Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla asuvana naurattaa Suomen alkoholipolitiikka

Vierailija
16.06.2023 |

Täällä saa väkeviäkin ruokakaupasta ilman kellon kyttäystä. En tunne ketään, kenellä se olisi syy alkoholiongelmaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ollaan nyt kuitenkin iloisia, että vähän edistystä tapahtuu.

Vierailija
2/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa on alkoholiin meneväistä. Suurimmalle osalle viina ei sovi ollenkaan. Ehkä toisaalla osataan ottaa sivistyneesti lasi viiniä mutta täällä sitä kitataan sammio kaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Japanissa saa 24/7 vaikka 10 litran viskitynnyrin ostettua itselleen. Viina virtaamaan sanon minä!

Vierailija
4/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen, ovat kaikki vain ulkosuomalaisia jotka villiintyivät ulkomailla. Niin kuin pukit olisivat päässeet vapaasti kaalimaalle ensimmäistä kertaa. Viinan himo verissä. Paikallisilla ei ongelmia.

T. Ulkosuomalainen

Vierailija
5/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen, ovat kaikki vain ulkosuomalaisia jotka villiintyivät ulkomailla. Niin kuin pukit olisivat päässeet vapaasti kaalimaalle ensimmäistä kertaa. Viinan himo verissä. Paikallisilla ei ongelmia.

T. Ulkosuomalainen

Mikä on pointtisi? Eikö ihmisille ole oikeus tuohon?

Vierailija
6/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa.

Vierailija
7/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ulkosuomalainen

Fasisti haluaa kontrolloida minun hjuomista, se ei käyhpäinsä . ette tule vpittaman.

Vierailija
8/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ulkosuomalainen

Pointti, että kielletty hedelmä kiinnostaa. Jos ei olisi ollut kotimaassa kielletty, ei tarvitsisi tehdä ylilyöntejä.

Vierailija
9/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haetaan Alkosta viinaa niin paljon ettei koskaan lopu kesken. Ruokakaupan litkuja en juo ollenkaan muuta kuin pelkkää kirkasta, kossua tai vodkaa hyvin laimennettuna. Viinejä, kaljoja ja siidereitä ja muita värillisiä en juo koskaan koska niissä on niin paljon lisäaineita että kuuppa tulee kipeäksi. 

Vierailija
10/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Helsingin Sanomien toimittaja ei voinut peitellä puolueellisuuttaan, kun piti tästäkin kirjoittaa otsikko: Pussikaljoittelijoilta täyslaidallinen alkoholipolitiikalle. Ja kuitenkin jutussa kehuttiin sitä, että viimeinkin nykyhallitus ajaa vahvempaa alkoholia kauppoihin, eli ovat tyytyväisiä hallituksen toimintaan. Mutta sitähän ei voi hesarin toimittaja mitenkään ammattitaidottomana ja puolueellisena idealistina lehteen kirjoittaa. Hauskaa.

Vierailija
11/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saisin tarvitsemani vaikka alkoholia saisi vain yhtenä päivänä viikossa viiden tunnin ajan. En ole absolutisti. 

Vierailija
12/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se alkoholi niin tärkeä ole, että sitä pitäisi olla tarjolla 24/7. Nykyiset aukiolot riittää mainiosti. Kaavailtu olutveron alennuskin turha. Kyllä aika ja rahat riittää siihen määrään, mitä kuluu.

Vierailija
13/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alkoholisti isälle tämä teki ainakin sen, että pelkällä kaljalla harvemmin meni rähinätasolle ja vähän kun vahvempaa sai, niin sitten hakattiin vähän äitiä, tai jotain toista juoppoa ja pistettiin kämppä paskaksi huudettin ja räyhättiin aivan turhasta asiasta. Kaljat kun loppui ja sitä ei ysin jälkeen saanut, niin kämppä tyhjäksi kaikista lähiön juopoista ja sitten baariin ja kotona oli ihan kiva asua sen jälkeen ja pääsi nukkumaan. Toivon, että ap kohtaa joku päivä elämässää myös oikein ihanan alkoholistin joka vetää sitä turpaan ja tietää mitä on oikea pelko. 

Itse muuten olen täysin raitis, koska alkoholi on luusereiden juoma.

Vierailija
14/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän alkoholisti isälle tämä teki ainakin sen, että pelkällä kaljalla harvemmin meni rähinätasolle ja vähän kun vahvempaa sai, niin sitten hakattiin vähän äitiä, tai jotain toista juoppoa ja pistettiin kämppä paskaksi huudettin ja räyhättiin aivan turhasta asiasta. Kaljat kun loppui ja sitä ei ysin jälkeen saanut, niin kämppä tyhjäksi kaikista lähiön juopoista ja sitten baariin ja kotona oli ihan kiva asua sen jälkeen ja pääsi nukkumaan. Toivon, että ap kohtaa joku päivä elämässää myös oikein ihanan alkoholistin joka vetää sitä turpaan ja tietää mitä on oikea pelko. 

Itse muuten olen täysin raitis, koska alkoholi on luusereiden juoma.

Minä taas olen nähnyt sen kun saanti on ongelma, niin ostetaan sitten kunnolla varastoon, ja kun sitä kotona on, niin tuleehan se juotua viimeiseen pisaraan. Kaikkialla ei esim. alkot ole auki aamusta iltaan eikä joka päiväkäån, niin pitäähän se sitten ostaa iso lasti... 

Vierailija
15/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vietävästi kun tällainen asia saa niin paljon painoarvoa medioissa ja eduskunnan aikaa. Sen sijaan sairaaloiden huonot tilanteet, lasten mielenterveys, vanhusten huono hoito jne. vaietaan. Emme tarvitse ruokakaupoista väkevämpää alkoholia, mutta tarvitsemme lääkärit lähelle ja hoitajille arvostusta myös palkoissa.

Vierailija
16/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain viimeviikolla ihan ruokakaupasta 95%, teen limoncinoa kesäksi:)

Vierailija
17/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sille on syynsä? En ole muöskään itse ulkomailla todistanut kenenkään ostavan tölkkikaupalla halvinta mahdollista kuraolutta. Suomessa tätä näkee säännöllisesti.

Vierailija
18/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ymmärtää, että vain alkoholisti on huolissaan viinan saatavuudesta.

Ei muut.

Vierailija
19/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa asuneena minua ei naurata Suomen päihdepolitiikka kannabiksen suhteen. Eikä alkoholipolitiikkakaan, alkoholin ollessa Suomen merkittävin ja kallein tuhoaja.

Vierailija
20/33 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansa on alkoholiin meneväistä. Suurimmalle osalle viina ei sovi ollenkaan. Ehkä toisaalla osataan ottaa sivistyneesti lasi viiniä mutta täällä sitä kitataan sammio kaupalla.

Hevon paskat. Vain te Räsäsen ikäiset kääkät ette osaa käyttää alkoholia sivistyneesti. Kyllä nuoret ovat saaneet tästä paskapuheilla perustellusta holhouksesta tarpeekseen.