Vankila on jatkossa ainoa paikka missä suomalaiselllle taataan ruoka, asunto ja lääkeet
Nykyinen hallitus haluaa laittaa tylökyvyttömät ihmiset kadulle täysin ilman yhteiskunnan tukea.
Kommentit (197)
Mikähän rikos olisi sopiva? Rattijuopumus?
Suomessa vankeja kunnioitetaan paljon, ovat kunniakansalaisia.
Vanginvartijat ovat oikeastaan vankien palvelioita, avaavat ovet vangille ja auttavat heitä.
Vankilassa on melko kova kuri, siis vangit komentelevat ja pitävät vartijoita kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa sairastuessaan pääsee heti jopa erikoislääkärille jonojen ohi. Vankien terveydenhuolto on tärkeämpää kuin tavallisten ihmisten. Vankilassa saa kaikki edut, menetät vain vapauden.
Mä olen tätä ihan tosissaan harkinnut. Vielä en ole kumminkaan mitään tehnyt.
Mutta on se kumma, että vankilassa paapotaan ja viattomat sairaat saavat odottaa hoitoa. Niin väärin.
Voishan sitä hommata ittensä sairaalakuntoon. Sielläkin saa hyvää ruokaa ja huolenpitoa. Ja lasku tulee yhteiskunnan maksettavaksi.
Olin aikanaan sakkoja istumassa monta reissua yhteensä puoli vuotta.
Avolla sai risusavotasta alinta tessiä. Noin tonni jäi kuussa säästöön kun kulut oli otettu päältä.
Joo ei tämä hyvältä näytä. Kun leikkaukset tulee niin en saa toimeentulotukea enää ollenkaan (nyt 47e/kk), ja asumistuki tippuu. Tulot tippuvat satasia kuussa.
Toimeentulotuen menettämisessä ei se itse summa merkitse, vaan se ettei enää voi viedä sinne laskuja. Niistä se tappio tulee.
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä hommata ittensä sairaalakuntoon. Sielläkin saa hyvää ruokaa ja huolenpitoa. Ja lasku tulee yhteiskunnan maksettavaksi.
No ei todellakaan saa hyvää ruokaa sairaalassa. Alinta mahdollista kuraa.
Eipä Linna lääkkeitä takaa. Takaa päinvastoin sen, että Linnan lääkäri ottaa kaikki lääkkeet pois vankeusajaksi. Joutuu tk-lääkärillä uusimaan kun vapautuu.
Ei linnassa mitään luksusta ole, avolla voi olla jos sinne pääsee.
Se on kyllä totta että rikollinen on nykyään yhteiskunnan sosiaalisessa hierarkiassa ylempänä kuin työtön.
Rikollinen voi olla mitä vaan, hänessä on potentiaalia. Työtön ei voi olla enää mitään ihmisten mielissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmeköhän kohta suuren määrän köyhiä vanhuksia ja opiskelijoita tekevän rikoksia, jotta saisivat lääkkeet/hoitoa/ilmaisen opiskelun/katon pään päälle?
Japanissahan tuo on oikeasti täyttä totta vanhuksien kohdalla.
Muutama vuosi sitten muuan vanha mies tappoi sairaan vaimonsa, jotta ei tarvitse kitua ja sai itselleen turvatun vanhuuden vankilassa. Vai olikohan se kehitysvammainen lapsi, en enää muista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, että sinä et ole ollut sairaalassa, jos kuvittelet siellä hyvää ruokaa olevan. Tai no, onhan se kouluruokakin aika hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on yksi av:n pravdoista, että linnat ovat viiden tähden hotelleja, jossa on paremmat oltavat kuin työssäkäyvillä. Luulisi, että palstan tietäjiä kiinnostaa kokeilla, kun näin hyvin sen tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on yksi av:n pravdoista, että linnat ovat viiden tähden hotelleja, jossa on paremmat oltavat kuin työssäkäyvillä. Luulisi, että palstan tietäjiä kiinnostaa kokeilla, kun näin hyvin sen tietävät.
Niin. Olen ollut viidessä vankilassa. Se riippuu paljon, minne joudut. Vanhat vankilat tyyliin Sörkkä voivat olla hyvinkin karuja ja ruoka kuraa. Sitten joku esim Turun uusi vankila muistuttaa enemmän lukittua motellia.
Seura on aina huonoa, sitä et pääse pakoon. Itsen ihmiset eivät siis useinkaan ole mulkkuja sinänsä, linnassa on paljon hyviä tyyppejä, mutta ne vankilan säännöt ovat hyvin karut.
Ensimmäiseksi koko menneisyytesi kaivetaan kaikkien tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa onkin että kyseinen utopia on käytännössä mahdoton saavuttaa: Suomessa vankilaan ei joudu kuin sellaisista teoista, jotka on normaalille ihmiselle käytännössä mahdottomia tehdä.
Ei ole mahdottomia. En ole väkivaltainen mutta uusi hallitus on tehnyt minusta sellaisen. Mikäli minun ihmisarvoinen elämä kielletään kokoomuksen Sannin toimesta miksi minun pitäisi suoda sellainen hänelle?
Ei minulle esim poliitikon tai toimittajan tappaminen olisi ollenkaan vaikeaa. Jotkut heistä ansaitsisivat sen. Etenkin toimittajat.
Ainoa este on oikeastaan se, ettei ole asetta ja sellaisen hankinta on hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle esim poliitikon tai toimittajan tappaminen olisi ollenkaan vaikeaa. Jotkut heistä ansaitsisivat sen. Etenkin toimittajat.
Ainoa este on oikeastaan se, ettei ole asetta ja sellaisen hankinta on hyvin vaikeaa.
Puukolla ei onnistu?
Vankeinhoitoon laitetaan liikaa rahaa.
Siirretään vankeinhoitorahaa vanhustenhoitoon.
hyvä. vankilaan sitten työskentelypakko ruuan eteen, kun nämä saadaan sinne.
lokit töihin, vaikka sinne vankilaan sitten.
Vapauttahan heillä ei ole. Jotenkin se aina unohtuu kun uhotaan kuinka helppoa siellä on. Tuskin on herkkua vankilassa olo vaikka ruokahuolto pelaakin. Enkä itse ainakaan haluaisi punkkaamaan pieneen selliin jonkun väkivaltarikollisen kanssa.
Vangeillehan maksetaan työstä sentään pieni korvaus täyden ylläpidon ja jonkinlaisen päivärahan lisäksi. Ymmärtääkseni tt-tukea velvoittavasta työstä ei saisi mitään.