Vihdoinkin työstä tehdään kannattavampaa kuin tuilla elämisestä ja kotona makaamisesta
Hieno juttu. Monta vuotta tukien nostajat saaneet vetää lonkkaa ja viettää kivoja vapaa päiviä harrastaen mitä haluaa samalla kun työläiset raataneet niska limassa maksaakseen heidän tuet. Ja mikä palkka? Ehkä 100e tai pari enemmän kuin tuilla notkuja. Ei kannattavaa. Onneksi nyt muuttuu ajat!!
Kommentit (230)
Ei työkkärillä ole resusseja nytkään asiakkaitaan tavata niin vielä vähemmän tälläisten muutosten jälkeen. Käytännössä mikään ei juurikaan muutu. Vasta työttömiksi jääneitä nämä muutokset koskevat eniten ei muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun potkujen antoa helpotetaan niin potkujen jälkeen vaan pakotetaan tekemään työ halvemmalla (tai et saa yhtään mitään)
Saattais olla hyvä hetki liittyä ammattiliittoon. Muuten on hemmetin yksin noita lahtarijärjestöjä vastassa (EK ja työnantajaliitot).
Saavutetut edut voi nyt todellakin menettää: vuosilomat, loma-ajan palkat, työterveyshuollon jne.
Ilta- ja sunnuntailisät.
Todellakin nyt tarvitaan ammattiliittoja.
Voisivat myös estää tuon irtisanomisen helpottamisen ja ekan sairauspäivän palkan poiston ainakin TES-sopimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin toivon, että niitä oikeaa palkkaa maksavia työpaikkoja alkaa syntyä. Olen niin kyllästynyt tähän palkkatuki / 9 e päivä rumbaan, ettei tosikaan. Ja jos tukia leikataan, niin niitä oikeita töitä olis paras olla tarjolla.
Ei niitä synny. Automatisaatio ja ulkoistamiset ulkomaille kadottavat työpaikkoja jatkossakin. En edes halua ajatella montako työpaikkaa tekoäly tulee viemään seuraavien vuosikymmenien aikana. Huvittavaa miten porukka ihan oikeasti kuvittelee että työllisyys saataisiin nousemaan ja tämä 1960-luvulla alkanut trendi katkeamaan kun vähän kuritetaan porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin tavalla saisi palata sellaiseen, että työ, yrittäminen ja yhteiskunnassa mukana oleminen olisivat kantavampia teemoja jo ihan pikkukoululaisilla. Että se työssäkäynti ja osa yhtenä yhteiskunnan rattaana olisi selvyys ja mukava ajatus. Tuntuu, että monella on työelämästä sellainen kokemus, että yhteiskunta pyörii jonkinlaisella tietokoneohjelmalla ihan itsestään, ja että työelämä on vain teatteria jolla halutaan joitakuita nöyryyttää.
Johtuu siitä, että osa ihmisistä tekee turhia töitä konttorirottana. Mitä ilmankin yhteiskunta pyörisi ihan samalla lailla. Itse olen aina tehnyt tuottavaa ja/tai luovaa työtä. Ja komeaa jälkeä on syntynyt. Olen myös työlläni luonut työpaikkoja tai tuloja muillekin. Mutta tajuan myös, että ne työt voisi joku muukin tehdä, ei ehkä yhtä hyvin, mutta sinnepäin kumminkin.
Mun läheisellä on taasen jännä duuni. Heitä on vain 2 Suomessa, hän ja toinen ainoalla kilpailijalla, ja hänet opetti edeltäjänsä duuniin ennen eläkkeellejäämistään. Hän on todellakin korvaamaton. Vaikka muuta aina lässytetäänkin.
Miksi sitä työtä ei sitten tuoda kotiovelle tarjoamaan , jos sitä kerta pitää tehdä. Mieti nyt joku masentunut pitkäaikaistyötön. Hän on asian kanssa aivan yksin. Ei jaksa, ei saa aikaiseksi.
Välittävä Suomi... Joopa joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin toivon, että niitä oikeaa palkkaa maksavia työpaikkoja alkaa syntyä. Olen niin kyllästynyt tähän palkkatuki / 9 e päivä rumbaan, ettei tosikaan. Ja jos tukia leikataan, niin niitä oikeita töitä olis paras olla tarjolla.
Ei niitä synny. Automatisaatio ja ulkoistamiset ulkomaille kadottavat työpaikkoja jatkossakin. En edes halua ajatella montako työpaikkaa tekoäly tulee viemään seuraavien vuosikymmenien aikana. Huvittavaa miten porukka ihan oikeasti kuvittelee että työllisyys saataisiin nousemaan ja tämä 1960-luvulla alkanut trendi katkeamaan kun vähän kuritetaan porukkaa.
Oikeasti on pakko siirtyä 4-päiväiseen työviikkoon ja perustuloon tai vastaavaan. Tai kotirouviin. Kaikille ei riitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly ei vaikuta ihmistyön tarpeeseen ollenkaan. Jos se tekee sun työt, sä teet jotain muuta. Capisce, no?
Jaaha, perskokkareiden somevaikuttajat ylitöissä kun valheet tulee julki.
Taas ainoa mitä tehtiin olimettä käytiin köyhän kukkarolla ja varasteltiin valtion omaa, niin kun aina kun oikeisto näyttää talous"osaamistaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti on pakko siirtyä 4-päiväiseen työviikkoon ja perustuloon tai vastaavaan. Tai kotirouviin. Kaikille ei riitä töitä.
Nelipäiväinen työviikko olisi kyllä asiallinen, kokemusta on. Olen tehnyt sitä nyt useamman vuoden, 80% palkalla ilman tukia ja tullut hyvin toimeen. Olen lähihoitaja, jos joku miettii, että ei varmasti ole mikään tavallinen duunari joka puhuu.
Suomalaisten kulutustottumukset ovat nykyisin muutenkin ihan mielipuolista tuhlausta, joten tinkivaraa on varmasti suurimmalla osalla niistä, jotka valittavat etteivät tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin tavalla saisi palata sellaiseen, että työ, yrittäminen ja yhteiskunnassa mukana oleminen olisivat kantavampia teemoja jo ihan pikkukoululaisilla. Että se työssäkäynti ja osa yhtenä yhteiskunnan rattaana olisi selvyys ja mukava ajatus. Tuntuu, että monella on työelämästä sellainen kokemus, että yhteiskunta pyörii jonkinlaisella tietokoneohjelmalla ihan itsestään, ja että työelämä on vain teatteria jolla halutaan joitakuita nöyryyttää.
SEIS! STOP tuollaiset ajatukset. Jokuhan voisi menestyä enemmän kuin suomessa on sallittua tuolla tyylillä ja virkamieskuntamme on ottanyt pyhäksi missiokseen tasapäistää koko kansan yhteen yhdenmukaiseen lokeroon. Siksi ei tule tapahtumaan ja niinpä joka ainoan hallituksen "työllisyys" keinot tulee olemaan tukiaisten tuunaamista ja lisää aktivointitemppuilua. Ihan kuin ne 50 jo voimassa olevaa työttömien kyykytyskeinoa ei vielä riittäisi.
Mua on oikeasti yrittänyt yksi psyko-demari-kunnan viranomainen tasapäistää. Kiusasi kaikin laillisin ja laittomin keinoin. Se idiootti ei vaan tajunnut, ettei mulle ole maallinen kunnia, valta tai raha tärkeää, vaan se mitä mun päässä tapahtuu: mielikuvitus, luovuus, lahjakkuus, huumori, ystävät, oivallukset, kokemukset, henkinen rikkaus. Ja niitä multa ei vaan voi viedä pois. Vaikka hän multa tuhosikin duunin, asuinpaikan ja ihmissuhteetkin hetkellisesti. Ja samalla itseltäänkin. Hänestä ei vaan koskaan tule yhtä coolia kuin mitä mä oon.
Uudistuksissa on hyvät ja huonot puolensa. Työssäkäyvänä en saa mitää tukia, jolloin oli mm. tilanne, jossa asumistukea, elatustukea, lapsilisäkorotusta, jne saavalla työttömällä ( joka ei halunnut töihin) oli varaa isompaan asuntoon kuin minulla, joka käy töissä 38.5h/viikossa. Mielestäni erittäin epäreilua ja systeemin ongelma. Ei kannusta työntekoon.
Jolloin pidän hyvänä, ettei asumistuilla tueta asumismenoja liiaksi. Pienipalkkaisilta työssäkäyviltä ei pitäisi repiä tukia pois.
Työn tekeminen voisi olla verovapaata, silloin töissä saattaisi olla kivaakin.
Vierailija kirjoitti:
"Hieno juttu. Monta vuotta tukien nostajat saaneet vetää lonkkaa ja viettää kivoja vapaa päiviä harrastaen mitä haluaa samalla kun työläiset raataneet niska limassa maksaakseen heidän tuet. Ja mikä palkka? Ehkä 100e tai pari enemmän kuin tuilla notkuja. Ei kannattavaa. Onneksi nyt muuttuu ajat!!"
Jos työttömältä leikataan 300 € tienaat tavallaan 300 euroa enemmän.
Systeemi ei ole reilu, jos osa vetää lonkkaa ja osa työllään kustantaa vapaamatkustajien menot. Tottakai sairaista, vammaisista ja vanhuksista pitää yhteiskunnan huolehtia, niistä jotka ovat haavoittuvia.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksissa on hyvät ja huonot puolensa. Työssäkäyvänä en saa mitää tukia, jolloin oli mm. tilanne, jossa asumistukea, elatustukea, lapsilisäkorotusta, jne saavalla työttömällä ( joka ei halunnut töihin) oli varaa isompaan asuntoon kuin minulla, joka käy töissä 38.5h/viikossa. Mielestäni erittäin epäreilua ja systeemin ongelma. Ei kannusta työntekoon.
Jolloin pidän hyvänä, ettei asumistuilla tueta asumismenoja liiaksi. Pienipalkkaisilta työssäkäyviltä ei pitäisi repiä tukia pois.
Sulla on ihan samoja ajatuksia kuin mulla. Pienipalkkaisten tukeminen on minustakin erittäin asiallista niin kauan kunnes heidän palkkansa saadaan nostettua kohtuulliselle tasolle, he kuitenkin yrittävät itsekin työssäkäymällä. Jotkut osa-aikaisessa työssä, kun ei muuta saa.
Lisäksi tuli mieleen, että ahkera työssäkäyvä ihminen voi myös omalla ahkeruudellaan kohentaa omaa elämäänsä työn ulkopuolella.
Harrastaa liikuntaa, rakentaa ja sisustaa asuntoaan, korjata autoaan, kasvattaa tai metsästää/kalastaa terveellistä ruokaa, hemmotella lapsiaan ja puolisoaan rakkaudella, lukea, tehdä hyvää ruokaa, valmistaa itse vaatteita jne jne. Ei kaikki elämänlaatu tule vain tekemällä työtä vieraalle.
Hah. Laskin juuri, että menetän ehkä noin kaksisataa euroa asumistukea. Olen elänyt perintörahoilla tähänkin asti, joten enemmän taloudellista kannustinta olisi ollut nostaa asuntotukea. Silloin kannattaisi vuokrata työkämppä toiselta paikkakunnalta lyhyen työsuhteen takia. Mutta oikeistolaiset ovat tyhmiä kaikessa muussa kuin yksinkertaisessa kauppismatikassa. He eivät ymmärrä vanhaa viisautta, että hunaja houkuttelee enemmän kärpäsiä kuin etikka.
Ps. Tosin nöyrä kiitos kokoomuslaisille vanhemmilleni. Heidän ansiostaan ehkä vältän leipäjonon. Vihervasureilta tuskin olisi jäänyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihan samoja ajatuksia kuin mulla. Pienipalkkaisten tukeminen on minustakin erittäin asiallista niin kauan kunnes heidän palkkansa saadaan nostettua kohtuulliselle tasolle, he kuitenkin yrittävät itsekin työssäkäymällä. Jotkut osa-aikaisessa työssä, kun ei muuta saa.
Lisäksi tuli mieleen, että ahkera työssäkäyvä ihminen voi myös omalla ahkeruudellaan kohentaa omaa elämäänsä työn ulkopuolella.
Harrastaa liikuntaa, rakentaa ja sisustaa asuntoaan, korjata autoaan, kasvattaa tai metsästää/kalastaa terveellistä ruokaa, hemmotella lapsiaan ja puolisoaan rakkaudella, lukea, tehdä hyvää ruokaa, valmistaa itse vaatteita jne jne. Ei kaikki elämänlaatu tule vain tekemällä työtä vieraalle.
Mulle tuli tää oivallus, kun kävin tuttuni luona kylässä. He olivat sisustaneet tavallisen vuokrakämppänsä aivan ihanaksi. Verhoilemalla itse, maalaamalla tauluja ja ihan vaan hyvällä maullaan ja taiteellisella silmällään. Ja perussiisteydellä. Ja tiesin että pienellä palkalla tekivät tämän.
Siis kun tukia lasketaan, niin palkansaaja on tyytyväinen, vaikka palkkansa pysyy samana. Eli kuten vitsissä, että suomalainen on aina valmis maksamaan satasen, etä naapuri ei saisi viitäkymppiä. paitsi että tämä on totta! Tärkeämpää kuin oman palkan nosto, on naapurin tukien laskeminen! Jaloluontoiset suomalaiset, hurraa!
Tämä Uusi Lahtarihallitus Orjuttaa Duunareita
HaHah , Jos tämä hallitus istuu sen neljä vuotta ,, niin mistään et löydä
mitään muuta kuin hokemanne mantran mukaisia "sosialisti kommunisteja" ..
Jos löydät tämän äärioikeiston vallankaappauksen , työväen
kusetuksen jälkeen yhdenkin kokoomus Duunarin,, niin se käyttää
taatusti jotain "nappeja" . Sama koskee persuja ja tehtaanjohtajien
kristittyjä höynähtänäitä Duunari äänestäjiä.
Oletan , että tuo kusetus , " suomi ensin" tai "talous kuntoon" tai
"bensan hinta alas" ,, siis tuo kusetus ei kahta kertaa läpi mene.
Ei Duunarit ja muut vähempi varaiset ihan niin aivottomia ole ,
etteivät ymmärrä tätä täydellistä Ekoon vallankaappausta .
Kerran vertailtiin yhden 16-vuotiaan yksin asuvan romaniteinin kanssa tulojamme. Minä olin keskipalkkaisessa työssä, maksoin paljon veroja, asuin omistusasunnossa ja kuljin autolla töihin. Olin yh, ex-puoliso maksoi minimielarit, tai Kelahan ne maksoi. Käytännössä suurin osa tuloistani meni peruselämän pyörittämiseen. Tuo teini sai kunnalta ilmaisen kämpän, tt-tukea ja harkinnanvaraista. Meillä oli samansuuruiset tulot! Tai hänellä oli suhteessa paremmat, kun ei tarvinnut elättää 2 ihmistä. Mulla tosin ei mennyt senttiäkään tupakkaan, viinaan tai huumeisiin.