Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ymmärtänyt oikein, että kauppatieteellinen on paljon helpompi opiskeluala kuin luonnontieteet tai teknilliset yliopistot?

Vierailija
17.06.2023 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin on. Olen itse opiskellut tutkinnot noista kaikesta kolmesta.

DI työläin. Kursseista saa nihkeästi noppia, laskareita, salkkareita sun muita on paljon. Asia on vaikeaa.

FM luonnontieteistä seuraavaksi vaikein. Opintopisteitä saa jo helpommin, mutta itse asia on monasti vaikeaa.

KTM ehdottomasti helpoin. Kursseista saa paljon opintopisteitä työmäärään nähden. Ryhmätöitä on tosin paljon enemmän kuin DI- ja FM-opinnoissa.

En tiedä noista muista, mutta itse opiskelin FM luonnontieteistä, ja ryhmätöitä oli vaikka kuinka paljon. Enimmillään oli kolmesta kurssista ryhmätyö samanaikaisesti meneillään. Ei ollut mitenkään kivaa koittaa sovitella siinä aikatauluja kaikkien ryhmätöiden ja muiden opiskelujuttujen, eli luentojen, harjoitusten, työpajojen, tenttien yms. kesken. Joskus se menikin siihen, että yliopiston tiloissa tehtiin ryhmätyötä joskus illalla ja lopetettiin n. klo 22 aikoihin.

Vierailija
42/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelee kauppiksessa pääaineena rahoitusta tai taloustiedettä, pitää osata hyvin matematiikkaa. Sitä voi opiskella jopa pääaineena myös kauppiksessa.

Kauppiksessa on yleensä selvät sukupuolijakaumat aineiden kesken. "Kovat" aineet, jotka vaativat matemaattista osaamista, ovat miesvaltaisia. "Pehmeät" aineet taas naisvaltaisia.

Kertoo siitä, että kun matemaattista osaamista vaaditaan, niin sitä löytyy riittävästi usein vain miehiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme