"Teit varmaan puolisollesi ruoat valmiiksi"
Olen lähdössä huomenna viikoksi reissuun. Puhuin puhelimessa iäkkään omaiseni kanssa ja hän totesi "teit varmaan X:lle ruoat valmiiksi siksi aikaa".
Minä teen meillä yleensä ruoat, se pitää paikkansa, koska puoliso tekee vuorostaan enemmän muita kotitöitä (imurointi ja vaatehuolto ovat käytännössä kokonaan hänen vastuullaan). Ei silti tullut mieleenkään, että hänelle pitäisi erikseen tehdä ruokaa sille ajalle, kun minä olen poissa. Pakastimesta löytyy kyllä syötävää, jos ei halua syödä eineksiä. Uskoisin kuitenkin, että hänkin käy ulkona syömässä, grillaa ja syö kavereillaan ja varmaan välillä menee ihan eineksillä.
Tekisitkö sinä puolisollesi ruoat jääkaappiin/pakastimeen lähtiessäsi viikoksi tai pitemmäksi aikaa reissuun?
Kommentit (37)
Öh, jos aikuinen ihminen ei osaa itse tehdä / sulattaa ja lämmittää pakkasesta / ostaa itse ruokaansa, niin en kyllä edes sellaisen kanssa olisi.
No jessus, en ikinä voisi olla minkäänlaisessa suhteessa niin avuttoman miehen kanssa, joka ei edes ruokaa saa itselleen järjestymään (miten sellaista voisi arvostaa? - en itsekään ole mikään hyvä kokki, mutten sentään nälkään kuole ilman palvelijaa), eli en siis todellakaan tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Öh, jos aikuinen ihminen ei osaa itse tehdä / sulattaa ja lämmittää pakkasesta / ostaa itse ruokaansa, niin en kyllä edes sellaisen kanssa olisi.
Ei puoliso siis ole odottanutkaan minun tekevän, hämmennyin vain tuosta läheisen oletuksesta.
Kun puoliso oli kipeänä, niin tein. Kun taas minä olin pienen huonosti nukkuvan vauvan kanssa kotona, niin puoliso teki ruoan valmiiksi matkansa ajaksi.
Eli poikkeustilanteissa on tehty.
Suvussa kerrotaan sankaritarinana miten äiti synnytti kaksoset ja nousi sitten laittamaan ruokaa pellolta saapuvalle miehelleen ja parille muulle työmiehelle.
Ne kaksoset kylläkin kuoli pariviikkoisina, mutta mitäs siitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puoliso siis ole odottanutkaan minun tekevän, hämmennyin vain tuosta läheisen oletuksesta.
Mutta kysyit silti,"tekisitkö" ja siihen vastasin
En tee, puolisoni on aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastasit?
En ikäihmiselle kehdannut vastata tylysti, joten kuittasin, että on toki pakastimessakin ruokaa, mutta varmaan X syö paljon ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastasit?
En ikäihmiselle kehdannut vastata tylysti, joten kuittasin, että on toki pakastimessakin ruokaa, mutta varmaan X syö paljon ulkona.
Eli kuinka vanha on siis ikäihminen?
En tekis, jos koen et laihiksesta olis hyötyä.
Kyllä noi tiukasti sukupuoliroolittuneissa liitoissa olevat mummelit ja papat alkaa olla katoavaa kansanperinnettä.
Tuskinpa 60v nuoremmissa kukaan tuollaista pyllynpyyhintäpalvelua kaipaa tai tarvitsee.
Hah, no en. Ei ole koskaan käynyt edes mielessä.
No ei oo kyllä käynyt mielen vieressäkään tehdä. Aikuinen mies.
En tietenkään, mutta eipä tuollaista kukaan enää meidän sukupolvessa edes oleta.
vm. -87
Kyllä me vähintäänkin käytäisiin kaupassa ostamassa hänelle jotakin helppoa valmiiksi.
Miksi?
Meinasi tulla mulle slaagi ja meille riita, kun hän alkoi omatoimisesti lämmittämään nakkeja uunissa ritilällä ilman leivinpaperia.
Tein ruuat ja jälkiruuat valmiiksi. Hän vaan sitten lämmitti. Näin meillä aina toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me vähintäänkin käytäisiin kaupassa ostamassa hänelle jotakin helppoa valmiiksi.
Miksi?
Meinasi tulla mulle slaagi ja meille riita, kun hän alkoi omatoimisesti lämmittämään nakkeja uunissa ritilällä ilman leivinpaperia.
Se on laitonta olla parisuhteessa 13-vuotiaan kanssa
Nimimerkillä: Uunin ja ritilän pesu on Peestä,
-jos joku ei tajunnut.
t. 17
En ole tehnyt. Vaikka olenkin sillä ansainnut paikan huonojen vaimojen kerhossa.
Anoppi muisti joka kerta, kun keskustelimme ollessani raskaana, kertoa miten teki valmiiksi ruoat synnytysreissua varten ja vähän ylimääräistäkin, ja toki myös aamiais- ja iltapalavoileivät teki miehelleen vielä lapsiveden mentyä.