Orpon hallitus nostaa lääkkeiden hintoja
Tämä tapahtuu nostamalla lääkkeiden alv 10 % -> 14 %. Sairaat kyykkyyn.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa se tosiasia, että ympäristön kannalta on hyvä, että ihmiset kuolevat nuorempina, koska tällöin näiden hiilijalanjälki jää vähäisemmäksi. Luonto kiittää, kun lääkkeet jää saamatta.
Siis vähemmän työkykyisiä ihmisiä?
Ikäni puolesta minulle kuuluisi kotiapu, jota tytär ilmaiseksi käynyt tekemässä. Nyt kun lääkeitäkin nyysitään, niin päätin että käykööt yhteiskunnan piikkiin hoitamassa. Lypän kaikki mitä yhteiskunnasta minulle kuuluu kerran ahtaalle laittavat. Kalliimmaksi heille tulee kun mummot suuttuu kuristamiseen.
Mutta onneksi kalja halpenee. Voi vttu.
Sairaat saa kärsiä tuskissaan.
Työttömät laitetaan kaduille asumaan.
Työntekijöistä tehdään orjia.
HYVÄ_ SUOMI, HYVÄ ORPO, näin suomi romuttuu.
Tämä on kyllä älytön uudistus. Monen on pakko hankkia lääkkeitä. Alkoholin, tupakan ym. veroja voisi nostaa, mutta että lääkkeiden. Palkaton eka sairauspäivä menee samasn kastiin. Olen itsekin ollut mahataudissa bussissa, töissä ja lääkärissä (muu asia kuin mahatauti) rahan ohjaamana. Kyllä hävetti tartuttamisriskit ja oli kiusallista, mutta rahan menetyksen välttäminen ohjasi silloin tuohon.
Urpot eivät tajunneet, että se tulee lopulta kalliiksi yhteiskunnalle. Mun lääkkeet maksaa nyt 2000 e kuukaudessa ja Kela korvaa 100 %. Eihän tuosta ole kurittajille mitään iloa.
Nyt voidaan tehdä puhtaasti pahaa kun on oikeistohallitus.
Kansalaiset. Antakaamme Orvolle omaa lääkettä, takaisin kaikki joukolla hakemaan (VIROSTA) Lääkkeet ovat huomattavasti edullisempia. Suomalaisen lääkärin antama resepti-3/kuukauden lääkkeet saa tuoda laillisesti. Emmehän anna Orpojen enää johtaa neljän vuoden kuluttua, JA TOIVOMME ILTARUKOKSISSAMME ETTÄ HÄN PALAA ÄKKIÄ PAINEEN ALLA LOPPUUN, JA JOUTUU ITSE ORPOLAAN. Minulla on tunne, että tämä hallitus palaa henkisesti, jo huomattavasti aikaisemmin oppositioon mihin se ehdottomasti kuuluu. Sosiaali huollon vajaus oli n. kaksi miljardia ja orpo leikkaa vielä kaksi miljardia lisää, eli maksattaa kaikkein vähävaraisemmilta , jotka annetaan varakkaille. On miehellä oikea nimi (ORPO)
Sairaslomat kielletään ja lääkkeiden hinnat nostetaan pilviin....
Vierailija kirjoitti:
Mutta kalja halpenee!
Jotain senttejä?
Köyhät kyykkyyn. sairauden vuoksi moni joutuu käyttämään lääkkeitä koko iän. sähkö kallista,ruuan hinta noussut. On monia jotka aloittavat työn sairauden vuoksi kuntouksen kautta, sitten pääsevät palkkatuella töihin saavat pikkuisen enemmän käteen ja iloitsevat että pystyvätkin tekemään töitä. mutta mitä tekee orpo, vie lopunkin halun yrittää. kyllä rahaa löytyy herrojen palkankorotukseen jotka saavat aivan älytöntä palkkaa, ja sopetumisrahaan kun jäävät pois töistä, kortistoon samalla tavalla kuin tavalliset työntekijät joilta työ loppuu. Onko oikein tämä nöyryytys pienituloisia ja vanhuksia kohtaan.
Petteriä ei haittaa, vaikka lääkkeet kallistuvat. Petteri siipeilee ja on aina siipeillyt muiden piikkiin. Muut ovat aina maksaneet Petterin lääkkeet.
Ei se paljoa vaikuta. Tai no, itse maksettuun Ozempiciin 4,60€/kk (115€ x 1,04= 119,60€)
Alv nyt 10%, nousee 4%-yks. Eli 100€:a kohden nousee 4€.
Jos kela korvaa lääkkeet, nousu leikkaantuu 40-65%.
Nooo, minun sarjalääkityksen maksaa valtio jo nyt, joten eipä siitä tule muutosta.
Orpon pitäisi puuttua sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksulakiin, ja korottaa siellä enimmäismääriä. Kaikkiin terveydenhuollon maksuihin 40% korotus. Ja perusterveydenhuollon vuosimaksu pois, niin että jokainen käynti maksaa erikseen. Näin hyvinvointialueet saavat lisää rahaa, eikä tarvitse niin paljon vinkua valtiolta lisätukea. Eikä ikäihmiset mene huvikseen lääkäriin valittelemaan olemattomia vaivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Sairaat ovat usein köyhiä joiden työkyky on heikko joten ne loisivat perussuomalaisen eliitin rahoilla. Saadaan luonnollista poistumaa kun niillä ei ole varaa lääkkeisiin.
Nazzukoitahan te tosiaan olettekin, vaikka kaikkihan sen jo toki tiesi. Mutta mikä huuto on aina ollut, kun tuon totuuden on ääneen sanonut.
Ainut ongelma ei ole asiakkaan maksama hinta, vaan lääkkeiden saatavuus kansainvälisiltä lääkefirmoilta, joka jo nyt kuormittaa ja vaikeuttaa terv.hoitoa, hoitajapulan lisäksi, jos lääkkeet hoidon kannalta ovat välttämättömiä.
Sipilän hallituskaudella Kokoomus ja Persut "halpuuttivat" lääkkeiden hintaja ja nyt viiden vuoden jälkeen toimenpiteet näkyvät terv.hoidossa konkreettisesti, kun lääkkeitä Suomi ei saa "alihintaan" (hintakatto) kansainvälisiltä lääkeyritykseltä, kun muut maat vievät lääkkeet ja maksavat niistä lääkefirmoille normaalin markkinahinnan. Esim. epilepsia ja sydänlääkkeistä on ollut pulaa jo vuosia, kun Suomi on valmis maksamaan lääkkeistä vain x hinnan, eikä lain mukaan yhtään enempää.
Ehkä Kokoomus ja Persut purkavat näin terv.hoidon jonoja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-marin-piti-saada-lisaa-elintark…
Vierailija kirjoitti:
Ikäni puolesta minulle kuuluisi kotiapu, jota tytär ilmaiseksi käynyt tekemässä. Nyt kun lääkeitäkin nyysitään, niin päätin että käykööt yhteiskunnan piikkiin hoitamassa. Lypän kaikki mitä yhteiskunnasta minulle kuuluu kerran ahtaalle laittavat. Kalliimmaksi heille tulee kun mummot suuttuu kuristamiseen.
Kotiapu ei määräydy iän perusteella, vaan perusterveydenhuollon arvioiman kunnon mukaan. Ja voit olla varma, että se halutaan arvioida paremmaksi kuin se todellisuudessa on.
Köyhä on aina se jolta otetaan. Eikö ne kristilletkään ole heikompien puolella? Missä kristilliset arvot. Orpolta en muuta odottanutkaan. Kokoomuslaiset ottaa aina köyhiltä. Oikeudenmukaisuutta olisi se,että rikkailta otettais.
Sitten tämän mummon lääkkeet jää apteekkiin. Nytkin rahapulssa niitä puolittelen. Sossu niin kaukana että taksilla pitäisi mennä.. Toivottavasti kuolen..