"Teit varmaan puolisollesi ruoat valmiiksi"
Olen lähdössä huomenna viikoksi reissuun. Puhuin puhelimessa iäkkään omaiseni kanssa ja hän totesi "teit varmaan X:lle ruoat valmiiksi siksi aikaa".
Minä teen meillä yleensä ruoat, se pitää paikkansa, koska puoliso tekee vuorostaan enemmän muita kotitöitä (imurointi ja vaatehuolto ovat käytännössä kokonaan hänen vastuullaan). Ei silti tullut mieleenkään, että hänelle pitäisi erikseen tehdä ruokaa sille ajalle, kun minä olen poissa. Pakastimesta löytyy kyllä syötävää, jos ei halua syödä eineksiä. Uskoisin kuitenkin, että hänkin käy ulkona syömässä, grillaa ja syö kavereillaan ja varmaan välillä menee ihan eineksillä.
Tekisitkö sinä puolisollesi ruoat jääkaappiin/pakastimeen lähtiessäsi viikoksi tai pitemmäksi aikaa reissuun?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me vähintäänkin käytäisiin kaupassa ostamassa hänelle jotakin helppoa valmiiksi.
Miksi?
Meinasi tulla mulle slaagi ja meille riita, kun hän alkoi omatoimisesti lämmittämään nakkeja uunissa ritilällä ilman leivinpaperia.
Se on laitonta olla parisuhteessa 13-vuotiaan kanssa
Mutta antanee ymmärrystä, miksi toimin niin kuin toimin. Vältän pahempaa.
Meillä on näitä suvussa ollut kun nainen on haukuttu huonoksi ihmiseksi kun mies laihtuu jääkaapin edessä kun itsekäs vaimo käy töissä eikä ruoki miestään joka työskentee kotonaan.
Onhan ne jotkut vanhat ukkelitkin niin avuttomia että yksin suunnilleen kuolisivat nälkään.
En tee. Mieheni on loistava ruuanlaittaja ja toisaalta pakkasessa on syötävää.
Juuri olin 3 vkoa poissa ja selvisi hyvin. Tosin tytär paljasti että mies oli tehnyt kerran eineslihapullista ja paahtoleivästä "hampurilaisen"😂
Noita kun meillä ei normaalisti syödä lainkaan
En tee varta vasten, mutta minulla on tapan tehdä aina isompia annoksia, joten pakastimesta kyllä yleensä löytyy viikoksi syötävää, jos viitsii hakea ja lämmittää
En todellakaan tekisi. Meillä mies tekee pääosan ruuista, mutta ei hänkään tekisi minulle. Ihan hullu ajatus.
-100/5
Älä jaksa
Niin väsynyttä ku olla ja voi. Valivaliuliulivolivoli ja ini ini
Vaikka joku vanhus sanois oikeesti tuollaista, mitä sitten?!!
Meillä mies olisi loukkaantunut, jos tällaista olisin touhunnut. Sai kyllä ruokittua itsensä ja kaksi lastamme työmatkojeni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä: Uunin ja ritilän pesu on Peestä,
-jos joku ei tajunnut.
t. 17
No mutta siinähän oppii, kun ne pesee. Useimmat oppivat tuollaiset asiat jo opiskelijoina, kun muuttavat yksin asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne jotkut vanhat ukkelitkin niin avuttomia että yksin suunnilleen kuolisivat nälkään.
Juu, mun isä (s. 1924) ei varmaan osannut edes vettä keittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me vähintäänkin käytäisiin kaupassa ostamassa hänelle jotakin helppoa valmiiksi.
Miksi?
Meinasi tulla mulle slaagi ja meille riita, kun hän alkoi omatoimisesti lämmittämään nakkeja uunissa ritilällä ilman leivinpaperia.
Se on laitonta olla parisuhteessa 13-vuotiaan kanssa
Mutta antanee ymmärrystä, miksi toimin niin kuin toimin. Vältän pahempaa.
Entä jos joudut yllättäen sairaalaan? Eikö olisi molempien etu, että puoliso osaisi laittaa itselleen ruokaa. Siinähän hän olisi oppinut kantapään kautta, kun olisi pessyt uunin.
Viikonlopuksi pois lähtiessä olen joko tehnyt makaronilaatikon tai yleisemmin ostanut eineksiä miehelle. Toki voisin myös sanoa että hae sit itelles ruokaa, niin hakisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No nyt olen vajaa kun en ymmärrä, että mitä väärää tässä on?
Normaalisti pestään uuni muutenkin vähintään kuukausittain ja kaikki pellit ja ritilät joka käytön jälkeen niin ei siinä ritilässä mitään ihmeellistä ole. Mikä sun ongelmasi siis on? Miksi pitää kehittää riitaa olemattomista asioista? Meillä ainakin käytetään leivinpaperia, jonka maksimilämpötila on +225 ja itse ainakin saatan grillailla nakkeja tai makkaroita vielä kovemmassa lämmössä niin miten se leivinpaperi auttaa kun sitä ei voi uuniin laittaa?
Meillä on kaksi lasta joten jos lähtisin viikoksi pois, tekisin kyllä ruokaa jääkaappiin ja pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No nyt olen vajaa kun en ymmärrä, että mitä väärää tässä on?
Normaalisti pestään uuni muutenkin vähintään kuukausittain ja kaikki pellit ja ritilät joka käytön jälkeen niin ei siinä ritilässä mitään ihmeellistä ole. Mikä sun ongelmasi siis on? Miksi pitää kehittää riitaa olemattomista asioista? Meillä ainakin käytetään leivinpaperia, jonka maksimilämpötila on +225 ja itse ainakin saatan grillailla nakkeja tai makkaroita vielä kovemmassa lämmössä niin miten se leivinpaperi auttaa kun sitä ei voi uuniin laittaa?
Se siinä oli "väärää" kun mies ei tehnyt niin kuin naisen mielestä olisi pitänyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mun isä (s. 1924) ei varmaan osannut edes vettä keittää.
Ja mun isäni s 22 oli loistava ruuanlaittaja. Teki aina ruuat äidille kun jäi 10v aiemmin eläkkeelle, samoin minulle (kun vielä asuin kotona) ja äidille aamiaiset joka aamu vaikka lähti myöhemmin töihin/oli eläkkeellä.
Oli myös sikäli poikkeuksellinen että osallistui siivoukseen ja lastenhoitoon
Ainoa minkä kieltäytyi opettelemasta siinä vaiheessa kun äiti oli kuolemansairas oli pyykkikoneen käyttö, vaan eipä se pitänyt äitiäni hengissä.
Laitatko Natusania kun olet pessyt pyllyn?