Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa elarit jos mies ei tunnusta lasta?

Vierailija
15.06.2023 |

Voiko sen tunnustuksen tehdä myöhemmin?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun muistin mukaan poliisi voi hakea verikokeeseen....

Hakeeko poliisi sen Gambiasta?

-Ap

ei, mutta sinä voisit mennä sinne gambiaan, etkä jäisi tänne loisimaan yhteiskunnan tuilla

Ap on sentään tehnyt tulevan veronmaksajan. Mitä sinä incel muuta olet saanut aikaan kuin sössöä ja paskaa ja työttömyyspäiviä.

Lapsi ja äiti jees! Turhamulkut helvettiin Suomesta.

Vierailija
62/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun muistin mukaan poliisi voi hakea verikokeeseen....

Hakeeko poliisi sen Gambiasta?

-Ap

ei, mutta sinä voisit mennä sinne gambiaan, etkä jäisi tänne loisimaan yhteiskunnan tuilla

Ap on sentään tehnyt tulevan veronmaksajan. Mitä sinä incel muuta olet saanut aikaan kuin sössöä ja paskaa ja työttömyyspäiviä.

Lapsi ja äiti jees! Turhamulkut helvettiin Suomesta.

lähiö-yh-mammojen lapsista tulevia veronmaksajia?

hah hah hah hah hah hah hah hah hah hah!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan eroomassa eikä miehellä rahaa yhtään. Saako paremmat tuet jos oon yh. Vauva syntyy kesällä.

Mitä ajattelit kertoa lapselle joskus 16 vuoden päästä kun hän yrittää selvittää kuka hänen isänsä on ja saa selville että olit naimisissa kun hänet pantiin alulle.

Kerrotko että olet tiennyt koko ajan lapsen isän ja salannut sen lapselta? Vai annatko lapsen uskoa että hän sai alkunsa kun petit aviopuolisoasi?

Isyyden vahvistaminen ei vie sinulta rahaa vaan Kela maksaa täyden elatustuen jos isä ei pysty maksamaan elatusapua, ja jos jätät sen vahvistamatta niin näytät myöhemmin oman lapsesi silmissä tosi huonolta.

Ap on eroamassa miehestäänja lapsen isällä ei ole yhtän rahaa. Mistään ei suoraan käy ilmi, että nämä  olisivat yksi ja sama mies.

64/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei AP lapsen isä sitten haluaisi tunnustaa isyyttään? Ajatteleeko hän, että välttyy sitten elatusmaksuilta?

Kannattaa myös muistaa, että tunnustetuilla lapsilla on aikanaan oikeus isänsä perintöön. Vaikka nyt tuntuisi siltä, että eihän lapsen isällä ole mitään omaisuutta, mitä periä, niin asia voi olla toinen vuosien tai vuosikymmenten kuluttua.

Vierailija
65/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni isä tunnusti isyytensä. Sen jälkeen vollotti elareiden suuruudesta ja siitä etten kuitenkaan ollut rehellinen isyydestä.

Meni se turpa umpeen vuosia myöhemmin kun huomattiin, että lapsi on aivan isänsä näköinen.

Vierailija
66/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niinpäin, ettei äiti halunnut isän tunnustavan minua. Ero oli riitaisa, tarvittiin poliisin avustama häätö, sillä isä ei eron jälkeen suostunut muuttamaan äidin yksin omistamasta asunnosta pois. Suivaantui ja sanoi ettei mitään elareita maksa. Tämä sopi äidille, sillä jos isä olisi saanut yhtään sananvaltaa minun asioihini, olisi vain tehnyt tahallaan kiusaa. Muutettiin äidin kanssa vuosiksi ulkomaille eron jälkeen, juurikin tuota ukkoa pakoon. Jos hänellä olisi ollut oikeuksia, olisi ehkä estänyt tuon. Olen todella kiitollinen äidilleni, että toimi noin. Sain elää ison osan lapsuuttani toisessa kulttuurissa ja opin jo alle kouluikäsenä ensimmäisen vieraan kieleni ja minusta kasvoi maailmanmatkaaja ja pärjäävä.

Vierailija
67/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa sellainen miehenotto vakuutus raskauden ja eron varalle, saatais syntyvyys nousuun

Vierailija
68/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä helmi sulla onkaan.

Vierailija
69/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan sinun täytyy ap kertoa isä, koska hänen henkilöllisyys on tiedossa. Sitä paitsi joku läheisenne voi myös miehen isäksi ilmiantaa. Isyys voidaan varmistaa verikokeella, jos mies kieltäytyy tunnustamasta.

Jos ette asu saman katon alla ja mies elää sosiaalituilla, kela maksaa elarit miehen puolesta, ikävä kyllä. Olisiko miehen aika miettiä töihin menoa ja oman jälkikasvunsa elatusta loisimisen sijaan?

Eikö tuosta pidä tehdä kanne. Eli oikeus päättää. Dna-testi määrää lopputuloksen. Tiedän tapauksia jossa tulos ollut negatiivinen.

Negatiivinen siksi, että nämä isät pistävät jonkun vähän samannäköisen kaverinsa menemään sinne testiin.

Vierailija
70/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi millainen rattopoika sinulla miehenä jos siittäminen kiinnostaa mutta isyys ei! Olisipa pyhä Joosef useampien miesten esikuva. Hän sentään kasvatti pojan, joka ei ollut hänen omansa

Joosefia pidetään pyhänä ortodoksisuudessa ja katolilaisuudessa, luterilaisille hän oli tavallinen tallaaja, puuseppä. Mistähän muuten johtuu, että ne Raamatussa olevat Jeesuksen sukutaulut päättyvät Joosefiin, joka ei edes ollut Jeesuksen biologinen isä. Lähinnä ajattelisi, että Marian, biologisen äidin sukuselvitystä olisi tehty.

Vierailija
71/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti ei halua kertoa kuka lapsen isä on ei tietoa merkintä mihinkään ja virallisiin rekistereihin tulee että tuntematon. Tällöin valtio hoitaa elatuksen Kelan kautta elatustukena.

Silloin lapsi ei ole myöskään oikeutettu aikanaan perimään isäänsä, jos tämä vaikka jossain vaiheessa elämäänsä kartuttaisikin omaisuuttaan.

Vierailija
72/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta että isäkandidaatit haetaan poliisin saattamana testiin? Kuulostaa aika hurjalta, toivottavasti noin dramaattista tilannetta ei tule kenellekään.

On totta että myös äiti ja lapsi voidaan viedä testattavaksi poliisin saattamana

terveisin: narsistin exä

Syy pakko testaukselle oli se että exä tahtoi tietää onko lapsi hänen, ettei tarvitse maksaa eikä huolehtia jonkun toisen miehen lapsesta.

Minä en ois halunnut isyyttä todettavan saati tunnustettavan.

Lapsi on nyt 8 vuotias ja kela maksanut elarit koko hänen elämänsä ajan.

Koko tuon 8 vuotta olen joutunut lasta ja itseäni suojelemaan exältäni.

Onneksi sain sentään yksinhuoltajuuden eikä ole pelkoa että lapsi joutuisi hänen luokseen asumaan mikäli mulle kävisi jotain.

Miksi ihmeessä äidille tehtäisiin DNA-testi. Ainut, mikä tulee mieleen, on se, että lapsi on varastettu joltain toiselta naiselta.

Vierailija
73/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa lapsen kannalta. Lapsella oltava isä. Vai mitä ajattelitte sanoa lapselle, kun hän kysyy? Kaikilla kavereilla isät.

Kaikilla ei ole isää. Joillakin on kaksi äitiä.

Luin muutaman vuoden vanhaa Tieteen kuvalehteä, jossa kerrottiin kokeesta, jossa kaksi jonkun eläinlajin naarasta oli saatu lisääntymään keskenään, kun oli käytetty toisen naaraan kantasoluja ja toisen munasolua. Ihmisillä tällainen ei ole ainakaan vielä mahdollista.

Vierailija
74/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa lapsen kannalta. Lapsella oltava isä. Vai mitä ajattelitte sanoa lapselle, kun hän kysyy? Kaikilla kavereilla isät.

Kaikilla ei ole isää. Joillakin on kaksi äitiä.

Luin muutaman vuoden vanhaa Tieteen kuvalehteä, jossa kerrottiin kokeesta, jossa kaksi jonkun eläinlajin naarasta oli saatu lisääntymään keskenään, kun oli käytetty toisen naaraan kantasoluja ja toisen munasolua. Ihmisillä tällainen ei ole ainakaan vielä mahdollista.

Malariakin elää hetkenaikaa ilman suvullista lisääntymistä. 

Vierailija
75/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni niinpäin, ettei äiti halunnut isän tunnustavan minua. Ero oli riitaisa, tarvittiin poliisin avustama häätö, sillä isä ei eron jälkeen suostunut muuttamaan äidin yksin omistamasta asunnosta pois. Suivaantui ja sanoi ettei mitään elareita maksa. Tämä sopi äidille, sillä jos isä olisi saanut yhtään sananvaltaa minun asioihini, olisi vain tehnyt tahallaan kiusaa. Muutettiin äidin kanssa vuosiksi ulkomaille eron jälkeen, juurikin tuota ukkoa pakoon. Jos hänellä olisi ollut oikeuksia, olisi ehkä estänyt tuon. Olen todella kiitollinen äidilleni, että toimi noin. Sain elää ison osan lapsuuttani toisessa kulttuurissa ja opin jo alle kouluikäsenä ensimmäisen vieraan kieleni ja minusta kasvoi maailmanmatkaaja ja pärjäävä.

Jos henkilö on kirjoilla asunnossa, ei häntä noin vain voi sieltä pois potkia, vaikkei asuntoa omistaisikaan. Säälin äitiäsi, että hän kasvatti sinut ajattelemaan isääsi kohtaan noin.

Vierailija
76/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua tunnustaa lasta, se viedään käräjäoikeuden ratkaistavaksi ja sieltä mahdollisesti muihin oikeusasteisiin viranomaisten toimesta.

Jos mies ei suostu maksamaan elareita, ne maksaa Kela ja Kela perii elarit ulosoton uhalla isältä.

Vierailija
77/77 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta että isäkandidaatit haetaan poliisin saattamana testiin? Kuulostaa aika hurjalta, toivottavasti noin dramaattista tilannetta ei tule kenellekään.

On totta että myös äiti ja lapsi voidaan viedä testattavaksi poliisin saattamana

terveisin: narsistin exä

Syy pakko testaukselle oli se että exä tahtoi tietää onko lapsi hänen, ettei tarvitse maksaa eikä huolehtia jonkun toisen miehen lapsesta.

Minä en ois halunnut isyyttä todettavan saati tunnustettavan.

Lapsi on nyt 8 vuotias ja kela maksanut elarit koko hänen elämänsä ajan.

Koko tuon 8 vuotta olen joutunut lasta ja itseäni suojelemaan exältäni.

Onneksi sain sentään yksinhuoltajuuden eikä ole pelkoa että lapsi joutuisi hänen luokseen asumaan mikäli mulle kävisi jotain.

Miksi ihmeessä äidille tehtäisiin DNA-testi. Ainut, mikä tulee mieleen, on se, että lapsi on varastettu joltain toiselta naiselta.

Aiemmin testattiin äitikin koska testit eivät olleet niin tarkkoja ja erottelu oli helpompaa. Nykyään voidaan periaatteessa tehdä erittäin laajoja DNA-vertailuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi