Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työhön ajattelette että kaltaiseni 37v pitkäaikaistyötön ilman koulutusta (pelkkä lukio) työllistyy? Työhistoriani on alle vuoden pituinen :D

Vierailija
16.06.2023 |

Niin, jos kerran kaikille on kohta töitä, niin mihin sitten työllistyisin? :DD

M37

Kommentit (323)

Vierailija
261/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?

Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.

22-24v olin koulussa jonka keskeytin.

25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.

noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.

Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.

Ei vain kiinnostanut nuo koulut.

ap

Ei vaan kiinnostanut...Muitahan kiinnostaa ihan kympillä. Odottele nyt mistä löydät itsesi, olet viettänyt jo tarpeeksi vapaa.aikaa.  

Vierailija
262/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin taannoin harrastuskuvioiden kautta ihmisen kanssa, joka etsi töitä seuraavilla spekseillä ulkomaalaiselle puolisolleen

- pitää soveltua huonosti suomea puhuvalle, myös englanti huono

- hakijan ikä 50+, joten pitää olla joku mihin ei tarvita koulutusta vaan työpaikan perehdytys

- hakijalla ei pohjakoulutusta eikä oikein aiempaa työkokemustakaan, erinäisiä kursseja kyllä

- ei saa olla mitään fyysistä sillä hakiijalla selkäkipuja ja kroppa ei kestä fyysistä työtä muutenkaan, heikko ja heiveröinen

- pitää olla sisätyö ja säännölliset työajat kuitenkin liukumilla, että voi tulla halutessaan klo 10 

- pitää olla istumatyötä tai korkeintaan hyvin vähän liikkumista esim. kopiokoneelle

- ideaalisti työ sisältäsi esim. papereiden kopiointia ja muuta hyvin yksinkertaista toimistotyötä

- olisi keskiverto palkka, alkaisi kolmosella 

Mitäs työpaikkoja te ehdottaisitte hänelle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotimaan.

Vierailija
264/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 57v, kolme ammattia. Viimeisimmät opinnot 53v. Työllistyy hyvin. Asenne kun on oikea. Sinullekin AP , lähde fyysiseen työhön. Kunto kohenee ja pää pysyy kunnossa

Vierailija
265/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lähes vastaavassa tilanteessa. Ikää oli ehkä vuosi-pari vähemmän, mutta työhistoria lähempänä nollaa kuin yhtä vuotta. Sitten kävi tuuri ja työllistyin työkkärikurssin työkokeilun kautta, ja olen porskuttanut samassa työpaikassa hyvällä menestyksellä monta vuotta.

Kieltämättä vaati toki sen, että kävi tuuri ja osui sopiva paikka kohdalle.

Vierailija
266/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö AP muka ole joutunut työkokeiluun tms? Voiko oikeasti Suomessa loikoilla tekemättä mitään ja rahaakin siitä saa?

Vierailija
267/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä olet tehnyt koko aikuisiksi? Miten saat aikasi kulumaan? Hakeudu jollekin kurssille, lyhyeen koulutukseen tms; ethän voi jatkaa "entiseen tahtiin" vai mitä mieltä olet itse?

Aika paljon mennyt nettipelien parissa.

Myös urheilu ja musiikin harrastaminen on tullut tutuksi.

Samoin ystävien kanssa ajan viettäminen.

Marjoja sekä sieniä olen kerännyt ja saanut ihan mukavasti käyttörahaa.

ap

Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä liian avokätinen sosiaaliturva aiheuttaa. Ihmisen elämä pilalla.

Mutta sun mielestä työssäkäyvä ihminen, joka läträä aivonsa ja elimistönsä pilalle alkoholilla ja joutuu ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle, ei ole yhteiskunnalle ja veronmaksajille minkäänlainen ongelma?

Vierailija
268/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei noin vaan hankita. itse olen 30 kertaa hakenut ammattikouluun enkä ole päässyt.

Anteeksi, siis en tarkoita tätä nyt mitenkään kettuilevasti vaan ihmettelen vaan syvästi: miten ihmeessä sä et ole päässyt ammattikouluun? Toivottavasti tuut vastaamaan mulle. Tää ei mene mun ymmärrykseen.

Vierailija
269/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ihmettele, jos naiset sanoo sinusta, että ei vain kiinnosta tuollainen mies.

Vierailija
270/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet 36 vuotta loisinut toisten rahoilla? Hyi. Onneksi Orpo laittaa sinut kaivamaan junarataa.

Vierailija
271/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä TE toimiston väki auttaa sinua työllistymään, voit luottaa siihen.

TE-toimistosta ei kyllä itselleni työttömänä ollut niin mitään hyötyä. Voi kun olisiko oikeasti sellainen työnvälitystoimisto minkä kautta saisi työtön oikeita töitä!

Niitä työnvälitystoimistoja oli aiemmin, jotka suoraan jakoivat töitä ja myöskin kannustivat eteenpäin. Nyt tehdään vain suunnitelmia, hölmöjä tehtäviä ja työnhaku luetteloista, joissa tehtävien kuvaukset hyvinkin vajavaiset. Työkkärin perusajatus usein unohtuu, ja seurataan vain, että tehtävät on tehty. Kohtelu on kuin toisen luokan kansalaisen, heti riitelemässä.. Kannustus ja ymmärrys puuttuu. En myöskään ymmärrä, mitä hyötyä heistä minulle on ollut. Aiheuttaneet vain pahaa mieltä. Kiusaajalaitos. Jo pelkästään virkailijoiden asenne on pielessä ja tietyntyyppisiä ihmisiä sillä tupa täynnä. Naapuriini muutti kerran TE-virkailija ja kerroin, että minäkin olen työtön. Hän oli suu auki pitkään, eikä tahtonut uskoa.

Vierailija
272/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene työkkärin kustantamana opiskelemaan itsellesi ammattia akk:een? Aiotko kituuttaa koko loppuelämäsi?

Orpon  hallitus lakkauttaa aikuiskoulutustuen.

No eipä tuolla historialla mitään aikuiskoulutustukea varmaan saisikaan. Voihan sitä hakea ihan normaalia opintotukea ja mennä ammattikouluun. Siellä saa sentään lämpimän aterian maksutta.

Vierailija
273/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene työkkärin kustantamana opiskelemaan itsellesi ammattia akk:een? Aiotko kituuttaa koko loppuelämäsi?

No eipä tuolla historialla mitään aikuiskoulutustukea varmaan saisikaan. Voihan sitä hakea ihan normaalia opintotukea ja mennä ammattikouluun. Siellä saa sentään lämpimän aterian maksutta.

Maksutta? Ei missään muualla kuin peruskoulussa ole enää vuosikausiin saanut aterioita maksutta.

Vierailija
274/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin pari viikkoa sitten kesälomani alussa. Elokuun loppuun asti on työsopimus.

ikää on 55v. ja koko työurani olen kirjoittanut koodia firman omaan softaan. Muuta ammattikokemusta ei ole, ei myöskään ohjelmointiosaamista yleisemmin käytettyihin alustoihin.

En ole vielä selvittänyt asioita elokuun jälkeen. Loimaan kassan jäsen olen. 

Onneksi asun kaupungin asunnossa (yksiö), joten luulisi, ettei vuokra ole niin korkea ettei asumistukea saisi täysimääräisenä. 

On se hauskaa lähteä hakemaan uutta duunia, kun työkokemus on yhdestä firmasta ja työnsisältö sellaista ettei auta mihinkään... Ehkä ansiosidonnaisella (ja myöhemmin työttömyyspäivärahalla) pärjää, kun asumiskulut on näin pienet ja siihen luulisi saavan kohtuulliset tuet.

Saatara.

Vierailija
275/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksutta? Ei missään muualla kuin peruskoulussa ole enää vuosikausiin saanut aterioita maksutta.

Jaa, kyllä minä vaan olen ihan hiljattainkin.

Vierailija
276/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö AP muka ole joutunut työkokeiluun tms? Voiko oikeasti Suomessa loikoilla tekemättä mitään ja rahaakin siitä saa?

USAssa han olisi yksi niista sillan alla asujista joita ei taallakaan mikaan tyonteko niin kovin kiinnosta.

Vierailija
277/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apumies raksalle. Liikenneohjaus esim. asfaltoinnin yhteydessä.

Vierailija
278/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä minä vaan olen ihan hiljattainkin.

Et ole. Valehtelet.

Vierailija
279/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulostaa kyllä tosi aneemiselta. Mitä olet ajatellut kun olet päästänyt asiat tuolle mallille? 

Vierailija
280/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lukioiässä jo monenlaista työtä. Voit tehdä siivouskeikkaa, varastotyötä, mennä kaupankassalle, henk koht avustajaksi, puhelinmyyntiin, postinjakajaksi

Toki kertomasi perusteella tulee tunne, että et jostain syystä kykene hakemaan töitä tai ole halukas niitä tekemään? Tuohon ikään mennessä olisit kai muutenkin jo keksinyt itsellesi monia työmahdollisuuksia tai ollut kiinnostunut jatkokoulutuksesta?

Onko sinulla jotain diagnooseja tai päihdeongelmaa? Mitä työtä vanhempasi tai sisaruksesi tekevät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi