Miten voi enää parisuhteita edes löytää yli 30-vuotiaana?
Elämän täyttää harrastukset ja työ. Harrastukset ovat miesvaltaisia tai sitten siellä on joku pariskunta. Sinkkunaisia ei niissä luuhaa. Yöelämä ei kiinnosta eikä napostele juurikaan. Tutuista suurin osa on hyvänpäiväntuttuja harrastuksista tai työpaikalta. Työpaikkaromanssit tietenkin vaihtoehto, mutta meillä on keski-ikä korkea ja olen itse nuorempien joukossa. Jos haluan lisääntymisikäisen, ei yli 50-vuotias mummo ole vaihtoehto.
Ja vaikka työpaikalla joku nuorempi osoittaisi mielenkiintoa, saa kyllä olla aika innokas että siellä uskaltaa mitään aloitetta tehdä. Tinderit jne kokeiltu.
Olisi kiva löytää sellainen naikkonen, jonka kanssa elämänarvot mätsäävät. Voisi lähteä liikkumaan; pyöräilemään, salille, juoksemaan jne. Get a point?
Kateellisena katselen joskus juoksulenkillä, kun jotkut miehet siellä juoksevat sporttisen naisensa kanssa.
M38
Kommentit (75)
Ok. No jos ne miehet eivät tee sinua kohtaan aloitteita tosielämässä tai Tinderissä, niin sitten se jää sinun hommaksi tehdä se aloite. Jos siis miehen itsellesi haluat.
Kauniin naisen ei tarvitse edes miettiä tällaisia asioita, koska miehet kyllä oma-aloitteisesti lähestyvät kauniita naisia. Kertomasi perusteella voimme päätellä että sinä et ole kaunis, joten sinun täytyisi nyt olla itsekin aktiivinen, jos miehen haluat.
-Olen kaunis. Minulle on sanottu esim. että miehet eivät edes uskalla lähestyä minua.. Minua kyllä lähestyy miehet, kadullakin, mutta ne on pääsääntösesti ulkomaalaisia miehiä. Ja jos vietän aikaa jossain, missä on esim. suomalaisia miehiä, niin he kyllä lähestyvät, mutta työskentelen naisten kanssa ja käyn vain naisten harrastuksissa eikä minulla ole lainkaan kaveriporukkaa, en käy baareissa enkä tunne juuri miehiä enää joten mahdollisuudet siihen on pienet. Oman kokemuksen perusteella miehet ei kauheasti lähesty kauniita naisia, ja olen kyllä kaunis, se on ihan aina ollut selvää kun koko elämäni siitä kuullut. En kyllä stereotyyppisen näköinen, mutta kaunis .
Ei Tinderistä. Mutta oisko esim. kaverihaku.net ? Tai jokin kristillinen seuranhakupalsta ? Sieltä löytyy ihan normi ev lut srk aan kuuluvia ei siis lahkolaisia.
Olen todella kaunis, mutta sain matchiksi jotain elämän kouluja käyneitä juoppoja jotka kommentoi että mulal on pelottavat silmät ja muuta pas**********............. Ja silmiäni on usein kehuttu tyyliin maailman kauneimmiksi joten en nyt ihan luottaisi tähän, että miehet lähestyy aina kauniita. Mielestäni miehet lähestyy aina tavallisen näköisiä harmittomia perus naisia, jotka eivät ole parempi kuin mies itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kaunis, mutta sain matchiksi jotain elämän kouluja käyneitä juoppoja jotka kommentoi että mulal on pelottavat silmät ja muuta pas**********............. Ja silmiäni on usein kehuttu tyyliin maailman kauneimmiksi joten en nyt ihan luottaisi tähän, että miehet lähestyy aina kauniita. Mielestäni miehet lähestyy aina tavallisen näköisiä harmittomia perus naisia, jotka eivät ole parempi kuin mies itse.
Mua on sanottu monen monet kerrat missin näköiseksi, olen todella hoikka ja sporttinen, lisäksi korkeasti koulutettu. Tiedän olevani keskimääräistä paremman näköinen. Yksi viimeisimpiä miehiä jotka tosielämässä minua kysyi treffeille, oli minua hieman lyhyempi, tukeva työmies, niin tavallisen näköinen suomimies kuin voi olla, luultavasti vielä yli viisi vuotta minua vanhempi. Eli en menisi omien kokemusteni pohjalta allekirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on sanottu monen monet kerrat missin näköiseksi, olen todella hoikka ja sporttinen, lisäksi korkeasti koulutettu. Tiedän olevani keskimääräistä paremman näköinen. Yksi viimeisimpiä miehiä jotka tosielämässä minua kysyi treffeille, oli minua hieman lyhyempi, tukeva työmies, niin tavallisen näköinen suomimies kuin voi olla, luultavasti vielä yli viisi vuotta minua vanhempi. Eli en menisi omien kokemusteni pohjalta allekirjoittamaan.
... ja tähän vielä lisäyksenä, että tuo mies ei edes ollut pahimmasta päästä, pahemmatkin ovat tulleet yrittämään. Huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Asenne ensin kuntoon. Naikkonen, tytsy ja mummoksi haukkuminen vasta 50v naista kuulostaa siltä, että olet joku naisia vihaava inc€l.
Onneksi täällä palstalla naiset suhtautuvat miehiin kunnioittavasti ja nimittelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymisikäisen naisen? Oletko ollut vuosikausia parisuhteessa joka päättyi, vai oletko käyttänyt viimeiset 10v. sopivan naisen etsintään?
Enpä ole edes etsinyt, jotain satunnaista tinderin käyttämistä lukuunottamatta. Joskus 25-vuotiaana taisin jo ehkä vähän luovuttaa asian. Pitääkö tässä ryhtyä joksikin lestadiolaiseksi tai syvästi uskonnolliseksi ja käydä näissä tapahtumissa, kun yöelämä ei kiinnosta? Baarissa olen ollut viimeksi 7 vuotta sitten.
ap
Ehkä sun kannattaisi miettiä ekaksi omia elämänarvojasi. Mikä on sulle tärkeää? Mitkä eettiset arvot ohjaavat sun elämää? Mikset mene huomenaamulla kirkkoon tai avaa netistä jonkun kirkon Jumalanpalvelus ja kuuntele. Ehkä löydät sitä kautta pidemmän päälle rauhan ja tulet sinuiksi itsesi kanssa. Luulen, että sen jälkeen löydät varmasti kivan naisystävän, koska sisäinen rauha ja tasapaino paistavat sinusta ulkopuolisille. Ei tarvitse ruveta syvästi uskonnolliseksi, mutta ehkä sieltä piireistä saattaisi löytyäkin se oikea. Mistä sitä koskaan tietää, kun tutkimattomia ovat Herran tiet.
Tiedän, että täällä valitettavasti moni kavahtaa tällaista vastausta, kun uskonnonvastaisuus on niin pop, mikä on oikeastaan vähän surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymisikäisen naisen? Oletko ollut vuosikausia parisuhteessa joka päättyi, vai oletko käyttänyt viimeiset 10v. sopivan naisen etsintään?
Enpä ole edes etsinyt, jotain satunnaista tinderin käyttämistä lukuunottamatta. Joskus 25-vuotiaana taisin jo ehkä vähän luovuttaa asian. Pitääkö tässä ryhtyä joksikin lestadiolaiseksi tai syvästi uskonnolliseksi ja käydä näissä tapahtumissa, kun yöelämä ei kiinnosta? Baarissa olen ollut viimeksi 7 vuotta sitten.
ap
Ehkä sun kannattaisi miettiä ekaksi omia elämänarvojasi. Mikä on sulle tärkeää? Mitkä eettiset arvot ohjaavat sun elämää? Mikset mene huomenaamulla kirkkoon tai avaa netistä jonkun kirkon Jumalanpalvelus ja kuuntele. Ehkä löydät sitä kautta pidemmän päälle rauhan ja tulet sinuiksi itsesi kanssa. Luulen, että sen jälkeen löydät varmasti kivan naisystävän, koska sisäinen rauha ja tasapaino paistavat sinusta ulkopuolisille. Ei tarvitse ruveta syvästi uskonnolliseksi, mutta ehkä sieltä piireistä saattaisi löytyäkin se oikea. Mistä sitä koskaan tietää, kun tutkimattomia ovat Herran tiet.
Tiedän, että täällä valitettavasti moni kavahtaa tällaista vastausta, kun uskonnonvastaisuus on niin pop, mikä on oikeastaan vähän surullista.
En ole kovinkaan uskonnollinen.
ap
Baarista minä löysin. Juopottele baareissa niin kyllä siellä naisiin tutustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tiedän, että täällä valitettavasti moni kavahtaa tällaista vastausta, kun uskonnonvastaisuus on niin pop, mikä on oikeastaan vähän surullista.En ole kovinkaan uskonnollinen.
ap
En mäkään ollut, mutta jotenkin kaipasin sisäistä rauhaa. Mulle se on auttanut ja niistä piireistä olen löytänyt kivoja ihmisiä elämääni. Etenkin kun tiedän, että olen tervetullut omana itsenäni sinne. Vaikket koe olevasi uskonnollinen, niin miksi et katsoisi vielä sitä korttia? Mä aloittaisin siitä nettijumalanpalveluksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38- vuotiaana sulla on rima liian korkealla sillä olet jo jäänyt ikävä kyllä junasta pois ajat sitten ja asetat itsesi liian korkeatasoiseksi sillä olet alhaisinta ylijäämä jämää. Sinun pitäisi valita lihavista naisista joku nopeasti tai jäät muuten lopullisesti yksin. Älä katso ulkonäköä jos haluat elinikäisen kumppanin rinnallesi. Kumpiko on tärkeämpi, se ulkonäkö vai haluatko elää yksin koko elämäsi.
Mieheni kelpuutti minut lihavan naisen itselleen ja ja pelasti itsensä lopun elämän yksinäisyydeltä ja meillä on ollut tosi onnellinen elämä yhdessä jo yli 30-vuotta. Meillä on kummallakin sellaisia asioita mitä emme halua eikä toista pakoteta sellaisiin. Mihinkään ei ole pakko suostua kummankaan puolelta jos ei kiinnosta. Tämmöistä harvinaislaatuista suhdetta varmasti hyvin harva löytää.
Mahtaako toimia jos toinen käy salilla, lenkillä, pyöräilemäs ja naista ei mikään liikunta kiinnosta?
Epäilenpä vähän, että ennen pitkää tulisi kränää. Itse en välttämättä voi kovin helpolla ymmärtää sellaista väärää asennetta liikuntaa kohtaan.
ap
Ai että kuulostat vaikeelta ja ongelmaiselta tyypiltä. Jo parin viestin perusteella saa todella ikävän kuvan luonteestasi ja asenteistasi. Parisuhteessa on kaksi ihmistä ja harvoin kahdella ihmisellä on täysin identtiset kiinnostuksenkohteet. Asioita voi tehdä yksin myös parisuhteessa. Jos joku tykkää vaikka enemmän lukea kirjoja ja sivistää itseään kuin hikoilla jossain kämäisellä salilla, niin se ei tarkoita että hänellä olisi jotenkin väärä asenne liikuntaa kohtaaan. Hänellä on erilaiset prioriteetit ehkä elämässä. Ja se että jollakin on ylipainoa ei tarkoita että olisi jotenkin täysin liikuntaa vieroksuva. Mitä jos se sporttinen friidu vaikka loukkaantuj tai vammautuu suhteen aikana, eikä pystykään enää pyöräilemään jne. Jätät hänet sitten ilmeisesti, koska eihän voi olla enää mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
1. Ole hyvännäköinen -> 2. tee Tinder profiili -> 3. ala tapailemaan potentiaalisia naisia.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Tinderistä löytää parisuhteen?
Juuri näin. Olen 38 vuotias, ja tuttavapiirissäni lähes kaikki uudemmat suhteet on alkanut nimenomaan tinderistä.
Tinder on hyvin erilainen 5 v. sitten kuin nykyään. Kehitys on mennyt pelimäiseksi. Mitään pitkäaikaista ei siellä haeta tai jos haetaan, hänet napataan pois kuljeksimasta alle kuukaudessa.
Huonosti sulta sujuu ihan varmaan.
Mäkin juoksisin eri suuntaan jos näkisin tommosen kateellisen näköisen luimun kyyläämässä.
Epätoivon haistaa kilometrien päähän. Nää neljääkymppiä lähestyvät miehet on lähes poikkeuksetta todella kömpelöitä sosiaalisesti ja epätoivoisia. Epätoivo on johtanut siihen, että saattavat olla ulkoisesti huoliteltujakin mutta sisällä ei ole mitään. Yrittävät miellyttää muita, mutta eivät tunne itseään ja ovat itsetunnoltaan heikkoja.
Ei kovin houkuttelevia, kun tiedät että niille kelpaa käytännössä kuka tahansa.
Ap:lla ei ole toivoa löytää naista. Hän n on jo 38 v, eikä ole koskaan seurustellut tai ollut intiimisti naisen kanssa, mutta kuvittelee ansaitsevansa kauniin nuoren naisen. Hän on tehnyt näitä aloituksia av:lle jo vuosia ja ne alkavat aina noin, että miten vaikea on löytää naista, sitten hän alkaa valittaa, miten ei kiinnosta kuin nuoret kauniit naiset ja ketjun edetessä alkaa haukkua naisia rumasti ja paljastuu naisvihaaja inkkeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei ole toivoa löytää naista. Hän n on jo 38 v, eikä ole koskaan seurustellut tai ollut intiimisti naisen kanssa, mutta kuvittelee ansaitsevansa kauniin nuoren naisen. Hän on tehnyt näitä aloituksia av:lle jo vuosia ja ne alkavat aina noin, että miten vaikea on löytää naista, sitten hän alkaa valittaa, miten ei kiinnosta kuin nuoret kauniit naiset ja ketjun edetessä alkaa haukkua naisia rumasti ja paljastuu naisvihaaja inkkeliksi.
Höpöhöpö. En minä nyt muuta toivo kuin että naisella olisi samanlaista sporttisuutta kuin itselläni.
En vain kykene ymmärtämään sellaista epäterveellistä elämäntapaa ja asenteellista vihaa liikuntaa kohtaan.
Kyllä terveelliset elämäntavat ja urheiluharrastukset lähtevät mielestäni kotikasvatuksesta. Todella ylipainoinen lasten äiti antaa huonon kuvan tästä. On myös sporttisia esim 30-35 vuotiaita naisiakin olemassa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Asenne ensin kuntoon. Naikkonen, tytsy ja mummoksi haukkuminen vasta 50v naista kuulostaa siltä, että olet joku naisia vihaava inc€l.
Sen jälkeen kokeile uusia harrastuksia. Sellaisia, missä on naisia. Vaikkei naista löytyisikään, se on silti hauskaa ja mielenkiintoista.
Juuri noin. Aloittajasta tuli jo ihan tuon tekstin perusteella aika epämiellyttävä vaikutelma. Ei siis ihme jos naista ei löydy mistään.
Se sanonta englanniksi on get the point. Jos laittaa ulialoitukseen kolme sanaa englanniksi, joista kaksi oikein, niin se kokonaisuus kertoo kyllä jostain jotakin. Did you got a points?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kokeile uusia harrastuksia. Sellaisia, missä on naisia. Vaikkei naista löytyisikään, se on silti hauskaa ja mielenkiintoista.
Juuri noin. Aloittajasta tuli jo ihan tuon tekstin perusteella aika epämiellyttävä vaikutelma. Ei siis ihme jos naista ei löydy mistään.
Ei mulla tullut, mutta siltikin hänen kannattaisi kehittää asennetta naisiin ja myös omaa luonnettaan. Ap, ethän olen incel?
Mulla täysin sama kokemus, mutta vähän eri näkökulmasta. Miehiä olisi tarjolla vaikka kuinka mutta suurin osa on niin persoonattomia sekä ulkoisesti että sisäisesti, ettei mitään toivoa että kiinnostuisin. Jos itse on se joka nappaa ihmisten mielenkiinnon sanomatta sanaakaan, niin vastapuolen pitäisi käytännössä olla samanlainen jotta mielenkiinto heräisi, ja näitä ihmisiä on todella harvassa. Kun ihailijoita on todella paljon, ne alkavat näyttää kaikki samanlaiselta, joten ihmisessä pitää olla todella jotain erikoista, että erottuu joukosta. Tietyllä tavalla on ongelma, jos on vähän erikoisempi ihminen itse, koska silloin kumppania on äärimmäisen vaikeaa löytää. Aika usein ne joille pariutuminen on helppoa ja joilla on käytännössä koko ajan kumppani, ovat sellaisia massaan sulautuvia ihmisiä.
Oli pakko kommentoida vaikka olen (vielä) alle 30.