Mihin työhön ajattelette että kaltaiseni 37v pitkäaikaistyötön ilman koulutusta (pelkkä lukio) työllistyy? Työhistoriani on alle vuoden pituinen :D
Niin, jos kerran kaikille on kohta töitä, niin mihin sitten työllistyisin? :DD
M37
Kommentit (323)
Mistä niitä metsän istutus töitä voi hakea? Ei löydy te-palveluiden sivuilta.
Olen 42 v. ja hain tänä keväänä yliopistoon. Ja aika varmasti pääsen myös, koska olen tehnyt avoimen väylän opinnot keskiarvolla 5. Myös pääsykoe tuntui menevän hyvin. Ap:lla on aikaa vaikka mihin vielä, mutta pitää pistää toimeksi.
Minulla kyllä on jo tutkinto, mutta se on epävarmalta alalta jonne en ole koskaan kokenut soveltuvani, enkä siksi ole pärjännyt töissä kovin hyvin. Töitä on silti ollut aina, mutta ei ihan koulutusta vastaavaa. En edes ajattele, että olisin mitenkään vanha aloittamaan uusia opintoja.
Jos tarina on totta, niin juuri tällaisten ihmisten takia hallitusohjelma on muodostettu. Ei pitäisi olla tilannetta, jossa notkutaan toimettomana vuosikausia, vain koska ei vain huvita.
Onneksi Petteri laittaa kaikki tämmöiset lusmut kuriin.
Ei saatana minun selkävaivainen äitini on työskennellyt 30 vuotta siivoojana ja sinä nahjus et jaksa edes kylkeä kääntää. Olet vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi.
Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?
Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.
22-24v olin koulussa jonka keskeytin.
25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.
noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.
Ei vain kiinnostanut nuo koulut.
ap
Jestas mikä tapaus sä olet! Ei muakaan koulut kiinnostaneet, mutta silti olen ollut kokopäiväisessä työssä 20 vuotta! Hakeuduin hommaan johon ei tarvita koulutusta. Eikä mun töihin tarvita tänä päivänäkään sitä. Meillä on töissä eri alojen ihmisiä tai kouluja käymättömiä.
Lopeta ap tekosyiden keksiminen ja ota itseäsi niskasta kiinni. Todellisuudessa taidat nauttia tuosta loisimisesta. Olet ap mun silmiini toisten verorahoilla lokkeileva luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä TE toimiston väki auttaa sinua työllistymään, voit luottaa siihen.
TE-toimistosta ei kyllä itselleni työttömänä ollut niin mitään hyötyä. Voi kun olisiko oikeasti sellainen työnvälitystoimisto minkä kautta saisi työtön oikeita töitä!
Sekin varmaan on muuttumassa. TE keskukset aloittavat tehokkaat rankkuritoiminnat ja työttömien jahdit, se on varma se. Löysäilyä ei katsota hyvällä edes TE keskuksen sisällä vaan meininki tulee olemaan tulos tai ulos. Varmaan työpaikan menetyksen uhalla on virkailijan haavistettava tietty määrä työttömiä rysään, kokea rysä säännöllisesti, jalostaa saalis eli lykätä voimallisesti töihin. Paha paikka elämäntätapaluusereille. Mihinkään et karkuun pääse, ilmaista rahaa ei enää nosteta taikaseinästä. Se on dead end lusmuilulle.
Tämä on jonkun perskokkareen provo, jotta ihmisille syntyis vääristyneitä mielikuvia työttömyydestä. Ei muuta.
Mitä tähän hallitusohjelmaan tulee, niin Orpo itki Marian ohjelmassa kuinka perhettä alettiin uhkailemaan. Ei mitään oppinut?
Vierailija kirjoitti:
Tuo uudistus tarkoittaa ainoastaan sitä, että perustoimeentulotuellakin tulee hakea töitä, kuten työmarkkinatuella nyt.
Ja työmarkkinatukea minä olen saanut jo 10 vuotta...Joten mikään ei muutu.ap
-------
Miten sillä työmarkkinatuella pärjää jos ei saa muita tukia? Eikö se ole vain alle 600 euroa käteen? Voiko sen lisäksi tehdä osa-aikaista työtä ja saada lisäksi muutaman satasen?
Kannattaa hakea opiskelemaan hyväpalkkaista ja helposti työllistävää alaa: oikis, lääkis, kauppis, insinööri Minä tein näin ja ei ole ollut töistä pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi.
Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?
Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.
22-24v olin koulussa jonka keskeytin.
25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.
noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.
Ei vain kiinnostanut nuo koulut.
ap
Kertomasi paljastaa , että olet lusmuri. Käytät systeemiä hyväksesi. Oletko ajatellut, että työssä olevat joutuvat maksamaan sinunkin elämäsi.
Yhteiskunnan palvelut kärsivät tästä syystä. Veroilla ylläpidettävät palvelut joudutaan priorisoimaan. Valitetaan sitten, kun ei saa lääkäriä, lastenhoitoa yms.
Toivon sinun ottavan itseäsi niskasta kiinni ja alkavan rakentamaan yhdessä tätä yhteiskuntaa. Et aina olisi vain ottajasilloin.
On surullista lukea miten henkisesti huonosti ihmiset täällä voivat, kun täytyy tulla vauva-palstalle purkamaan patoumiaan ja väkivaltafantasioitaan sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät ole eläneet elämää "oikealla" tavalla. Suosittelen siirtymään ulos kauniiseen ilmaan ja hankkimaan ymmärrystä kaikkien ihmisten tasavertaisuudesta. Syyttäminen ja vastakkainasettelu ei auta ketään, ja toivonkin, että kaikki, jotka haaveilevat heikompien kyykyttämisestä ja nöyryyttämisestä saavat apua mielenterveydellisiin ongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
On surullista lukea miten henkisesti huonosti ihmiset täällä voivat, kun täytyy tulla vauva-palstalle purkamaan patoumiaan ja väkivaltafantasioitaan sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät ole eläneet elämää "oikealla" tavalla. Suosittelen siirtymään ulos kauniiseen ilmaan ja hankkimaan ymmärrystä kaikkien ihmisten tasavertaisuudesta. Syyttäminen ja vastakkainasettelu ei auta ketään, ja toivonkin, että kaikki, jotka haaveilevat heikompien kyykyttämisestä ja nöyryyttämisestä saavat apua mielenterveydellisiin ongelmiinsa.
Ja täällä vaan itsekin roikut. Olet ylemmyydentuntoinen ja tekopyhä hippokraatti.
Aloja jotka työllistää on hoitoala, siivousala esim. sairaalahuoltaja, välinehuoltaja. Sit on kaikkia metsiin liittyviä aloja esim. Metsäkoneenkuljettaja missä saat olla omissa oloissa. Paljon lyhyitä koulutuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea opiskelemaan hyväpalkkaista ja helposti työllistävää alaa: oikis, lääkis, kauppis, insinööri Minä tein näin ja ei ole ollut töistä pulaa.
Joo, nuo vaan vaativat esim matikkapäätä paljonkin. Eivät ole koulunkeskeyttäjän aloja. Jos oot lyhytpinnainen koulussa ja et opi nopeasti, tuskin susta lääkäriä tulee. Vaatii hiton hyvät paperit, ellet mene ulkomaille. Usein koulu keskeytyy esim. Sosiaalisten pelkojen vuoksi.
Ap on fyysisesti hyvässä kunnossa, jos jaksaa marjojakin poimia. Missähän asut? Se vaikuttaa paöjon työllistymismahdollisuuksiin. Kyllä sun ois pitänyt työn perässä vaikka muuttaa. Autotehtaallekin aikanaan haettiin työntekijöitä. Mutta jos ei mitään viitsi, niin eihän sitä sitten mitään tapahdukaan... vai onko aina ollut haaveena saada ilman omaa panostusta helppo työ, jossa hyvä palkka?
Varastoon keräilyyn. Siinä ei tartte kuin vähän osata numeroita ja lukea auttavasti. Tai kuunnella sujuvasti, jos on korvanappikeräilyssä. Ei sinne perusduuniin tartte mitään logistiikka-alan koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jonkun perskokkareen provo, jotta ihmisille syntyis vääristyneitä mielikuvia työttömyydestä. Ei muuta.
Mitä tähän hallitusohjelmaan tulee, niin Orpo itki Marian ohjelmassa kuinka perhettä alettiin uhkailemaan. Ei mitään oppinut?
Tuskin tämä on provo. Ihmiset vain luulevat niin, koska eivät usko, että tällaisia ihmisiä on. Kyllä heitä on - kymmeniä tuhansia. Minäkin olen tällainen.
Näissä ketjuissa aina toistuu myös se sama huutelu mitä teki menneisyydessä tai miksi ei tehnyt mitään menneisyydessä. Ne ovat merkityksettömiä kysymyksiä tai seikkoja. Oleellista on nykytilanne ja jos nykytilanne on keski-ikäinen ihminen vailla koulutusta, työkokemusta, osaamista ja motivaatiota niin työllistyminen on käytännössä mahdotonta. Moni sitten haluaa tälläkin palstalla pakottaa tällaisen ihmisen kärsimään, mutta ei se auta mitään. Se vain lisää kustannuksia ja yhteiskunnan kollektiivinen hyvinvointi vähenee.
Mua koettaa työkkärin täti pakottaa työkkäriin töihin. Mä en tod ole tyyppi joka "ymmärtää" ja on empaattinen, mullakin on elämä ja omia murheita. Istu siinä sitten, hymyile ja koeta kehittää jotain kun itse tiedän yhtä paljon kun se työhankija eikä v*ttuakaan kiinnostaisi. Siihen sitten joku alkkis tai joku diagnoosivirisijä niin hyppään ikkunasta.