Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut suhteita, jotka haluatte pitää salassa?

Vierailija
16.06.2023 |

En siis tarkoita mitään salasuhdetta, vaan suhdetta jossa nähdään vaan kotona. Ettet kehtaa olla seurustelukumppanin kanssa julkisilla paikoilla tai tavata muita ystäviä. Mistä tää johtuu? Mitä häpeät rakastamassasi ihmisessä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla jokunen tällainen suhde ollut. Eli mä tai molemmat on halunneet, ettei muut saa tietää mitään. Kukin tyylillään. Ei kaikki suhteet ole vakavia rakkaussuhteita. Hauskanpito on hyvä tavoite sekin. Tällöin pitää huolehtia ehkäisystä  kunnolla. 

Vierailija
22/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset ovat kyllä mielenkiintoista porukkaa. Kolme vastaajaa ja kahdella kokemusta narsistista. Äärettömän harvinaista. Narsisteja on vain pari prosenttia koko väestöstä.

Itse en ole koskaan tavannut narsistia. Tai siis, luultavasti olen tavannut, mutta en ole tuntenut niin hyvin, että olisin tiennyt hänen olevan narsisti.

Ei mitenkään harvinaista, koska näillä on yleensä kymmeniä elämänkumppaneita elämänsä aikana ja useita avioliittoja, sekä sivusuhteita näiden suhteiden aikana ja välimeno suhteita suhteiden välillä.

Ja jokaisen kanssa lapsi tai pari. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita narsistisia itsekeskeisiä hyväksikäyttösuhteita on sitä paitsi aika paljon olemassa. Meidän kulttuurit tukee tätä minä minä ilmiötä joka suunnasta. Surullista koska ne heijastuvat ihmissuhteisiin negatiivisella talla. Ihmissuhteista on tullut kertakäyttösuhteita.

Pelkkä itsekeskeisyys ei kuitenkaan riitä diagnoosiin.

Vierailija
24/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Enkä oikein ymmärrä miten tällaiseen tilanteeseen voisi edes päätyä, ellei ole täysin narsistinen kusipää.

Tai läheisriippuvainen ja ahdistunut, häpeää eniten itseään.

Vierailija
25/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita narsistisia itsekeskeisiä hyväksikäyttösuhteita on sitä paitsi aika paljon olemassa. Meidän kulttuurit tukee tätä minä minä ilmiötä joka suunnasta. Surullista koska ne heijastuvat ihmissuhteisiin negatiivisella talla. Ihmissuhteista on tullut kertakäyttösuhteita.

Pelkkä itsekeskeisyys ei kuitenkaan riitä diagnoosiin.

Narsistin, kuten muidenkin vakavien persoonallisuushäiriöiden, ydin syntyy jo lapsuudessa. Jos itsetunto tai tunnetaidot eivät pääse kehittymään, asiaa on vaikeaa korjata myöhemmin. Mistä johtuu, että suomalaisilla on niin hirvittävän herkkä itsetunto? Kun itsearvostus ei ole kunnossa, syntyy häpeän tunteita. Tästä seuraa, että narsistin pitää saada koko ajan kehua ja ihailua. Tuhoisan narsismista tekee se, että samalla muiden pitää olla huonoja, joten narsisti lyttää heitä. Yleensä tällaisissa suhteissa on kaksi aikuista joiden säröt on kipeästi yhteen, toinen oikeuttaa ja toinen alistuu. 

Narsisti<3läheisriippa

Vierailija
26/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, sillä en sekaannu työkavereihin. No kerran elämässä poikkesin...

Vierailija
27/27 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli exä jota tapasin vain hänen luonaan. Kyllästyin piilotteluun ja etsin uuden miehen, joka ei häpeä minua. Nyt oltu vuosia naimisissa ja ihmettelen miksi suostuin piilotteluun exän toimesta.