Kun painoindeksi ylittää lihavuuden rajan (BMI yli 30), syöpäriski lisääntyy merkittävästi, noin viidenneksellä normaalipainoon (BMI alle 25) verrattuina.
Painoindeksin suurentuessa syöpäriski lisääntyy syöpätyypin mukaan. Kun painoindeksi ylittää lihavuuden rajan (BMI > 30), syöpäriski lisääntyy merkittävästi, noin viidenneksellä normaalipainoon (BMI < 25) verrattuina. Vaikeaan lihavuuteen (BMI > 40) liittyy yli 1,5 kertaa suurempi riski sairastua syöpään.
https://www.ilmansyopaa.fi/tunne-syopariskit/painonhallinta/
Kommentit (27)
Tiedetään. Yritän laihduttaa kovasti mutta vaikeaa on. Olen 159cm. ja 57kg. Yritin laihduttaa jo ennen kesää mutta vaikeeta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä kehopositiivisuutta - sehän on sitä, että paasataan telkkarissa ja netissä, että 130 kilon paino on "ihan normaali".
Väärin. Et selvästikään ymmärrä.
'Kehopositiivisuus on yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia."
Miksi sitten se kehopositiivisuudesta saarnaava on aina BMI > 35 eikä koskaan vaikka käsipuoli, lyhyt, tummaihoinen, psoriaatikko tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä kehopositiivisuutta - sehän on sitä, että paasataan telkkarissa ja netissä, että 130 kilon paino on "ihan normaali".
'Kehopositiivisuus on yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia."
Miksi sitten se kehopositiivisuudesta saarnaava on aina BMI > 35 eikä koskaan vaikka käsipuoli, lyhyt, tummaihoinen, psoriaatikko tms.?
Tämä. Lyhyesti sanottuna kehopositiivinen = läskiyttä normaalina pitävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä nuo oikeudet sitten on? Oikeus sipsiin ja kaljaan?