YLE: Ruotsi taistelee puutiaisaivokuumeen kourissa! Runsaasti tartuntoja. :( Rokotteet ovat loppuneet myös Suomessa, koska Ruotsissa yritetään pelastaa kansaa rokottamalla. Pitäisikö luontoon meno kieltää tänä kesänä?
"Ruotsissa on esiintynyt runsaasti puutiaisaivokuumetta ja sitä vastaan on annettu paljon rokotuksia, mikä on puolestaan johtanut rokotteiden loppumiseen."
Kommentit (10)
Ehkä kannattaisi kieltää, mutta eikö noita.punkkeja voisi tosiaan myrkyttää jotenkin...??
Hmmm. Eikö siellä sitten ole porukka käynyt rokottautumassa aiemmin? Me ollaan Hämeen hitaita ihan kaikessa ja silti on koko porukalla jo kaksi rokotetta (peräkkäiset vuodet) ja kolmas otetaan ensi kesänä niin sitten saadaan kai olla aika monta vuotta turvassa tuolta. Eikö tästä nyt ole puhuttu jo vuosikausia? Niitä punkkeja vilisee täällä Uudellamaalla ja niitä on irroteltu koirista ja yhdestä lapsestakin niin ei kyllä oteta tuon asian suhteen riskejä.
Miten onnistutte keräämään punkkeja itseenne kaupungeissa ja tyyliin puistoissa? Itse olen luonnossa 9 tuntia per päivä, eikä vuosikymmenen aikana ole ollut kuin 2 punkkia vipeltämässä iholla. Olen vieläpä paikassa, jossa on tiedetään olevan paljon punkkeja.
Kiellä itseltäsi. Eikö koronapelleilystä opittu mitään?
Miten se mutiaisaivokuume tarttuu? Katuryöstön yhteydessäkö?
Juuri eilen kävin ottamassa kolmannen punkkirokotteen punkkibussilla Espoossa. Täällä kaikkien kannattaisi ottaa se, jotta voisi ottaa luonnossa liikkumisen hieman rennommin. Jos punkilla on tbe-virus, se tarttuu heti kun punkki työntäytyy ihoon. Sruraukset voivat olla vakavat. Borrelioosi on sitten toinen juttu, mutta borrelia-bakteeri siirtyy punkista puremaan paljon hitaamminen ja punkin poisto yleensä riittää tartunnan estämiseksi ja vaikka olisikin saanut tartunnan, ajoissa otettu antibioottikuuri hoitaa asian.
Taas kerran. Laittakaa Tervashampoota hiuksiin ja iholle ja eläinten turkkiin! Näin hemmetin yksinkertaista mutta kun vaan ette usko.
Ei tartu punkit ja halvaksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistutte keräämään punkkeja itseenne kaupungeissa ja tyyliin puistoissa? Itse olen luonnossa 9 tuntia per päivä, eikä vuosikymmenen aikana ole ollut kuin 2 punkkia vipeltämässä iholla. Olen vieläpä paikassa, jossa on tiedetään olevan paljon punkkeja.
Olet "hapan " . Ei ne kaikkia huoli!
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran. Laittakaa Tervashampoota hiuksiin ja iholle ja eläinten turkkiin! Näin hemmetin yksinkertaista mutta kun vaan ette usko.
Ei tartu punkit ja halvaksi käy.
Kokeiltu on. Ei toimi.
Tappakaa punkit!!!