Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sama tilanne minulla ja mulla 2 lasta. Oikein naurattaa, kun puhutaan , että työttömät saa suuria tukisummia. 500 eurolla/kk pitää elää minun ja lasten, jos töitä ei löydy. Pitääkö hautaa alkaa kaivamaan. Kaikkien aikojen julmin hallitus. Eikös muutokset tässä astu voimaan jo 1.4.
muakin naurattaa sais astua heti voimaan.ja se vasta julmaa kun elätät itses lisäks muksutkin työtätekevien rahoilla.mun palkka muuten 4200e kuukaudes et jatkakaa vaa tota itkua ja tuilla elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sama tilanne minulla ja mulla 2 lasta. Oikein naurattaa, kun puhutaan , että työttömät saa suuria tukisummia. 500 eurolla/kk pitää elää minun ja lasten, jos töitä ei löydy. Pitääkö hautaa alkaa kaivamaan. Kaikkien aikojen julmin hallitus. Eikös muutokset tässä astu voimaan jo 1.4.
Mussu pieni reppana kun ei sinun tarvitse elää 500e/kk kun menemällä työhön tienaat yhtä paljon kuin kadehtimasi duunaritkin. Oma valinta joten älä yhtään valita . Ennakoi nyt, sillä 2025 leikataan leivästäsi viellä hieman,vähän, pikkiriikkisen, ehkä satanen tai kaksi pois.
laiskat ei työtä tee ne haluaa rahan ilmaseks ja nyt sitä leikataan ni se itkettää.
Muutenhan tuo oli taas hyvä uutinen meille nettomaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysytäänpä todellisuudessa. Työttömyystuki ilman lapsikorotusta on 800e brutto eli 640e netto (20% verot yleensä näissä). Tähän päälle lapsilisät. Yh saa 2 lapsesta/kk n 330e. Jos olet eronnut, saat elatustukia, väh 187e/lapsi/kk. Tähän päälle asumistuki (1000e/kk vuokraan saat tänä vuonna n 860e/kk, ensi vuonna laskee hiukan). Tuosta tulee nopsaan joku 2000e/kk NETTONA.
Jos haluat lisää, niin mikä estää etsimästä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.
Minä yhden lapsen työssäkäyvänä yksinhuoltajana ja päätoimisena opiskelijana saan vähemmän, vaikka teen täydet päivät opinnoissa ja viikonloput töitä henkilökohtaisessa avussa. Lisäksi olen tilivelvollinen Kelalle joka eurosta ja opintopisteestä. Lainat pitäisi nostaa tappiin ennen kuin muuta apua heruisi (jos heruisi) ja pakko nostaakin että saa asumisen maksettua ja säästettyä kesälle, koska rahaa ei tule silloin mistään. Leijuisin, jos saisin 500 tekemättä mitään.
Miten nämä yyhhoot jaksaa oikeasti puhua tuota samaa pskaa vuodesta toiseen vaikka edellinen hallitus nosti juuri kaikkia yh tukia ENEMMÄN kuin tämä nykyinen hallitus leikkaa niitä. Jokatapauksessa jäätte voiton puolelle saamisissanne.
Teiltä puuttuu täysin todellisuuspohja ihan kaikesta.
Miettikää! Te SAATTE rahaa tekemättä sen eteen yhtään mitään. Normaalit perheen äidit eivät tuollaisia summia lahjoituksena saa ikinä vaan he elättävät itse lapsensa.
Teillä ei ole aavistustakaan siitä miten paljon näiltä vastuullisilta kunnon äideiltä vaaditaan työtä. Ja sillä työllä hän elättää teidänkin lapsenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Minä yhden lapsen työssäkäyvänä yksinhuoltajana ja päätoimisena opiskelijana saan vähemmän, vaikka teen täydet päivät opinnoissa ja viikonloput töitä henkilökohtaisessa avussa. Lisäksi olen tilivelvollinen Kelalle joka eurosta ja opintopisteestä. Lainat pitäisi nostaa tappiin ennen kuin muuta apua heruisi (jos heruisi) ja pakko nostaakin että saa asumisen maksettua ja säästettyä kesälle, koska rahaa ei tule silloin mistään. Leijuisin, jos saisin 500 tekemättä mitään.
Mulle kelpaisi heti tuollainen nainen, mutta kun niitä tuntuu olevan niin hyvin hyvin vähän olemassa. Sisukas uuttera lujatahtoinen arvostettava nainen.
Tyhjän parkujia kyllä tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Minä yhden lapsen työssäkäyvänä yksinhuoltajana ja päätoimisena opiskelijana saan vähemmän, vaikka teen täydet päivät opinnoissa ja viikonloput töitä henkilökohtaisessa avussa. Lisäksi olen tilivelvollinen Kelalle joka eurosta ja opintopisteestä. Lainat pitäisi nostaa tappiin ennen kuin muuta apua heruisi (jos heruisi) ja pakko nostaakin että saa asumisen maksettua ja säästettyä kesälle, koska rahaa ei tule silloin mistään. Leijuisin, jos saisin 500 tekemättä mitään.
Harvinainen nainen sisukas "tahtotyttö". Tällaisia alkaa olemaan jo hyvin harvassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei suomalaista työtöntä ole tähän asti kiinnostanut ponnistella elannon hankkimiseksi. Hoetaan vain samaa mantraa siitä että työpaikkoja ei ole ja että työnteko ei kannata. Suomalaiselle asennetyöttömälle pitäisi olla vähintään 2500 euron palkalla oleva mieluisa työ ja lyhyt työmatka. Ainoa keino motivoida massaa on laskea makoilemalla saavutettavaa elintasoa."
Aahhahhaa! Olet varmaan suomalainen työnantaja kun palkanmaksupuoli ei oikein luonnistu. Pitäisi saada ilmaiseksi työntekijät.
Onneksi tukia nyt leikataan, koska se on vaan pois kulutuksesta eli kaltaisesi hyväksikäyttäjien puljuilta.
Kukaan ei tule sulle ilmaiseksi töihin vaikka tuet olisi 0e. ;)
2500 euron palkka ei ole mikään kauhean hyvä palkka ainakaan akateemisesti koulutetulle! Pitkä työmatka syö myös voimia ja jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä kannattavampaa kun tuella elely.
Sehän tässä hauskaa onkin, kun työttömyys vaan lisääntyy. Koko ajan on teollisuusaloilla yt-neuvotteluita, rakennusliikkeillä konkursseja ja jopa hyvinvointialueet joutuvat sopeuttamaan toimiaan eivätkä eläköityvien tilalle perusta virkoja. Mistä luulet töitä löytyvän?
Terveisin juuri irtisanottu 30 vuoden työsuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturit on varmaan iloisia, kun hallitus ottaa asiakkailta rahat pois eikä partureiden tarvitse värjätä ihmisten hiuksia ja tehdä permanentti kiharoita.
Ja kahvilan omistaja on tyytyväinen, kun ihmiset juo kahvit kotona.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Ensi kesänä kahvia mukaan termosmukiin kaupungin keskustaan. Tai ostoskeskukseen.
Ihan kuin ne köyhät muutenkaan partureiden vakio asiakkaita olisivat tai kahviloissa kahvikupposta kummempaa ostaisivat. Se mitä köyhä luuuseri tuottaa on valtion velkaa, ei mitään muuta. Miltä tuntuu olla pelkkä kuluerä? Hapen tuhlaaja ja turhan hiilijalanjäljen jättäjä? Häpeä itseäsi. Naapurin koirakin häpee sua.
Sua tässä hävetä saa!
Eikös toimeentulotuen perusosat ole kuitenkin joku 600 yksinhuoltajalle ja 400-500e lapselle? Eihän toimeentulotukea oltu leikkaamassa?
itse tienaan 1900e käteen elatusmaksuineen ja lapsilisineen ja suunnilleen tuon verran mullekin jää vuokran, sähkön ja terveydenhoitokulujen jälkeen. Olen töissä 30-35 tuntia viikossa, enkä saa mitään soviteltua tukea lisäksi. Kyllä tiukkaa on, ja tosi erikoista kyllä että mitään tekemättä pääsee täysin samaan elintasoon. Ehkä olisi kuitenkin ollut viisaampaa korottaa palkkoja kuin laskea tukia. Jos saisin vaikka 500e enemmän kuussa palkkaa se motivoisi jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että opintotuki, palkka, lapsilisä ja elarit on vähemmän kun 760e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussu pieni reppana kun ei sinun tarvitse elää 500e/kk kun menemällä työhön tienaat yhtä paljon kuin kadehtimasi duunaritkin. Oma valinta joten älä yhtään valita . Ennakoi nyt, sillä 2025 leikataan leivästäsi viellä hieman,vähän, pikkiriikkisen, ehkä satanen tai kaksi pois.
Oma valinta kun mihinkään ei palkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä kannattavampaa kun tuella elely.
Sehän tässä hauskaa onkin, kun työttömyys vaan lisääntyy. Koko ajan on teollisuusaloilla yt-neuvotteluita, rakennusliikkeillä konkursseja ja jopa hyvinvointialueet joutuvat sopeuttamaan toimiaan eivätkä eläköityvien tilalle perusta virkoja. Mistä luulet töitä löytyvän?
Terveisin juuri irtisanottu 30 vuoden työsuhteesta.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista.
58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.
Saa suojatyöpaikat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä sinä siellä töissä teet jos et mitään tienaa? Sinun kannattaa opetella erottamaan tyhjänaikainen hösääminen tuottavasta toiminnasta ennen kuin sinulla on burnout ja tuulen huuhtoma takamus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me työttömät ollaan jo oltu opiskelijoita. On ylioppilas tutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto.
En tiedä yhtään miten sossupossut rahansa tuhlaavat ne kun tienaa niin paljon jo muutenkin, että ihan hallituksen piti sitä ostovimmaa hieman hillitä.