Mikä saisi teidät jaksamaan?
Olen pian 30-vuotias nainen. Mulla ei ole koskaan ollut muita haaveita, kuin saada oma perhe. En kuitenkaan ole tavannut tähän ikään mennessä ihmistä, jonka kanssa haluaisin haaveeni toteuttaa. Olen periaatteessa jumissa, kun en osaa haaveilla mistään muusta. En tahdo luoda uraa, en tahdo matkustella, en oikein mitään mistä toiset nauttivat. Välillä tuntuu etten enää jaksa, jollen pian saisi omaa perhettä. En ole masentunut, enkä muutakaan. Ehkä ainoastaan turhautunut ja kyllästynyt tilanteeseen.
Mistä saisin voimia jaksaa eteenpäin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu yksin raskaaksi.
Näin ystäväni teki. Toki kyseessä ei ole vain " hankkiutuminen" se vaati paljon kaikkea, mutta palkitsi.
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdotonta yksin. Vähintään tarvitset siihen lääkärin ja siementen luovuttajan avuksi.
Miksi sä sen oma perheen haluaisit?
Ap halusi perheen. Tarkoittaen varmaan ydinperhettä. Mies mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä sen oma perheen haluaisit?
Miksi joku luoda uraa haluaisi? Jokaisella on omat haaveet.
Vierailija kirjoitti:
Huono ajatus lasten kannalta kun ei ap:sta todennäköisesti ole elättäjäksi.
Ap:lle. Laita ensin oma elämäsi kondikseen ennen kuin tuhoat toisten.
Kuulostat AP oikein ihanalta ihmiseltä. Uskon että toiveesi vielä toteutuu.
En halua tulla äidiksi yksin. Olen aina, ihan pienestä tytöstä lähtien haaveillut omasta perheestä. Kumppanista ja lapsista. Syitä on monia ja suurinosa liittyy rakkauteen, jota on annettavana. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttiasi.
-sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttiasi.
-sivusta.
Ap:lla on "haave", mutta ei jaksa tehdä mitään sen saavuttamiseksi. Epäilen kovasti että lasten hoidonkin kanssa jaksaminen voi olla vähän niin ja näin.
Itse sain esikoiseni 36-vuotiaana. Silloin löysin hyvän miehen, joka halusi vielä yhden lapsen. Terve tyttö syntyi vuonna 2015. :-)
Vierailija kirjoitti:
En halua tulla äidiksi yksin. Olen aina, ihan pienestä tytöstä lähtien haaveillut omasta perheestä. Kumppanista ja lapsista. Syitä on monia ja suurinosa liittyy rakkauteen, jota on annettavana. -Ap
Hae apua toivottuuteesi. Ehkä kärsit monista ongelmista mitä et tajua, kun tuossa iässä olet noin toivottomana. Voimia avun pyytämiseen.
Masennuslääkkeet. Itsellä sama tilanne mutta ikää vähän enemmän. Tiedän että tää oli tässä, perhettä ei tule. Olen vakavasti masentunut enkä luultavasti kestä työelämässä eläkeikään asti. En vaan näe mitään järkeä missään. Taustalla on traumaattisia kokemuksia mitkä vaikuttaneet kykyyn muodostaa ihmissuhteita silloin kun olisi ollut sen aika. Koen että multa on varastettu elämä.
Vierailija kirjoitti:
ja tiedätkö paljonko esim. äidiksi tulon keski-ikä on SUomessa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttiasi.
-sivusta.
Ap:lla on "haave", mutta ei jaksa tehdä mitään sen saavuttamiseksi. Epäilen kovasti että lasten hoidonkin kanssa jaksaminen voi olla vähän niin ja näin.
Olen yrittänyt löytää kumppanin kyllä, ollut Tinderissä, käynyt reissuissa, töissä tavannut ihmisiä, baarissa tutustunut uusiin miehiin. Kuitenkaan en ole löytänyt hyvää isäehdokasta. En tiedä mistä johtuu, olenko liian vaativa vai tapaanko tosiaan vain itselleni vääränlaisia ihmisiä. -Ap
Masennuslääkkeet ihmiselle joka ei ole masentunut. Hienosti palstalaiset :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ystäväni teki. Toki kyseessä ei ole vain " hankkiutuminen" se vaati paljon kaikkea, mutta palkitsi.
Rahaa se vaatii ennen kaikkea. Ei ole halpoja hedelmöityshoidot. Jonottamalla julkiselle hukkaa viimeiset hedelmälliset vuodet ja antaa vallan perheenperustamisesta psykologille joka tulkitsee vastauksesi. Yksin lasta haluava joutuu ihan hirveästi perustelemaan miksi haluaa perheen. Meillä on perhekeskeinen kulttuuri jossa perhehaave ja perheen perustaminen on oletus, mutta vain jos on oikeanlaisessa elämäntilanteessa eli parisuhteessa. Jos ei ole parisuhteessa, ei ole oikeutettu haluamaan samoja asioita vaan "pitäisi oppia olemaan yksin".