Mikä ajoi sinut pettämään?
Kommentit (43)
Pettämään? Tämä on asia jota ollaan puitu meillä. En koskaan fyysisesti koskenutkaan työtoveriini. Ajatuksissani monesti kylläkin ja monella tapaa. Ihastuin korviani myöten. Mutta se, minkä kumppanini kokee pettämisenä on se, että työtoveri vei kaiken aikani. Jaoin ajatukseni hänelle, en enää kumppanilleni. Kotona ollessa olin omissa maailmoissa ja ajattelin vain häntä. Töissä kävimme kaikki keskustelut asioista ja tuntui hyvältä. Kotona tein yksikseni asioita ja ajattelin vain häntä. Viestittelimme hiukan myös vapaa ajalla. Kumppani kokee että petin häntä henkisesti jättämällä täysin ulkopuolelle. Alkuun en ymmärtänyt ihastunut kun olin. Nyt jälkeenpäin näen mitä tarkoitti. Kamalaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka ei ole sinulle koskaan läsnä ja ajattelee vain jotain toista ja jakaa omat ajatukset vain jollekkin muulle.
Vierailija kirjoitti:
Pettämään? Tämä on asia jota ollaan puitu meillä. En koskaan fyysisesti koskenutkaan työtoveriini. Ajatuksissani monesti kylläkin ja monella tapaa. Ihastuin korviani myöten. Mutta se, minkä kumppanini kokee pettämisenä on se, että työtoveri vei kaiken aikani. Jaoin ajatukseni hänelle, en enää kumppanilleni. Kotona ollessa olin omissa maailmoissa ja ajattelin vain häntä. Töissä kävimme kaikki keskustelut asioista ja tuntui hyvältä. Kotona tein yksikseni asioita ja ajattelin vain häntä. Viestittelimme hiukan myös vapaa ajalla. Kumppani kokee että petin häntä henkisesti jättämällä täysin ulkopuolelle. Alkuun en ymmärtänyt ihastunut kun olin. Nyt jälkeenpäin näen mitä tarkoitti. Kamalaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka ei ole sinulle koskaan läsnä ja ajattelee vain jotain toista ja jakaa omat ajatukset vain jollekkin muulle.
Mun ex-mies jäi kiinni reilu pari vuotta kestäneestä salasuhteesta ja todellakin loukkaannuin enemmän siitä suhteen henkisestä puolesta. Salasuhteen kanssa jaettiin seikkailuja, häntä huomioitiin ja hänelle suunniteltiin yllätyksiä. Hän oli mielessä heti aamusta sekä viimeisenä illalla ja toki myös siinä välissä. Suhteen aikana hän oli ainoa oikea ja sielunkumppani, jota minä en ilmeisesti koskaan ollut. Tällaista minulle ei ainakaan koskaan kerrottu. Se että panivat oli oikeastaan ihan sama, mutta se rakastuminen ja minun sulkeminen kaiken ulkopuolelle oli paljon rankempaa mulle.
Siinä konkreettinen raja pettämiseen, onko se poika vain kuvannollisesti, vai konkreettisesti pään sisällä. Tai vastaavasti, onko se tytön nimi ihan kielen päällä, vai onko se tyttö kielen päällä. Hauskaa tämä suomen kieli.