Onko normaalia jos kokee sekasaunomisen epämiellyttäväksi?
Minusta sanotaan aina että Suomessa alastomuus on ihan normaalia ja että ihmiset käy täysin sekaisin saunassa. Ehkä jotkut harrastavat tuollaista mutta itse ainakin koen sekasaunomisen aika epämiellyttäväksi
Kommentit (34)
En voi piilottaa fyysisiä reaktioitani.
Henkilökohtainen asia.Itse en käy sekasaunassa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollaiset naiset. Etenkin jos on hyvä kroppa jota esitellä.
-mies30-
juuri tämän takia nuo sekasaunat tuntuvat epämukavilta ku siellä joku kyylää
Kaikki siellä kyylää kaikkia, sen takia sekasaunaan mennään.
Niin no vaikea keksiä mitään muutakaan järkisyytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollaiset naiset. Etenkin jos on hyvä kroppa jota esitellä.
-mies30-
juuri tämän takia nuo sekasaunat tuntuvat epämukavilta ku siellä joku kyylää
Kaikki siellä kyylää kaikkia, sen takia sekasaunaan mennään.
Niin no vaikea keksiä mitään muutakaan järkisyytä
niin muuten mentäs iha perinteisellä sukupuolijaolla
Miksi tällaista pitää kysellä. Onko saunominen siis jotain muutakin kuin peseytymistä? Joku riitti tai rituaali? Itse hoidan henkilökohtaisen hygieniani ihan omassa seurassani. Miksi juuri saunassa pitäisi tallustella vieraiden ihmisten kanssa alastomana, miksei sitten yhtä lailla kaupassa tai kirjastossa? Aihe on esillä aika usein täällä, joten kertokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista pitää kysellä. Onko saunominen siis jotain muutakin kuin peseytymistä? Joku riitti tai rituaali? Itse hoidan henkilökohtaisen hygieniani ihan omassa seurassani. Miksi juuri saunassa pitäisi tallustella vieraiden ihmisten kanssa alastomana, miksei sitten yhtä lailla kaupassa tai kirjastossa? Aihe on esillä aika usein täällä, joten kertokaa.
En tajua itsekään. Täällä ihmisiä suorastaan raivostuttaa, jos joku ei halua uida/ peseytyä/ saunoa muiden kanssa
Ei ole Suomessa juuri tapanakaan muuten kuin perhepiirissä
S*ksalaisten keksintöä kaikki
Yksin saunon. Silloin harvoin, kun saunon. En menis sekasaunaan.
Omituisinta on sellainen, että kutsutaan ihmisiä illanviettoon, ihan tavalliseen kerrostaloasuntoon. Sitten käy selväksi, että isäntäväki on pannut saunan päälle ja kaikkien oletetaan osallistuvan saunomiseen. Mihet ja naiset yhdessä tai erikseen, sillä ei ole tässä merkitystä, vaan sillä, että olet käynyt kotona suihkussa, meikannut, muokannut kampausta ja laittanut siistimpää asustetta, kuten tapana on. Sitten, yhtäkkiä, kaikki komennetaan saunaan. Höh? Hassumpaa ainoastaan olisi tilanne, jossa kyläpaikassa olisi vain tavallinen kylpyhuone ja kaikkien olisi käytävä suihkussa kesken illan.
Olisiko hieman outoa?
Vierailija kirjoitti:
Omituisinta on sellainen, että kutsutaan ihmisiä illanviettoon, ihan tavalliseen kerrostaloasuntoon. Sitten käy selväksi, että isäntäväki on pannut saunan päälle ja kaikkien oletetaan osallistuvan saunomiseen. Mihet ja naiset yhdessä tai erikseen, sillä ei ole tässä merkitystä, vaan sillä, että olet käynyt kotona suihkussa, meikannut, muokannut kampausta ja laittanut siistimpää asustetta, kuten tapana on. Sitten, yhtäkkiä, kaikki komennetaan saunaan. Höh? Hassumpaa ainoastaan olisi tilanne, jossa kyläpaikassa olisi vain tavallinen kylpyhuone ja kaikkien olisi käytävä suihkussa kesken illan.
Olisiko hieman outoa?
Joillain paikkakunnilla se vain on osa vieraanvaraisuutta, vaikka saattaakin urbanisoituneista tuntua oudolta
Vierailija kirjoitti:
Ei se sekasaunominen ole enää mitään yleistä.
Ei se ole koskaan ollut yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Saunon mieluiten yksin. Se on kaikkein rentouttavin tapa.
Olen saunonut aina yksin paitsi ihan lapsena äidin tai mummin kanssa. En ole ikinä uhrannut ajatustakaan sekasaunomiselle. Mieheni saunoo myös yksin, meille sopii näin.
Minulla ei ole mitään ongelmaa käydä uimahallin saunassa vieraiden naisten kanssa, mutten kyllä kävisi siellä vieraiden miesten kanssa. Enkä varmasti ole poikkeus.
Eikä se alastomuuden seksuaalinen puoli muutu yhtään mihinkään riippuen huoneesta missä alasti ollaan. Ihan samalla lailla ne miehet katsovat alastonta naista näkevätpä hänet sitten saunassa tai vaikka keittiössä. Jos ette usko, kysykää miehiltänne.
Eri asia sitten on, haittaako tämä.
näinhän se vähän menee