Mikä saisi teidät jaksamaan?
Olen pian 30-vuotias nainen. Mulla ei ole koskaan ollut muita haaveita, kuin saada oma perhe. En kuitenkaan ole tavannut tähän ikään mennessä ihmistä, jonka kanssa haluaisin haaveeni toteuttaa. Olen periaatteessa jumissa, kun en osaa haaveilla mistään muusta. En tahdo luoda uraa, en tahdo matkustella, en oikein mitään mistä toiset nauttivat. Välillä tuntuu etten enää jaksa, jollen pian saisi omaa perhettä. En ole masentunut, enkä muutakaan. Ehkä ainoastaan turhautunut ja kyllästynyt tilanteeseen.
Mistä saisin voimia jaksaa eteenpäin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu yksin raskaaksi.
Huono ajatus lasten kannalta kun ei ap:sta todennäköisesti ole elättäjäksi.
Ap:lle. Laita ensin oma elämäsi kondikseen ennen kuin tuhoat toisten.
En ymmärrä kommenttiasi.
-sivusta.
Ap:lla on "haave", mutta ei jaksa tehdä mitään sen saavuttamiseksi. Epäilen kovasti että lasten hoidonkin kanssa jaksaminen voi olla vähän niin ja näin.
Olen yrittänyt löytää kumppanin kyllä, ollut Tinderissä, käynyt reissuissa, töissä tavannut ihmisiä, baarissa tutustunut uusiin miehiin. Kuitenkaan en ole löytänyt hyvää isäehdokasta. En tiedä mistä johtuu, olenko liian vaativa vai tapaanko tosiaan vain itselleni vääränlaisia ihmisiä. -Ap
Tunnistan itseni tekstistäsi. Olen ollut myös nuorempana kamalan vaativa. Ei kelvannut mies joka kaljuuntui, ei mies jolla oli hieman mahaa, ei vähääkään vinohampainen. Vanhemmiten tajusin onnekseni, ettei täydellistä miestä ole. En itsekään ole täydellinen. Kukaan ei ole.
Yritä hieman höllätä, jos nirsoutesi on tosiaan este haaveillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu yksin raskaaksi.
Näin ystäväni teki. Toki kyseessä ei ole vain " hankkiutuminen" se vaati paljon kaikkea, mutta palkitsi.
Rahaa se vaatii ennen kaikkea. Ei ole halpoja hedelmöityshoidot. Jonottamalla julkiselle hukkaa viimeiset hedelmälliset vuodet ja antaa vallan perheenperustamisesta psykologille joka tulkitsee vastauksesi. Yksin lasta haluava joutuu ihan hirveästi perustelemaan miksi haluaa perheen. Meillä on perhekeskeinen kulttuuri jossa perhehaave ja perheen perustaminen on oletus, mutta vain jos on oikeanlaisessa elämäntilanteessa eli parisuhteessa. Jos ei ole parisuhteessa, ei ole oikeutettu haluamaan samoja asioita vaan "pitäisi oppia olemaan yksin".
Baarista tai yökerhosta saa sen panon ja hedelmöityksen ihan maksuttakin. Päin vastoin oikeastaan, miehet maksavat juomia, ruokia, takseja, että saavat jakaa siemeniään. Naiselle se ei maksa yhtikäs mitään. Ja saman asian kuitenkin ajaa.
Ei kannata ns. laskea tasoa isäehdokkaan suhteen. Muista, että millainen mies, sellainen isä ja sellaiset geenit lapsille. Oon itse kiitollinen joka päivä mun ihanasta miehestä ja pojasta. Onneksi en huolinut ensimmäistä miestä joka tuli vastaan.
Kuulostat ihmiseltä joka todella välittäisi lapsestaan. Toivon että toiveesi toteutuu. <3
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihmiseltä joka todella välittäisi lapsestaan. Toivon että toiveesi toteutuu. <3
Kuulostaa ihmiseltä, joka ajattelee pakkomielteisesti vain yhtä asiaa.
Mielestäni ap kuulostaa naiselta, joka olisi hyvä äiti lapsilleen. Kun on pitkään omia lapsia toivonut, osaa arvostaa heitä aivan erilaisella tavalla kuin hetken mielijohteesta raskautuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihmiseltä jolla on vuosia jo ollut suuri haave.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ap kuulostaa naiselta, joka olisi hyvä äiti lapsilleen. Kun on pitkään omia lapsia toivonut, osaa arvostaa heitä aivan erilaisella tavalla kuin hetken mielijohteesta raskautuneet.
tosin se, että pelkää tuossa iässä mahdollisuuksien olleen menneet, ei anna hirveän hyvää kuvaa vahvuudesta kohdata haasteita elämässä. Ja lasten kanssa ei ole pelkkää iloa ja sydämiä ja sometykkäyksiä.
Ehdithän vielä hyvin saada perheen. Nyt mieliala kuosiin ja treffailemaan. Minä sain lapsen nuorena ja olen innoissaan muun muassa matkailusta ja lemmikin ottamisesta, kun niihin ei koskaan ollut varaa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tosin se, että pelkää tuossa iässä mahdollisuuksien olleen menneet, ei anna hirveän hyvää kuvaa vahvuudesta kohdata haasteita elämässä. Ja lasten kanssa ei ole pelkkää iloa ja sydämiä ja sometykkäyksiä.
Vittan de ja Sherlock. :D Eiköhän ap nämä asiat tiedosta. Silti se, että haluaa omien haaveiden toteutuvan ei tee kenestäkään huonompaa tai epätasapainoista ihmistä. Kyllä minuakin harmittaa tietyt asiat jotka eivät ole toteutuneet. Silti olen aivan tavallinen, töissäkäyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihmiseltä jolla on vuosia jo ollut suuri haave.
Ei ole normaalia, että mitään muita haaveita ei ole eikä edes osaa haaveilla mistään muusta.
Oon tavannut paljon hyviä miehiä tehdastöissä. Viime kesänä olin hallissa missä tutustuin kahteen aivan ihanaan mieheen 31v ja toinen 33v, jotka molemmat paljastivat haaveilevansa omasta perheestä. Molemmat olivat enoja ja oman lapsen kaipuu on kova.
Minä oon muksuni jo pyöräyttänyt, enkä enää siihen lähde. Mutta harmittaa kuinka moni jää tahtomattaan lapsettomaksi, kun ovat hiljaisia ja rauhallisia miehiä miesvaltaisella alalla.
Niin huomioonottavia ja kannustavia ja hyviä kavereita. Parittaisin heti heidät kavereilleni, jos vain joku olisi ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tavannut paljon hyviä miehiä tehdastöissä. Viime kesänä olin hallissa missä tutustuin kahteen aivan ihanaan mieheen 31v ja toinen 33v, jotka molemmat paljastivat haaveilevansa omasta perheestä. Molemmat olivat enoja ja oman lapsen kaipuu on kova.
Minä oon muksuni jo pyöräyttänyt, enkä enää siihen lähde. Mutta harmittaa kuinka moni jää tahtomattaan lapsettomaksi, kun ovat hiljaisia ja rauhallisia miehiä miesvaltaisella alalla.
Niin huomioonottavia ja kannustavia ja hyviä kavereita. Parittaisin heti heidät kavereilleni, jos vain joku olisi ilman miestä.
No ei sitten muuta kuin annat vaan näiden yhteystiedot ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten muuta kuin annat vaan näiden yhteystiedot ap:lle.
Anna aplle tiedot.
Lapset ei ole lemmikkejä. Hanki lemmikki.
Ai mikä saisi jaksamaan?
Se että saan jossain vaiheessa jättäytyä suurimmaksi osaksi pois työelämästä ja muuttaa isompaan kaupunkiin, aloittaa downshiftauksen, elellä tuilla. Ei tarvii olla kenenkään kanssa yhteyksissä ns pakastin, saan elellä niin kuin huvittaa. Elää stressitöntä elämää. Se auttaa jaksamaan.