Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Näkisit kun länkisääri juoksee. Meinattiin tikahtua nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja on tähän asti kylpenyt rahassa,eikä ole tarvinnut tinkiä mistään.
Eikö ole kohtuullista,että hekin joutuvat laskeutumaan normi ihmisen tasolle?
Yksinhuoltajat ovat tutkitusti kaikkein köyhimpiä. Aina silti joku jaksaa kadehtia.
Ensin jääkiekkoa pelaamaan ja kun ura on ohi niin kaupunki ottaa sut nuorisoohjaajaksi tai golf kentällä pelikaveri hommaa työpaikan.
Sellainen nössö luuseri.
Kato kun se juoksee länkisäärillä 😂
Vierailija kirjoitti:
Ensin jääkiekkoa pelaamaan ja kun ura on ohi niin kaupunki ottaa sut nuorisoohjaajaksi tai golf kentällä pelikaveri hommaa työpaikan.
Sellainen nössö luuseri.
Sitten voi haukkua työttömiä naisia, kun itse on nössöjen nössö.
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta työkokeilua.
Eli kun menet kauppaan hyllyttämään työmarkkinatuella niin on itse leikatut hiukset ponnarilla, letillä tai nutturalla.
Suomessa on järkyttävän kalliit parturihinnat. Muualla ei ole parturissa arvonlisäveroa.
Suomalaiset on tunnettuja itse värjätyistä hiuksista, kun Turkissakin kotiäideillä on rahaa käydä parturissa.
Parturit nyt mitään kalliita ole. Miesten hiustenleikkuu,pesu ja muotoilu vahalla oli viimeksi 65e. Kampaamot alkaa sitten jo maksamaankin vähän enemmän. Muistaakseni 70-140e välillä ex pyyteli minulta kun kävi kampaajalla. Vaan eipä tuo käynyt kuin 3-4 kuukauden välein per vuosi,niin en sitä niin pahana pitänyt.kai se nyt pitää sen verran antaa kun on muijan kerran ottanutkin. Hyvä niitä on välillä huollattaa niin jaksaa katella . Mitään ulkomaan elävien partureita en suostu käyttämään koska suosin suomalaista ja potkin päähän pako.. no en, mutta voisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nössö luuseri.
Kun menet golf kentälle niin muista laittaa lippalakki väärinpäin 😄😜😁😂🙈🙊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä kannattavampaa kun tuella elely.
Kannattaisko luoda sitten niitä työpaikkoja? Nimim. 3 ammattia, 0 työpaikkaa.
Kannattaisko katsoa mitä opiskelee veronmaksajien rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.
äläpäs valehtele. Työmarkknatuki on jotain 590 jos on 20%verotus. Mä alensin sitä veroprossaa vähän niin nyt saan jotain 610 euroa.
Oon kyllä aina kokenut vähän epäreiluksi tuon lapsikorotuksen työttömyystuissa. Saman saa toimeentulotuesta sit haettua kuiteski.
Miten niin epäreiluksi? Mihin lapseton tarvitsee saman verran rahaa kun ei ole ketään elätettävänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta työkokeilua.
Eli kun menet kauppaan hyllyttämään työmarkkinatuella niin on itse leikatut hiukset ponnarilla, letillä tai nutturalla.
Suomessa on järkyttävän kalliit parturihinnat. Muualla ei ole parturissa arvonlisäveroa.
Suomalaiset on tunnettuja itse värjätyistä hiuksista, kun Turkissakin kotiäideillä on rahaa käydä parturissa.
Parturit nyt mitään kalliita ole. Miesten hiustenleikkuu,pesu ja muotoilu vahalla oli viimeksi 65e. Kampaamot alkaa sitten jo maksamaankin vähän enemmän. Muistaakseni 70-140e välillä ex pyyteli minulta kun kävi kampaajalla. Vaan eipä tuo käynyt kuin 3-4 kuukauden välein per vuosi,niin en sitä niin pahana pitänyt.kai se nyt pitää sen verran antaa kun on muijan kerran ottanutkin. Hyvä niitä on välillä huollattaa niin jaksaa katella . Mitään ulkomaan elävien partureita en suostu käyttäm
Työkokeilussa saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ja siitä menee osa vuokraan.
Parturi on Suomessa sika kallis ja siksi suuri osa naisista ei enää käy siellä nyt kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Mun puoliso värjää mun hiukset kotona ja leikkaa ja laitan hiukset ponnarille, letille tai nutturalle.
Pitää mennä ostamaan marketista vielä hiusväri tällä viikolla ja puoliso laittaa sen tasaisesti mun päähän ja leikkaa hiusten latvat.
Olen töissä, mutta hallitus leikkaa ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on jokaiselle annettu syntymästä asti samat ja yhtähyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet niin miksi nämä ihmiset jotka ovat aina valinneet sen helpoimman tien kaikessa nyt valittavat omien valintojensa seurausta? Olisitte yhtä hyvin voineet valita myös toisin ja kuulua ylempään keskiluokkaan .
Suomessa keskiverto työntekijä ansaitsee noin 2700-3000 euroa kuukaudessa ja kahden työssäkäyvän ihmisen taloudessa tuplat, eli noin 6 tuhatta euroa kuukautta kohti. Joten miksi ette vain voisi mennä töihin ?
Vain mennä töihin niinkö? Edelleen työpaikkoja (joista suuri osa 0-soppareita) on 30 000 ja työttömien määrä 300 000, tuohon vielä päälle osa-aikaiset, sijaiset, keikkatyöläiset yms... no annahan nyt ne 500 000 kokoaikatyöpaikkaa, horiappia!
<
Meinaatko että kaikki 300 tuhatta?työtöntä asuu siellä missä sinä?Jos siellä korvessa ei ole muuta tarjolla niin muualla kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja on tähän asti kylpenyt rahassa,eikä ole tarvinnut tinkiä mistään.
Eikö ole kohtuullista,että hekin joutuvat laskeutumaan normi ihmisen tasolle?
Yksinhuoltajat ovat tutkitusti kaikkein köyhimpiä. Aina silti joku jaksaa kadehtia.
Törkeää propagandaa! Luuletko oikeasti joku vielä uskookin tuon? Yksinhuoltaja nimen omaan tehtailee lapsia sitä mukaan minkä verran haluaa elintasoaan nostaa.
Jokainen lapsi tuo kassaan keskimääräisesti noin 600 euroa suoraa tuloa ja välilliset tulot siihen päälle niin pihutaan jo lähes 900e hyödystä. Lapsilisä 260e,elatustuki 250e,ruokaraha toimeentulotuessa,lapsikorotus asumistuessa jne.
Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä ostamaan marketista vielä hiusväri tällä viikolla ja puoliso laittaa sen tasaisesti mun päähän ja leikkaa hiusten latvat.
Siksi hallitus leikkaa, jotta asiakkaat vähenevät.
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja nyt pitää vielä tehdä niin, että pätkätyöläiset ja osa-aikatyötä tekevät ei käy enää parturissa eikä työkokeilijat eikä palkkatuella olevat eikä kuntouttavassa työtoiminnassa olevat, eikä nolla-sopimuksilla olevat eikä kursseilla olevat.
Eikä osta vaatteita, eikä käy elokuvissa eikä kahviloissa.
Yrityksiä on saatava loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi hallitus leikkaa, jotta asiakkaat vähenevät.
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja nyt pitää vielä tehdä niin, että pätkätyöläiset ja osa-aikatyötä tekevät ei käy enää parturissa eikä työkokeilijat eikä palkkatuella olevat eikä kuntouttavassa työtoiminnassa olevat, eikä nolla-sopimuksilla olevat eikä kursseilla olevat.
Eikä osta vaatteita, eikä käy elokuvissa eikä kahviloissa.
Yrityksiä on saatava loppumaan.
Vihrein hallitus ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta työkokeilua.
Parturit nyt mitään kalliita ole. Miesten hiustenleikkuu,pesu ja muotoilu vahalla oli viimeksi 65e. Kampaamot alkaa sitten jo maksamaankin vähän enemmän. Muistaakseni 70-140e välillä ex pyyteli minulta kun kävi kampaajalla. Vaan eipä tuo käynyt kuin 3-4 kuukauden välein per vuosi,niin en sitä niin pahana pitänyt.kai se nyt pitää sen verran antaa kun on muijan kerran ottanutkin. Hyvä niitä on välillä huollattaa niin jaksaa katella . Mitä
Älä itke, kyllä sä vielä kelpaat 🙂
Edes vihreät ei olisi varmaan keksinyt, että kun ottaa ihmisiltä rahat pois niin luonto säästyy.
Vihrein hallitus ikinä. Oikein ympäristön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nössö luuseri.
Joo odotas, vaihdan vaan sukupuolta.
Kyllä sinäkin varmaan jostain keräyksestä saat vielä jouluruokaa itsellesi. Iloa ja lämmittäviä ajatuksia :)
En päästä poikaa armeijaan. Saa olka sivari. Ei tätä maata kannata puolustaa. Putte tervetuloa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan..... Punainen väri.
Siitä eroittaa aina naisen tuloluokan sillä se tekee halvan näköiseksi.
Olen töissä.
Senkin golf kenttä nössö. Hommasiko pelikaveri työpaikan?
Senkin länkisääri