Kaupan shampoot paljon parempia kuin kampaamosta ostetut!
Piti ihan laittaa tämmönen aloitus ja kertoa omia kokemuksia. Nimittäin olen itsekin yllättynyt tästä mielipiteestäni :)
Vuosi sitten jäin hoitovapaalle ja tulot putosivat roimasti. Mietin silloin säästökeinoja ihan tavallisessa arjessa ja päätin kokeilla kaupan shampoita. Olin siis vuosikaudet vannonut kampaamoshampoiden nimeen. Ostin 3 eri merkkiä värjättyjen hiusten shampoota ja hoitoainetta ja käytän niitä kaikkia vuorotellen. Ja olen ollut positiivisesti yllättynyt!!! Ennen nimittäin kärsin usein päänahan kutinasta ja hilsettäkin tuppasi tulemaan aika ajoin. Mutta eipä ole enää noita ongelmia. Kaupan shampoot ovat miedompia (kait? En muuta vastausta keksi). Päänahka on nyt paljon paremmassa kunnossa ja sitä paitsi RAHAA SÄÄSTYY...
Suosittelen siis ihan tavallisia kaupan shampoita!
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Kommentit (12)
Kaupassa on tosin laajempi valikoima ja mietotuoksuisia/tuoksuttomia enemmän.
...jotain yhtä hyvää ja riittoisaa tuotetta kuin Tigin tuotteet, vaihdan kyllä ilomielin kaupan shampoisiin.
Tarpeet: Pitkille viiden viikon välein värjättäville hiuksille shampoo & hoitoaine, joka ei jätä rasvaiseksi, mutta hoitaa ja pitää hiukset muutenkin hyvässä kunnossa. Pesen hiukset noin joka kolmas päivä.
Laitetaan koehenkilöille etiketittömiin (olipahan muuten hankala sana) pulloihin kaupan ja kampaamojen shampoita, ja sitten vain testi käyntiin.
tosin jo vuosia sitten. Tulos oli, että ei ihmeempiä eroja tuotteiden välillä.
eli tekevät hiukset puhtaan tuntuisiksi....mutta eivät pese kunnolla hiusta.
Itse ehdottomasti hoitovapaallakin käytän kampaamotuotteita
ei ihmeempiä eroja??? Miehellä kestää kampaamoshampoopullo (jolla hän pesee myös munakarvansa) noin kolme kuukautta. Lähikaupan shampoot maksimissaan kaksi viikkoa.
Muistaako joku, mikä se sana oli - että osaisi välttää silikonia.
Mulla on luonnonkiharat hiukset ja parhaimmat samppoot mun hiuksille on Paul Mitchell ja Tigi, joista Tigi on vielä riittoisampi. Mun hiukset vaatii tosi paljon kosteutta ja tuntuu, että tavan markettisarjoista en sitä saa.
Tigi on lisäksi todella riittoisaa, mulla kestää varmaan puoli vuotta. Lisäksi Tigissä on kiva, että samppoota on enemmän kuin hoitoainetta, jolloin ne saa suurinpiirtein aina yhtä aikaa loppumaan. Mulla kuluu samppoota noin 1.5 kertaa enemmän kuin hoitoainetta.
Kampaamotuotteista hyvä on Goldwellin Color Clow, tosin ei mielestäni tuo väriä hiuksiin, vaikka pitäisi.
Wellan SP-sarja, Tigi ja Redken ovat parhaat. Mutta ilokseni yksi kaupan hoitoaine on todella loistava, yhtä hyvä kuin kampaamon: keltaisessa purnukassa oleva Wellan Vivality (tai sinnepäin) hoitonaamio. Ei varmaan ainakaan viittä euroa enempää maksa.
Siihen kuuluu shampoo, öljyhoito ja lisäksi tehohoito. Itse laitan tuota tehohoitoa joka pesun jälkeen, vaikutusaika on 3-5minuuttia. Eipä tarvitse (normaalisti takkuuntuvia) hiuksia paljoakaan selvitellä, tulee ihanan tuntuiseksi hiukset :) Öljyhoito siitä huono, että se syö vähän väriä, mutta en käytäkään sitä kuin n. kerran kuussa (yleensä värjäystä edeltävällä viikolla).
Käytettyäni aina kaupan shampoita vaihdon kampaamotuotteisiin: päänahka ja hiukset paranivat heti :)
Käyttökokemuksia varmasti riittää, niin puolesta, kuin vastaankin.