Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun painoindeksi ylittää lihavuuden rajan (BMI yli 30), syöpäriski lisääntyy merkittävästi, noin viidenneksellä normaalipainoon (BMI alle 25) verrattuina.

Vierailija
17.06.2023 |

Painoindeksin suurentuessa syöpäriski lisääntyy syöpätyypin mukaan. Kun painoindeksi ylittää lihavuuden rajan (BMI > 30), syöpäriski lisääntyy merkittävästi, noin viidenneksellä normaalipainoon (BMI < 25) verrattuina. Vaikeaan lihavuuteen (BMI > 40) liittyy yli 1,5 kertaa suurempi riski sairastua syöpään.

https://www.ilmansyopaa.fi/tunne-syopariskit/painonhallinta/

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä kehopositiivisuutta - sehän on sitä, että paasataan telkkarissa ja netissä, että 130 kilon paino on "ihan normaali".

Väärin. Et selvästikään ymmärrä.

'Kehopositiivisuus on yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia."

Vierailija
22/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Yritän laihduttaa kovasti mutta vaikeaa on. Olen 159cm. ja 57kg. Yritin laihduttaa jo ennen kesää mutta vaikeeta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä kehopositiivisuutta - sehän on sitä, että paasataan telkkarissa ja netissä, että 130 kilon paino on "ihan normaali".

'Kehopositiivisuus on yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia."

Miksi sitten se kehopositiivisuudesta saarnaava on aina BMI > 35 eikä koskaan vaikka käsipuoli, lyhyt, tummaihoinen, psoriaatikko tms.?

Vierailija
24/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten se kehopositiivisuudesta saarnaava on aina BMI > 35 eikä koskaan vaikka käsipuoli, lyhyt, tummaihoinen, psoriaatikko tms.?

Tämä. Lyhyesti sanottuna kehopositiivinen = läskiyttä normaalina pitävä

Vierailija
25/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä nuo oikeudet sitten on? Oikeus sipsiin ja kaljaan?

Vierailija
26/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän