Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ymmärtänyt oikein, että kauppatieteellinen on paljon helpompi opiskeluala kuin luonnontieteet tai teknilliset yliopistot?

Vierailija
17.06.2023 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on. Olen itse opiskellut tutkinnot noista kaikesta kolmesta.

DI työläin. Kursseista saa nihkeästi noppia, laskareita, salkkareita sun muita on paljon. Asia on vaikeaa.

FM luonnontieteistä seuraavaksi vaikein. Opintopisteitä saa jo helpommin, mutta itse asia on monasti vaikeaa.

KTM ehdottomasti helpoin. Kursseista saa paljon opintopisteitä työmäärään nähden. Ryhmätöitä on tosin paljon enemmän kuin DI- ja FM-opinnoissa.

Vierailija
2/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteelliseen pitää olla parempi todistus kuin noihin muihin, mutta onko opinnot sitten helpompia, sitä en tiedä, kun en ole opiskellut molemmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan C, kemian tai fysiikan C riittää tekniselle puolelle. Helposti sisään ainakin sinne. Toinen juttu onkin, miten sieltä saa tutkinnon suoritettua.

Vierailija
4/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa taloustiedettä kauppiksen pääaineena. Ei olekaan niin helppoa

Vierailija
5/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kauppatieteilijä on vaikeuksissa matematiikan kanssa. Sivuaineena taloustiedettä opiskelevalle matemaatikolle kauppiksen matematiikka on helppoa.

Vierailija
6/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kauppatieteilijä on vaikeuksissa matematiikan kanssa. Sivuaineena taloustiedettä opiskelevalle matemaatikolle kauppiksen matematiikka on helppoa.

Jaa, pärjääkö jos kirjoitti pitkästä matikasta E:n?

Vierailija
7/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko tämä joku kompakysymys?

Vierailija
8/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI työläin. Kursseista saa nihkeästi noppia, laskareita, salkkareita sun muita on paljon. Asia on vaikeaa.

FM luonnontieteistä seuraavaksi vaikein. Opintopisteitä saa jo helpommin, mutta itse asia on monasti vaikeaa.

KTM ehdottomasti helpoin. Kursseista saa paljon opintopisteitä työmäärään nähden. Ryhmätöitä on tosin paljon enemmän kuin DI- ja FM-opinnoissa.

Muuten samaa mieltä, mutta riippuu ihan minkä alan dippainssiksi opiskelee. FM fysiikasta on aivan varmasti vaikeampi kuin DI kiinteistötaloudesta.

Vierailija
9/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pärjääkö jos kirjoitti pitkästä matikasta E:n?

Riippuu siitä olitko lukiossa alisuoriutuja matematiikassa ja vain pistitkö kaiken peliin? Töitä pitää matematiikassa joka tapauksessa todella paljon.

Vierailija
10/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK on nimensä mukaisesti Korkeampi aste ammattikoulusta. Yliopisto sen sijaan on ihan eri luokkaa. Esim. Yliopiston fysiikkaa ei voi edes verrata johonkin rakennusalan insinöörin laskuihin.

Vierailija
11/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta riippuu ihan minkä alan dippainssiksi opiskelee. FM fysiikasta on aivan varmasti vaikeampi kuin DI kiinteistötaloudesta.

Tekninen fysiikka Aallossa vs. teoreettinen fysiikka yliopistolla? Matematikan laudatur-kurssit ovat ehkä vaikeinta mitä voi opiskella.

Vierailija
12/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoja takana sekä kauppakorkeassa että yliopistolla luonnontieteellisessä tiedekunnassa.

Ei voi sanoa että jompi kumpi olisi vaikeampi, opinnot ovat aika erilaisia. Toisaalta esim matematiikkaa tarvitaan molemmissa mutta riippuu omasta taustasta ja opiskeltavasta pääaineesta onko se vaikeampaa vai ei.

Mielestäni molemmat erittäin hyviä kouluja ja tähtäävät hieman erilaisiin valmiuksiin työelåmäsä.

Vierailija
13/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin dippainsseilyn (sähkö) ohessa joitakin kauppatieteellisen kursseja. Yhden mielekänkiintoiswn kurssin esivaatimuksena oli "kauppatieteellisen matematiikan perusteet" tjsp. Yritin sluibata kurssin kuittaamalla sen insinöörimatikan kursseilla, mutta kurssinvetäjä oli tosissaan kun sanoi että kaupallinen matematiikka on niin erilaista kuin insinöörien, joten kurssi oli käytävä.

Tentin kurssin, kummastakin tentistä lähes täydet juosten kusten, mitä nyt edelisenä iltoina tsekkasin matskut laskenatta yhtään laskua. Palautteeksi laitoin kurssin olleen ajanhukkaa koska insinöörimatikat nyt vaan sattuu olemaan erilaista - älyllisesti huomattavasti haastavampaa.

Vierailija
14/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteelliseen on noista ylivoimaisesti vaikein päästä. Johtuu varmaan siitä, että kauppatieteillä ansaitsee keskimäärin tosi hyvin, löytyy helposti kesätöitä, voi opiskeluaikana myös tehdä töitä, kun sen verran vapaampaa. Sisällöllisesti mielenkiintoiset ja monipuoliset opinnot.

Vierailija
15/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kyllä pidä oman kokemuksen mukaan lainkaan paikkaansa. Opiskelen kauppatieteellisessä. Ovat keskimääräistä parempia matematiikassa. Kauppikseen myös vaikeampi päästä, joten lähtökohtaisesti arvosanat ja taidot parempia.

Vierailija
16/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiska menee sinne missä vähiten rasittuu, ja siiten leikkii lopun ajan alapäällään.

Vierailija
17/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

senhän takia nuo mediaekonomistit ovatkin helisemässä kun yrittävät nuolla työn riistäjiä.

Vierailija
18/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kyllä pidä oman kokemuksen mukaan lainkaan paikkaansa. Opiskelen kauppatieteellisessä. Ovat keskimääräistä parempia matematiikassa. Kauppikseen myös vaikeampi päästä, joten lähtökohtaisesti arvosanat ja taidot parempia.

Kauppiksen pääsykokeessa tarvitsee lyhyestä matikasta yhden kurssin osaamisen (MAB5). DI-kokeessa pitää osata koko pitkän matikan lukion oppimäärä.

eri

Vierailija
19/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin riippuu ihmisestä ja pääainevalinnpista noissa. Minä olen DI ja myöhemmin kävin kauppiksen. Minulle KTM-opinnot olivat paljon rankemmat jo pelkästään ryhmätöiden vuoksi. Veivät paljon aikaa ja hankaloittivat aikatauluja.

Vierailija
20/42 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK on nimensä mukaisesti Korkeampi aste ammattikoulusta. Yliopisto sen sijaan on ihan eri luokkaa. Esim. Yliopiston fysiikkaa ei voi edes verrata johonkin rakennusalan insinöörin laskuihin.

Molemmat ovat korkeakoulutuksia joista seuraava taso on tohtorin tutkinto. Aika turhaa verrata fysiikkaa ja matematiikkaa. Toinen koulutuslinjoista keskittyy teoriaan ja toinen soveltaviin tieteisiin ja käytäntöön (tämän maailman tarpeisiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme