vesi pesuaineineen valmiiksi " koska halusin auttaa sua rakas" ;))))
Ja sen jälkeen katoot paikalta, et siis vahdi miten pesee, etkä kommentoi lopputulosta sen enemmän.
Itsellä oli vaikeuksia joskus seurata kun mies hoiti vauvaa. Teki kaiken mun mielestä väärin, mutta olin hiljaa ja ajattelin että tekeepä sentään jotain, se on pääasia. Ja lapsi voi ihan yhtä loistavasti niitten kylpyjen jne jälkeen kuin jos mä oisin sen tehny ;)
Älä ole jankuttava ämmä, äläkä holhoa miestäs. Pääasia, että siivous hoidetaan. Oikeasti, raskaus ei ole sairaus ja voit lattiat pestä itsekin, jos ei kelpaa. Tai sitten maksatte siivoojan puokkiin.
miltä susta tuntuu, usko pois.... mut eipä siinä kai auta ku olla hiljaa ja pestä itte tai olla pesemättä.
Ihan uteliaisuuttani kysyn et mikset voi pestä vaikka kipuja tulisikin? Onko kielletty ihan vai kuinka?
Imurointi ei ole paras vaihtoehto.
Sen kyllä tiedän, että olen ehkä liiankin tarkka asian suhteen, mutta en ole kertaakaan " nalkuttanut" asiasta. Aina ihan asiallisesti/kauniisti kysynyt.
Ja edellisellä kerralla ei tosiaan ollut hinkannut kunnolla siitä kohtaa, missä meidän kohta 2-vuotias syö ja lattia oli ihan tahrainen.
Ja jos pesee tuolla yleispesuaineella, niinkuin mies mun muistutuksista huolimatta pesee, jää lattia tahmeaksi ja näin ollen llikaantuu helpommin. Tarttuu siis kaikki kiinni helposti, toisin kuin jos pesisi sillä toisella..
Ja sen varran olan joustanut, että ei tarvi joka viikko pestä, niinkuin ite yleensä pesen.
Niin ja tänään itse olin pihalla lasten kanssa sillä aikaa, että mies sai imuroitua ja pestyä lattiat.
ap
mie olen joutunut makaamaan viimeiset 8viikkoa tämän raskauden aikana sängyssä ja joka päivä mies kysyy multa n 5kertaa mitä lapsille laitetaan päälle. eli siis mitkä koti-, koulu- ja ulkovaatteet. arvaa rassaako :-). mies pesee myös pyykit, mutta minun pitää laittaa pesuaine ja ohjelma joka kerta. pääsen niin helpommalla, kuin joka kerta asian selittämällä. nää asiat ei kiinnosta miehiä ja siksi ne ei kertakaikkian pysy päässä :-).
yritä ottaa iisisti ja joskus kun pääset keskustelemaan miehen kanssa niin yritä kertoa sille kauniisti, että ei tarvis aina suuttua jos jotain sanottavaa/opastettavaa on...
lattiat pesette??
Mun pitää pestä lattiat kerran viikkoon, ja sekin väli tuntuu olevan liian harvoin kun lattiat on jo kamalan näköset. Ja ei, en todellakaan ole mikään siisteysfriikki..
Kun se mua tässä kaikista eniten ottaa aivoon, kun vaikka kuinka hienosti sanoo asiasta, pitää suuttua!!! grr..
Se on kuitenkin vähän muistaa, että ei yleispuhdistusaineella ja ruokapöydän alta, varsinkin kuopuksen kohdalta vaati hieman enemmän hinkkausta se lattia... ja vaimo olisi tyytyväinen, mutta ei..
ap
Vierailija:
mie olen joutunut makaamaan viimeiset 8viikkoa tämän raskauden aikana sängyssä ja joka päivä mies kysyy multa n 5kertaa mitä lapsille laitetaan päälle. eli siis mitkä koti-, koulu- ja ulkovaatteet. arvaa rassaako :-). mies pesee myös pyykit, mutta minun pitää laittaa pesuaine ja ohjelma joka kerta. pääsen niin helpommalla, kuin joka kerta asian selittämällä. nää asiat ei kiinnosta miehiä ja siksi ne ei kertakaikkian pysy päässä :-).yritä ottaa iisisti ja joskus kun pääset keskustelemaan miehen kanssa niin yritä kertoa sille kauniisti, että ei tarvis aina suuttua jos jotain sanottavaa/opastettavaa on...
Mutta silloin ei musta ois aihetta suuttuakkaan, jos vaimo huomauttaa, kun on taas väärää ainetta käyttäny..
Auttaskohan joku lappu mopin varteen, että " KÄYTÄ AINA MÄNTYSUOPAA" .. Todennäkösesti sekin jäisi huomaamatta;)
ap
Tuntuu usein, että miehet yrittää parhaansa. Akat suhtautuu miehiin holhottavina, kuin lapsina. Miehelle ei useinkaan anneta edes täyttä vastuuta oman lapsensa hoidossa, nainen päällepäsmäröi joka asiassa. Miehestä tulee uusavuton kodin touhujen suhteen naisen toimien takia. Nainen sisustaa kodin, valkkaa ruuat, hoitaa lasten vaatteet ja siivoukset ja jouluvalmistelut ja juhannusvieraslistat. Mies on statisti omassa kotonaan, jolle vain huudetaan. Mitään omaa ei ole, eikä mitään omia tapoja sallita.
Vai onko teillä sellanen käytäntö, että vaimo tekee kaiken?
Vierailija:
Tuntuu usein, että miehet yrittää parhaansa. Akat suhtautuu miehiin holhottavina, kuin lapsina. Miehelle ei useinkaan anneta edes täyttä vastuuta oman lapsensa hoidossa, nainen päällepäsmäröi joka asiassa. Miehestä tulee uusavuton kodin touhujen suhteen naisen toimien takia. Nainen sisustaa kodin, valkkaa ruuat, hoitaa lasten vaatteet ja siivoukset ja jouluvalmistelut ja juhannusvieraslistat. Mies on statisti omassa kotonaan, jolle vain huudetaan. Mitään omaa ei ole, eikä mitään omia tapoja sallita.
tää on historiaa tälläinen työnjako. meillä lapset hoidetaan 50/50, mies tekee ostokset ja hoitaa pyykit. mie yleensä ruuat ja siivoilen. molemmat ollaan töissä. jos mies siis haluaa pihvinsä puoliraakana, niin en paista sitä kypsäksi, sen verran jaksan muistaa. eikös tämä ole ihan sama asia kuin ap' n pesuaine?
t. se jonka mies ei silti osaa pukea lapsille päälle, vaikka hoitanut täysillä kaikkia vauvasta asti :-)
Vierailija:
Mun mielestä se joka osaa homman paremmin, saa neuvoa toista!!
Sen olen oppinut näiden vuosien aikana, että se miehen tapa tehdä asiat on ihan yhtä hyvä kun omakin (esim. lastenhoidossa), että on parempi olla nalkuttamatta joka asiasta.. että pääasia, että mies hoitaa niitä lapsia!
Mutta jostain lattianpesusta mun mielestä VOI huomauttaa, jos se on huonosti tehty!!!
ap
esimerkiksi siinä että kuorin porkkanat suoraan roskikseen vaikka joudunkin kumartumaan. Jos asuisin yksin, kuorisin ne kuppiin tiskipöydälle jonka tyhjentäisin illalla roskiin.
Että vuoroin vieraissa, molempien toiveita otetaan huomioon. Tämä sille joka väitti että miehet alistuu naisten toiveille mutta naiset ei tee nii mittään.
Ei silti ole minkään valtakunnan tarvetta pestä lattioita joka viikko. Imuroidaan kyllä ja pyyhkäistään erikseen sitten jos pienimmän tuolin alla on ruokatahroja. En tajua, miten kukaan viitsii tehdä elämästään noin rankkaa/hankalaa ihan vapaaehtoisesti.