Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
1121/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti köyhä saa kyllä toimeentulotukea.

Juu, täytyy asua vuokralla. 

Omistusasuntoon ei saa mitään. 

Omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista! Mikäli muuten ehdot täyttyvät.

Vierailija
1122/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se oma palkka olis se mitä kaikki haluaa,on se enemmän kuin korvaukset.Heti kun noin sanoo niin alkaa meriselitykset:))))))))))))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kovaa kohtelua saa kaikilla hallituksen toimilla varsinkin lapset, että ei täällä suomalaisia tule enää syntymään sitäkään vähää kuin ennen.

Toivottavasti saadaan mahdollisimman paljon sitten ulkomailta aikuiseksi kasvaneita niin ei kuihdu koko maa pikkuhiljaa olemattomaksi ja jää tulevat suomalaiset vanhukset hoitamatta.

En ymmärrä miksi PS on niin paljon paasannut muualta tulevien muutosta jos kaikilla toimilla pyrkii hallitusvastuussa varmistamaan ettei täällä kannata ainakaan muiden suomalaisten, kuin kultapossukerholaisten, lisääntyä.

Vierailija
1124/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa paha lama ja irtisanotaan porukkaa.

Käy sääliksi asuntovelkaiset perheet. Ensin pitää odottaa ansiosidonnaista 2 kuukautta. Eikä noi perheet saa sen jälkeenkään toimeentulotukea, kun lainat ei ole asumismenoja eli työttömyyskorvaus riittää. 

Joko olette säästäneet 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat? 

Vierailija
1125/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tulossa paha lama ja irtisanotaan porukkaa.

Käy sääliksi asuntovelkaiset perheet. Ensin pitää odottaa ansiosidonnaista 2 kuukautta. Eikä noi perheet saa sen jälkeenkään toimeentulotukea, kun lainat ei ole asumismenoja eli työttömyyskorvaus riittää. 

Joko olette säästäneet 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat? 

Jos ei ole rahaa niin laskut menevät ulosottoon. 

No, on meillä toi ulosottovirasto. 

Vierailija
1126/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime talvena 6 kuukauden sijaisuuden ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta. 

Me työttömät osataan jo säästää 6 kuukauden sijaisuudesta vuokra ja ruokarahat, kun odotetaan ansiosidonnaista 2 kuukautta, tilille tulee silloin pelkät lapsilisät. 

Vierailija
1127/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein viime talvena 6 kuukauden sijaisuuden ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta. 

Me työttömät osataan jo säästää 6 kuukauden sijaisuudesta vuokra ja ruokarahat, kun odotetaan ansiosidonnaista 2 kuukautta, tilille tulee silloin pelkät lapsilisät. 

Eli tilille tulee 400 lapsilisää 2 kuukauden aikana, jos on 2 lasta, ei muuta. 

Vierailija
1128/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tarkoitus on saada ihmiset töihin. Siksi työssä olemisesta pitää tehdä  kannattavampaa kun tuella elely.

Kyllä, mutta niin päin että kokoaikatyöpaikkoja lisätään 300 000 ja palkkoja nostetaan reippaasti niin että

työnteko kannattaa.

kyllä se rupeaa kannattamaan kun leikataan keväällä lisää tukia.

Mistä ne paikat ilmestyy kuin taikaiskusta?

Jos olet työtön eikä työtä löydy niin mieti edes verotonta tienestiä. Montako naapurustoa oot käynyt läpi ja kysynyt että haluatko/tarvitko apua vaikka pihan lumitöissä/ruohonleikkuussa sopivaa korvausta vastaan? Tai vaikka

En tiedä kuinka tämä lainaustoiminto toimii näin pitkään lainausketjuun, vastaus ketjun vastaukseen 1101. Oon kuule ihan palkkatöissä ja tehnyt sitä koko ikäni. Etenkin maaseudulla omakotitaloissa asuvilla on aina niitä jotain pikku paskahommia mitä ei huvita tehdä niin miksi ei iskeä niihin kiinni. Ja vaikka palkkatöissä olenkin, metsässä oleskelu on mukavaa + siinä ohessa puolukoita keräämällä sai tehtyä useamman sadan euron tienestin. Sekä kesäisin iltalenkillä kun kiertää oikeat paikat saattaa pulloilla noukkimalla ostaa päivän ruuat.

Vierailija
1129/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti köyhä saa kyllä toimeentulotukea.

Juu, täytyy asua vuokralla. 

Omistusasuntoon ei saa mitään. 

Omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista! Mikäli muuten ehdot täyttyvät.

Me ei saatu edes vuokralla toimeentulotukea, kun 2 lasta. Pelkkä työmarkkinatuki, 2 lapsilisää ja puolison 1600 netto palkka. 

Ja puoliso tarvitsee auton vuorotöihin. 

Vierailija
1130/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet sais poistua.Ei valtio voi loputtomiin paapoa

Vierailija
1131/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton takia ei viitsi ottaa mitään kuukauden sijaisuutta, kun ei pysty säästämään 2 kuukauden vuokra ja ruokarahoja. 

Vierailija
1132/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

Mikset saa töitä? Kerro se? Mitä voisit tehdä, että mahdollisesti saisit?

Vierailija
1133/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on oikeiston ratkaisu taloushuoliin taas se et syöstään koko maa perikatoon päätöksillä joiden matikkaa ei suostuta näyttään vaikka se kuulemma todistais et tää sama temppu joka ei ole ikinä ennenkään auttanut nyt auttais.

Semmosta, ite oon aika turvassa ärri-purran ja petturi-orpon päätöksiltä, mut samalla sekunnilla jos/kun mun perhe ei ole, niin samalla sekunnilla arvon herrat ja leidit lakkaavat olemasta turvassa mun päätöksiltä.

Mä olen ollu valmis paljon pienemmästäkin kun mun perheen toimeentulon vaarantamisesta ollu istuun muutaman vuoden ja mä en varma ole ainoa, jännä kuinka raha ei osta realismia eikä itsesuojeluvaistoa.

Väkivalta on politiikan viimeinen muoto ja hallitus lällättelee kuinka he on sitonu kansalaisten kädet oman maansa päätösten suhteen, sitä saa mitä tilaa. <3

Mua suututtaa sun jutut, mut mä tiedän et se on siks et oot oikeassa.

Vaikeat ajat. :/

Vierailija
1134/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis lapsilisiinhän tulee korotukset. 

Vierailija
1135/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus: "Lapsilta ei leikata"!

Hallitus: "Poistetaan työttömien lapsikorotukset".

Lapsethan tässä kärsii eniten. Ja naiset. Kaikille ei vain ole vakituista kokopäivätyötä. Kaupan alalla ei juuri kenellekään tehdä täysien tuntien työsopimusta. Kauppoihin jää siis pelkästään eläkeläiset ja opiskelijat töihin. Sama ravintola-alalla.

Vierailija
1136/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vassarit ja vihreät eivät nyt haluakkaan lisää veneillä,polkupyörillä ym välineillä tänne saapuvia henkilöitä pelastamaan maamme taloutta?

Miksi he eivät ole itärajalla mielenosoituksissa sankoin joukoin? Suomessa on edelleen kuitenkin huutava pula työntekijöistä niinkuin vuodesta 2015 eteenpäinkin on ollut.

Noin 10 vuoden aika nämä ihmiset ovat integroituneet ja täyttäneet nämä työpaikat?

Näiden uutterien ihmisten tuomilla verokertymillä pitäisi helposti kattaa suomalaisten työttömien ja patalaiskojen yyhhoo äitien elättäminen.

Herää vain kysymys ketkä ovatkaan ne pahimmat KelaGold ihmiset suomessa?

Vierailija
1137/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te itkette ja puitte tätä samaa paskaa joka vk monta kertaa .tukia leikataan .

Vierailija
1138/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävää, että kaikesta mahdollisesta on pitänyt maksaa moninkertaiset lapsikorotukset. Nyt korotukset tulevat yksinhuoltajien lapsilisiin, elatusmaksuihin, elatustukiin ja muihin etuuksiin 

Vierailija
1139/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tulee paljon irtisanomisia.

Ja sitten asuntovelkaiset soittaa, no millä mä maksan lasten ruoat. 

😂😂😂😂😂

Etkö ole kuunnellut, kun pankki on käskenyt kaikkia säästämään tilille 2 kuukauden asuntolaina, asumiskulu ja ruokarahat, että jos tulee irtisanomisia. 

Vierailija
1140/1339 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse hangessa ilman avustajaa eteenpäin? Eli avustaja on? Se on nimenomaan ihan tuota varten sulla, joten lopeta jissittelu. Pääset, koska avustaja auttaa. Toinen vaihtoehto on kartoittaa sun asuinpaikkaa ja miettiä miten liikkuminen onnistuisi. Jos on työikäinen ja ainoa ongelma on, että jalat ei toimi, niin ei todellakaan kannata jäädä kotiin. Ihan jo oman mielenterveyden takia. Nykyään on vaikka mitä apuvälineitä ja vammaispalvelulaki on aika hyvä. Tunnen monia pyörätuolia käyttäviä ja eivät he kotiin ole jääneet lumen takia.